4546
Sök

Tillläggs försäkring av extra saker till bil?

LillNaisarn
24 september 2007
Trådstartare
Det är så att jag undrar över hur funkar det igentligen om man vill försäkra bilen och få ut lite mer än "medel värdet", om man tex har fina fälgar,sterio/multimedia och annat för XX antal tusen. finns det ngn speciell försäkring för sånt och hur går man tillväga?

Nu får ngn rätta mig om jag är ute och cyklar, måste man inte fara till sitt bolag (vilket man nu har) och visa upp bilen och kvitto på allt man lagt ut,

En till fråga om så är fallet hur funkar det om man köpt mer eller mindre begangnat och har inget kvitto ?

V70D5
199 Inlägg
24 september 2007
Du får försäkra dina grejor, men ring ditt försäkringsbolag och hör med dom istället..

Man lever bara en gång

16 197 Inlägg
24 september 2007
allt går å försäkra men frågan e ju om de e värt de? ofta blir försäkringen så sjukt hög å vi ska inte ens tala om självrisken.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

LillNaisarn
24 september 2007
Trådstartare
Dyggz jo jag förstod att man enklast får reda på det via sitt bolag men tänkte om ngn har ngn mer info i "allmänhet". men tack iaf för ditt svar smile
evilaudio hur ska man tex om man som jag som beställer mkt från USA då man bara får med kartong till saker man beställt, går sånt även att försäkra?

Jag tänkte inte precis nu göra det men tänkte så man har iaf ett humm om vad som gäller detta smile

LillNaisarn
24 september 2007
Trådstartare
här var det inte mkt tips, tänkte det borde väll finnas ngn hära på garaget.org som gjort detta smile nåja får väll ringa runt på bolagen då det e.v blir dags nån gång.

Sök