4679
Sök

740 GLT, sälja hel eller i delar?

Skaune
23 september 2007
Trådstartare
Ja som rubriken lyder!

Bes mögtockan i måndes, fick 2 2or på kass spindel o styrled.
Plus lite småskit som inte bes hittade men som jag själv hittat.
Inget o bry sig över direkt, men saken e den att jag inte har tillgång till verkstad längre o verktyg har ja inga de heller längre. Lämna iväg den? mja, känns lite motigt o betal dyrt för en reparation när man kunnat sj igentligen.
Sen ska den skattas nu oxå, o jag hade tänkt sälja iaf, typ 7000:-.
Meeen nu e frågan e de bättre o sälja mina 16" fälgar o vinterdäcken på 15" plåtis löst, o sen skicka bilen till himlen, o få typ sammanlagt 4500:- för allt? känns som om de blir dyrt annars ju, skatt+ny bes+lämna in på verkstad (tar emot).
Känns det lönt? Vad hade ni gjort?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
23 september 2007
känns som att den e för fin för att skrota...  om du tvunget ska sälja så tror jag du tjänar mest pengar snabbast med minsta möjliga arbetsinsats om du säljer fälgar/däck/vinterdäck separat o istället för att skrota bilen säljer du den som gör-det-själv.. ett par tre tusen bör du väl få?? skroten betalar väl inget nuförtiden?

Skaune
23 september 2007
Trådstartare
Får man inte typ 1500:- längre? Jo men visst kan man sälja som GDS, men de finns ju redan så många billiga 740, så varfö skulle nån vilja köpa den då? som GDS då.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
23 september 2007
de e en 16ventilare.... tycker ja räcker som anledning

Skaune
23 september 2007
Trådstartare
Ja de e ju inte den risigaste 740 precis, men vad skulle man tatt för möget då? utan 16" eller med?

12 086 Inlägg
23 september 2007
Byta styrled och spindelled gör du ju på en kafferast, är ju inget jobb! Fixa o sälj besiktad, lär du får mest pengar.

med lem
1 925 Inlägg
23 september 2007
Axor skrev:
Ja de e ju inte den risigaste 740 precis, men vad skulle man tatt för möget då? utan 16" eller med?

vart bor du ? smile jag vill köpa den big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Skaune
24 september 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
Axor skrev:

vart bor du ? smile jag vill köpa den big_smile

Malmö, men kan tyvär inte sälja innan jag får min nya bil! när jag väl hittat den dvs! wink

Ace Ventura
1 240 Inlägg
24 september 2007
Verkar som de löser sig nu då! Tycker inte den förtjänar namnet möget faktsikt! Verkar ju fräsch smile

Sök