6440
Sök

Vad är det för sladdar?

555 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Jag kopplade ur min gamla HU och skulle sätta in en ny, och såg att kontakterna inte passade så jag köpte en adapter, men nu är det ju några sladdar som går in i den gamla kontakten. Och hur ska jag göra med dem? Det är två svarta och en blå. Sedan är det två gråa och två vita som är seperata som har gått in i den gamla kontakten med ett sånt huvud, vet inte hur jag ska förklara det.

Vad ska jag göra med de sladdarna? finns ingen motsvarande färg på kontakten i den nya huvudenheten. 

Har ett slutsteg och baslåda och två diskanter som inte är orginal. Detta satt i när jag köpte bilen!

Smålänning
7 887 Inlägg
27 september 2007
Funkar stereon? I så fall e de inget att bekymra sig över.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

555 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Nej det gör den inte
Senast redigerat av lanred (27 september 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
27 september 2007
Då får du ta fram multimetern, avbitaren och kabelskotången.
Mät först vilken kabel du har konstant ström på, alltså även när tändningen är av. Där ska minnet kopplas (Gul kabel på ISO:n), och stereon med, om du vill kunna spela utan att ha radioläget på. Strömmen är Röd på ISO:n.
Vill du att stereon ska gå på nyckeln, så nåste du vrida på radioläge eller tändning, och mäts vilken kabel det kommer ström till. När du hittat en så stänger du av nyckeln för att se så att det inte råkade vara konstantstöm.

Sen är det bara att klippa och klistra för at få strömförsörjningen som du vill ha den.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

555 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
Det är inte de sladdarna jag har problem med. Om du läste vad jag skrev så handlar det om två svarta, två vita, två gråa, en blå..

BilstereoNörd
576 Inlägg
28 september 2007
Var det en orginalstereo som satt i bilen?
Kolla även på stereon, det kan ibland sitta en klisterlapp med ett kopplingsschema!
Hur många kablar har du anslutit på den nya stereon?
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

.......
2 655 Inlägg
28 september 2007
lanred skrev:
Det är inte de sladdarna jag har problem med. Om du läste vad jag skrev så handlar det om två svarta, två vita, två gråa, en blå..

de låter som att de är högtalarkablar, spec vita å gråa, kanske dom svarta me, blåa ska va remoten till slutsteget.

555 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Var det en orginalstereo som satt i bilen?
Kolla även på stereon, det kan ibland sitta en klisterlapp med ett kopplingsschema!
Hur många kablar har du anslutit på den nya stereon?
// Tommy

Det var en panasonic som jag fick med när jag köpte bilen.

Den nya stereon har jag anslutit en mitsubishi till iso adapter. Sen är det vita och gråa sladdar som jag har fått bekräftat att det är högtalarsladdar. Sen har jag en blå som jag har fått bekräftat att det är en remote sladd. Men de två svarta har jag fortfarande ingen aning om.

Stereojäveln startar inte fast allt är inkopplad förutom de svarta sladdarna.. vågar inte klippa den heller.

555 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
beemern skrev:
lanred skrev:

de låter som att de är högtalarkablar, spec vita å gråa, kanske dom svarta me, blåa ska va remoten till slutsteget.

Jo det har du rätt i, men de svarta tror jag inte är några högtalare.. det är något annat ..

296 Inlägg
28 september 2007
håller med beemern    det låter helt klart som kablarna till högtalarna , men om du har steg till framsystemet så behöver du inte dessa.

Sök