8851
Sök

Kicker låd problem.

493 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
Hej jag har köpt en http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10107 comp 10 för någon vecka sedan men jag vet inte vad det skall vara för lite på lådan det står sluten mellan 20-50 liter men hur ska man veta vad som är bäst :S och en sak till tror du det räcker med 1 eller ska man satsa på 2 har ej lyssnat på mycket på dem har bara lysnat lite i butiken och det var så mycket folk så han vill ej dra upp ljudet.

tack på förhand

Martin

6 851 Inlägg
26 september 2007
Såg att du hade "enbart" 4" fram. En låda på 30L skulle nog passa den basen ganska ok.

493 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
ahh ok får köra på något sådant smile tack för svaret smile

424 Inlägg
26 september 2007
Hej,

Jag skulle satsa på en portad låda. Har haft några kicker solo basic L7 men de är ju en bas i sin klass men den spelade jävligt bra med den största SPL lådan som kicker kallar det.
Spelade 140 db med den lilla 10"

Men visst finns det bättre kontroll på sluten låda. jag diggar också deras portar som man gör själv smile

bifogar en länk till deras ownermanual som finns på deras sida. De stämmde inte alls de som dbakuten hade rekomenderat dig.

satsa på portad

http://www.kicker.com/06/tech-support/m … %20Web.pdf

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

493 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
ahh ok kollade in ritningen och det var en riktigt skillnad det där big_smile tack så mycket

424 Inlägg
26 september 2007
Va kör du med för steg? ska du bara ha lite bakgrundsdunk eller ska du ha de lilla extra ?

Ha de gött !

493 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
hade tänkt att köra så det dunkar någolunda i allafall big_smile har ett 250rms steg och kör med smile

424 Inlägg
26 september 2007
Då skulle jag köra med portad låda iallafall, men kicker låter ju bäst i sluten med vill du ha lite tryck så kör portad. tycker jag iallafall. är det någon annan som invänder?

Ha de gött !

493 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
nej inte vad jag vet trodde att sluten spela bäst bara ^^ lättare att få bra ^^ det var det som övervägde först hehe big_smile tack för tipset

Sök