4771
Sök

Vilket lim ska man använda?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hej, ska limma fast plasttrösklar över trösklarna på bilen och måste ha reda på vilket limm som är bäst att använda?
Helst något som finns att få tag på olika firmor, typ, bauhaus eller nån firma och inte nåt intrenet bolag..

Kom gärna med tips! och din åsikt!
mvh kimpa

16 197 Inlägg
25 september 2007
finns ett skjukt bra lim som 3M har.. vi kallar de för "svartlim" men ja vettefan va de heter.. de kan man limma de mesta me.. polaren har limmat fast sitt kolfibertak på sin bil me de.. smile   så länge man har en någorlunda bred lim yta så sitte de som berg.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

247 Inlägg
25 september 2007
Sikaflex 521 är det bästa...

Finns på MHSTYLING pris 165:-

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

16 197 Inlägg
25 september 2007
Lill-horvi skrev:
Sikaflex 521 är det bästa...

Finns på MHSTYLING pris 165:-

sika går inte att lacka på.. elle går går de ju men de sitter inge bra sad 

3Ms lim e så sjukt mycke bättre men sen kostar de ca 700 för en tub.. de e ett 2 komponents lim.

247 Inlägg
25 september 2007
Man ska väl limma mellan karossen och trösklarna...

Sitter inte bra? har du testat..??

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

16 197 Inlägg
25 september 2007
Lill-horvi skrev:
Man ska väl limma mellan karossen och trösklarna...

Sitter inte bra? har du testat..??

jepp ja har testat tro mig.. sen e Sikas lim så bökigt å kladdigt.. sad  fast Sika e skit bra å lima frontnät å sånt me.. big_smile  3Ms lim går ju å slipa vetty smile

Varningar. 36
1 200 Inlägg
25 september 2007
Finns nått skit som heter karossklister som ska vara som asfalt fast sjuuukt fint som tandkräm. Aldrig använt det själv men det ska tydligen sitta som fan. Har försökt få loss en takvinge som var limmad med sånt men det gick inge vidare. Bör gå att köpa på biltema eller mekonomen eller liknande. Kan fråga honom.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 september 2007
Kan man inte lika gärna borra och skruva fast skiten än att använda lim som fungerar som svets? Hehe, skruv är ju billigare än lim för 700 och får man ens bort grejerna som e limmade med detta, utan att resten av bilen följer med?

16 197 Inlägg
25 september 2007
Mortalis skrev:
Kan man inte lika gärna borra och skruva fast skiten än att använda lim som fungerar som svets? Hehe, skruv är ju billigare än lim för 700 och får man ens bort grejerna som e limmade med detta, utan att resten av bilen följer med?

få bort? varför ens montera om du tänker ta bort de??

å skruva fast div. styling prylar ser fan inte snyggt ut.. elle de tycker iaf inte ja.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Mortalis skrev:

Jo men jag ska borra undersidan men jag talar om ett ställe där det ej går att borra, vid trskeln går det inåt och där kan jag ej borra, så där måste jag klistra..
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
Mortalis skrev:

å skruva fast div. styling prylar ser fan inte snyggt ut.. elle de tycker iaf inte ja.

Hehe, som du skriver, man ska väl inte ta bort grejerna när de väl sitter där? hmm
Tröskelplasten ska ju sitta där annars hade jag ju inte köpt de till mina breda sidolister tongue

Jo, måste bara hitta ett bra lim, finns ju så jävla mycket olika im och endel kostar en förmögenhet, vill ha nåt billigt och bra som håller fast grejerna!
mvh kimpa

16 197 Inlägg
26 september 2007
kimpan_90 skrev:
evilaudio skrev:
Mortalis skrev:

Hehe, som du skriver, man ska väl inte ta bort grejerna när de väl sitter där? hmm
Tröskelplasten ska ju sitta där annars hade jag ju inte köpt de till mina breda sidolister tongue

Jo, måste bara hitta ett bra lim, finns ju så jävla mycket olika im och endel kostar en förmögenhet, vill ha nåt billigt och bra som håller fast grejerna!
mvh kimpa

de finns få billiga lim som funkar.. de bästa me 3M limmet e ju att du kan slipa de å lacka de efter att du limmat smile

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
26 september 2007
PL400 funkar bra med. Har limmat fast min vinge med det, sitter grymt bra.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
PL400 funkar bra med. Har limmat fast min vinge med det, sitter grymt bra.

Okej, kostar det mycket?, lästa att det var ett betonglim annars, så det måste sitta bra:P
mvh kimpa

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
26 september 2007
64kr på jula wink Finns ju på fler ställen med smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
64kr på jula wink Finns ju på fler ställen med smile

Okej, ska genast köpa mig en tub då smile hehe
De va inte så dyrt smile
Tackar för hjälpen Alla!
mvh kimpa

1 675 Inlägg
28 september 2007
Använd Pur lim. Kostar en 100 för en tub. Grymt bra.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Sök