Peugeot 205 gti

Jokk3
23 september 2007 · 377 Inlägg

Tänkte köpa min första bil. har inriktat mig på en Peugeot 205 gti.

Något man bör akta sig för ?
Pålitlig?
Dyr i drift ( Bensin och försäkringskostnader ) ?
Trimvänlig ?


Mvh // Jokk3

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Crille666
23 september 2007 · 166 Inlägg

205 gti är en väldigt bra bil. Den är ganska billig i drift kostar mig 2500 kr i helförsäkring om året. Det är ju en sugmotor så trimvänlig kan man inte säga att den är. Men går väldigt bra redan från början. Om du ska köpa en så ska du helst köpa en 89 eller nyare men Xu9jaz motorn den har 122 hästar istället för 88 ans 105 hk. 89 och nyare är även lättare och har skivor runt om.

Det man ska akta sig för är att dom är stumma i bakaxlen vilket är ett ganska vanligt problem med dom. Sprickor i grenröret ska du också kolla efter.

Annars i helhet en väldigt bra bil.

Jokk3
23 september 2007 · 377 Inlägg

Okej, hur gammal är du ? något annat man bör kolla extra noga efter förutom bakaxeln, sprickor i grenrören ? hur är det med rost på sånna här bilar ?

Mvh // Jokk3

Crille666 skrev:
205 gti är en väldigt bra bil. Den är ganska billig i drift kostar mig 2500 kr i helförsäkring om året. Det är ju en sugmotor så trimvänlig kan man inte säga att den är. Men går väldigt bra redan från början. Om du ska köpa en så ska du helst köpa en 89 eller nyare men Xu9jaz motorn den har 122 hästar istället för 88 ans 105 hk. 89 och nyare är även lättare och har skivor runt om.

Det man ska akta sig för är att dom är stumma i bakaxlen vilket är ett ganska vanligt problem med dom. Sprickor i grenröret ska du också kolla efter.

Annars i helhet en väldigt bra bil.

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Crille666
23 september 2007 · 166 Inlägg

Jokk3 skrev:
Okej, hur gammal är du ? något annat man bör kolla extra noga efter förutom bakaxeln, sprickor i grenrören ? hur är det med rost på sånna här bilar ?

Mvh // Jokk3

Crille666 skrev:
205 gti är en väldigt bra bil. Den är ganska billig i drift kostar mig 2500 kr i helförsäkring om året. Det är ju en sugmotor så trimvänlig kan man inte säga att den är. Men går väldigt bra redan från början. Om du ska köpa en så ska du helst köpa en 89 eller nyare men Xu9jaz motorn den har 122 hästar istället för 88 ans 105 hk. 89 och nyare är även lättare och har skivor runt om.

Det man ska akta sig för är att dom är stumma i bakaxlen vilket är ett ganska vanligt problem med dom. Sprickor i grenröret ska du också kolla efter.

Annars i helhet en väldigt bra bil.

Eftersom jag bara är 17 så står bilen på min farsa och han är 40 år.
Vevlagrena brukar ge sig på dom också. Så lyssna så att det inte är några missljud i motorn.

Jokk3
23 september 2007 · 377 Inlägg

okej tack ska du ha för dom snabba svaren. någon mer som har något att säga om bilen  skriv gärna smile

Mvh // Jokk3

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
_stuntman_
23 september 2007 · 205 Inlägg

Jokk3 skrev:
Tänkte köpa min första bil. har inriktat mig på en Peugeot 205 gti.

Något man bör akta sig för ?
Pålitlig?
Dyr i drift ( Bensin och försäkringskostnader ) ?
Trimvänlig ?


Mvh // Jokk3

Kolla in denna sida för tips: http://www.peugeot-sport-club.com/kopgu … e.php?id=1

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang