4520
Sök

Risig v70

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
jaha idag så var jag o skulle kolla på en v70. skulle byta den mot min v40 med tanke på att jag ska ha en året runt bil istället för v40 eftersom jag ska ha stagean som sommar bil. men iaf...

åkte hem till killen o gick o tittade på den en stund. verkade skapligt fin, han startade bilen o den lät o gå bra i motorn. skulle ta en provtur med den men när jag satte mig ner så kändes golvet väldigt svampigt... frågade varför o han sa att det har varit så sen han ägt bilen. (han ahr ägt den i 1 år) lånade en donkraft och hissade upp bilen o fick en CHOCK. hela golvet var sönder rostat. samt att den läckte olja som ett såll... detta var en 98:as glt. hur i helsike kan den ha rostat så jäkla mkt... tänker ju inte byta bort min v40 mot en bil som jag får skära ur hela golvet o lägga nytt det första jag gör.. skapligt besviken man var.

skrev bara för att avreagera mig lite..

1 396 Inlägg
24 september 2007
Fyfan! Ända tills nu har jag känt att V70 vart en "ny" bil, även 98:ans modell och framåt men nu får jag väl vänja mig vid att det faktiskt är en 2000-talets 940 hmm!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Hojmek
748 Inlägg
24 september 2007
Det handlar nog om hur man sköter dom! Min 850 från 95 har inga problem med nån rost alls big_smile

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
hehe mjo. men kan ju ha varit så att dom som ägt bilen innan skitit i att tvätta o sånt under bilen. låtit väg salt sitta kvar hur länge som helst... det var nämligen bara 3 ägare på bilen. men men får väll leta vidare efter en v70 eller någe liknande...

Rent A Retard !
674 Inlägg
24 september 2007
Gloremir skrev:
hehe mjo. men kan ju ha varit så att dom som ägt bilen innan skitit i att tvätta o sånt under bilen. låtit väg salt sitta kvar hur länge som helst... det var nämligen bara 3 ägare på bilen. men men får väll leta vidare efter en v70 eller någe liknande...

min v70 är ganska unik eller vad man ska kalla det.. det e inte körd en m.m i varken snö eller salt smile 210% rostfri big_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Daaze skrev:
Gloremir skrev:

min v70 är ganska unik eller vad man ska kalla det.. det e inte körd en m.m i varken snö eller salt smile 210% rostfri big_smile

hehe nice nice... mjo har ju inte tänkt mig en super fin. men en som är duglig. tycker jag borde kjunna byta jämt med en v70 i ungefär samma skick som min. dock en som inte är stylad. eller så säljer jag min o köper en v70. får se hur det blir iaf

Rent A Retard !
674 Inlägg
24 september 2007
ja, det borde inte vara några problem.. kollade på blocket idag.. det fanns ju hur mkt som helst.. och till ganska överkommligt pris smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Daaze skrev:
ja, det borde inte vara några problem.. kollade på blocket idag.. det fanns ju hur mkt som helst.. och till ganska överkommligt pris smile

jo då finns många utav dom. det svåra är ju att hitta nån som vill byta.
vad jag förstått så är det mest äldre som har v70. o dom brukar ju inte vara så pigga på en stylad v40 tongue

Rent A Retard !
674 Inlägg
24 september 2007
Gloremir skrev:
Daaze skrev:

vad jag förstått så är det mest äldre som har v70. o dom brukar ju inte vara så pigga på en stylad v40 tongue

hehe, nejj.. du kan ju alltid ta en v70 som ägs av nån bilfirma, då är det ju bara byta rakt av smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Daaze skrev:
Gloremir skrev:
Daaze skrev:

hehe, nejj.. du kan ju alltid ta en v70 som ägs av nån bilfirma, då är det ju bara byta rakt av smile

hehe nja bilfirmorna häromkring är inte så pigga på att byta in stylade bilar... aja har iaf en v70 till som jag är intresserad av. han som har den är intresserad av min v40. men han får aldrig tummen ur ***** och bestämmer sig om han vill byta tongue men men... hoppas jag slipper se v70:is med rostigt golv i fortsättningen

263 Inlägg
24 september 2007
Bodegan skrev:
Det handlar nog om hur man sköter dom! Min 850 från 95 har inga problem med nån rost alls big_smile

Håller med dej! Min Volvo 940 är 100% rostfri oxå! Underredsbehandla bilen så håller den sej fin!

Volvo-Real-Power!

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Thony_mannen skrev:
Bodegan skrev:

Håller med dej! Min Volvo 940 är 100% rostfri oxå! Underredsbehandla bilen så håller den sej fin!

hehe mjo,. tar man hand om bilen så hålelr den. men inte kul o byta min mot en bil jag måste lägga om hela golvet i. så får leta vidare smile

.......
2 655 Inlägg
24 september 2007
Bodegan skrev:

precis, de e där de sitter helt o hållet. min som är en 88 hade nästan inge rost alls, mest ytrost,  1 rosthål vid varje sida vid domkraftsfästena:P....

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
steifan skrev:
OMFG.. Den bilen kanske har stått på gräsmatta mycket och saltats väl. tongue

mjo man kan ju börja fundera lite.. men men fick samtal nyss o en som ska komma o titta på min bil imorgon. se fall han köper den. då blir det o leta ny bil i helgen smile

Smålänning
7 887 Inlägg
24 september 2007
Kanske är chippad med extra salta chips wink

Fyfan va dålig tongue

En hemma hade en saab V4 för längesen, och den var i nyskick på utsidan hela bilen, sen helt plötsligt så började lyktorna ramla av och han trampade igenom golvet...

Sen undrade han varför, han hade ju tvättat den en gång i veckan... Frågade farsan: Undertill med?
Tror ni han hade det?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

hmmmm
1 094 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
hehe. aja var nyss en här o tittade på min bil lite snabbt. han var väldigt intresserad o la ett bud som jag blå nekade till direkt. tänker ju inte skänka bort bilen bara för att jag är i behov av en större kombi som inte har kjolpaket. (han bjöd 37.000)

men men. hittade iaf en v70 på blocket som jag ringde på. frågade fall han var intresserad av ett byte o det verkade det vara. så blir att åka på onsdag efter jobbet o se vad som händer. hoppas bara man inte får foten genom glovet tongue

1 722 Inlägg
24 september 2007
haha hur mycket hade den rullat ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Sök