2987
Sök

Häktet!

negativ..
167 Inlägg
26 september 2007
närmaste jag har kommit häktet är la några fortkörningsböter..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Teddan
2 495 Inlägg
26 september 2007
lite knepig tråd....

men alltså när man hamnar i en fyllecell så hamnar man inte på häktet...
häktet hamnar man på efter en häktningsförhandling och den sker inom 72tim efter du har blivit anhållen .
anhållen blir man i en "fyllecell" sen när man blir häktad så blir man förflyttad till ett häkte .
där har man lite andra möjligheter, ungefär som att sitta på isoleringsavdelning på kåken.

såå säga att man har varit häktad bara för att man har varit anhållen en dag eller två är ljug.

om ni undrar varför jag sitter här och kan allt detta så beror det på att jag har varit under vård ho kvv ... alltså kriminalvårdsverket .. det är dom som driver häkten, slutna anstalter och öppna anstalter ..
jag har provat dom allihop och ser ingen mening med att skryta om det.
vad jag satt häktad för och vad jag blev dömd för är min ensak och kommer inte att berättas, kan dock medge att man har varit vild och galen hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 396 Inlägg
26 september 2007
fegge_89 skrev:
Hej!

Är det någon mer som har suttit inne på häktet här på garaget.

Och i sånna fall varför ?

Jag har suttit inne för att ha varit för onykter och ett slagsmål.

Du har suttit anhållen och anhållen sitter man i fylleceller...

Sitter du häktad har du det betydligt mer mysigt... Med gym och tv m.m..

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

1 396 Inlägg
26 september 2007
Peter_A skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
"Häkte" är väl lite att ta i är ju ett enskilt shysst rum/cell bara..

Beror på vilken station det är  wink finns förjävliga fylleceller med.. har suttit lite på det ena och det andra..

PETER!

Stila dig, din fjant.. wink

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Teddan
2 495 Inlägg
26 september 2007
NiclasT skrev:
fegge_89 skrev:
Hej!

Är det någon mer som har suttit inne på häktet här på garaget.

Och i sånna fall varför ?

Jag har suttit inne för att ha varit för onykter och ett slagsmål.

Du har suttit anhållen och anhållen sitter man i fylleceller...

Sitter du häktad har du det betydligt mer mysigt... Med gym och tv m.m..

har du fulla restriktioner så kan du fet glömma tv;)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Fotograf
1 319 Inlägg
26 september 2007
tkd_rille skrev:
jag har varit en snäll pojke, aldrig fått sitta i en polisbil ens.

onödigt att bråka och dumma sig faktiskt ser inget nöje med att hamna i en fyllecell efter man varit på fest eller krog ?

men jag ser inget nöje med att lägga en enda krona på alkohol heller så smile
dricker inte hehe.

hehe låter som vi kör samma bana dricker inte heller nå. men suttit i polisbilen har jag gjort nån gång för att läman vittnes mål och körtobesiktad bil utan att veta om det hadde nyligen köpt den och hadde inte hunnit få alla papper om den och så, och ingen info om när den skulle besiktigas. men men snälla poliser så får man åka hem och byta bil och glida vidare:9 tongue

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

3 059 Inlägg
26 september 2007
Sicka knastar de finns.. Varför läsa en tråd o skriva i den om man tycker den e meningslös?? E man trög då eller.. öhh ja. !!
Sen handlar det inte om att skryta.. tror dom flesta ångrar sina misstag dom gjort en gång i livet och en person frågar en sak i en tråd.. ja då är det väl meningen att man ska skriva svar i den då?? öhhh, har jag missat nått.. spelar vi shack eller??
Sen till den/dom som inte läst tråden tydligen så ändrades det om häktet ganska tidigt.. glasögon.. hmmm, dom har jag nog glömt.. Nä visst fan, jag har ju inga...

Starter
98 Inlägg
26 september 2007
Jag har som mest fått sitta polisbil o då var det inte ens jag som kört som en tok. Brukar klara mig undan med o blinka med mina blåa ögon de gånger man träffar polisen i trafiken wink

Sök