Hur ska jag sätta fast mina diskanter?

Ex-Rated
24 oktober 2005 · 52 Inlägg

Jag har MDS DL-T6 Dynamic Neodynium POWER 6.5"

Men hur ska det sitta kolla på bilden så ser ni frågorna där..

http://server2.uploadit.org/files/ExRated-P9240013.JPG

rotel
24 oktober 2005 · 136 Inlägg

Ring MDS och fråga

pwilhelm Hewi
24 oktober 2005 · 571 Inlägg

Hur skall du montera dom? utanpåliggande eller infällda?

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Ex-Rated
24 oktober 2005 · 52 Inlägg

Jag tänkte ha dem i plastkanterna som sitter innanför sidospeglarna typ. Vet inte riktigt om det blir utanpåliggande eller infällda.....
Men jag menar mer alla saker jag fick till. Hur man ska sätta ihop dem.

pwilhelm Hewi
24 oktober 2005 · 571 Inlägg

Delarna används inta alla samtidigt utan vilka som används är deroende på monterings sätt. Jag antar att du skall montera dom utan på plast triangeln vid backspeglarna och då är det bara att gänga isär diskanten från sin kopp den levererades i så kommer du åt att skruva fast koppen och sedan gängar du bara på diskanten igen så e du klar. Plast hållarna är för om du skall borra ett hål i tex dörrsidan och fälla in diskanten så den sitter jämns med ytan och plåtbyglarna använder du då för att skruva fast plasthållaren+diskant med ifrån baksidan med en skruv i mitten.
Klon av mässing skulle jag gissa är ngt verktyg som används för att lossa diskanten med ifrån hållaren el dyl.
Det svarta kletiga är som häftmassa.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
Ex-Rated
24 oktober 2005 · 52 Inlägg

Går inte att "gänga isär diskanten från sin kropp" Den sitter fast i ett stycke...

Ex-Rated
24 oktober 2005 · 52 Inlägg

gick att få isär dem.... tog av gallret och vred lite. Nu förstår jag hur man gör om man ska sätta den på tex en plan yta. (Med tillhörande dubbelhäftande tejp)
Men hur gör man om man ska bygga in dem i dörrsidorna?

Vogge
24 oktober 2005 · 494 Inlägg

man gör ett litet hål eller så får man bygga sig ett par sjyssta fästen kan kolla in mina !

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Ex-Rated
24 oktober 2005 · 52 Inlägg

Du har ju inga bilder på det. Kan du fixa?

Malmoe SSS -12
25 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Det såg ju inte så svårt ut, prova dig fram!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang