Min bil immar igen! - Renault Megane

Hannzo
29 september 2007 · 27 Inlägg

Tips? Har fläkten på högsta men de blir bara immigare & immigare.

Är en renault Megane jag har..

Finns det något "medel" eller något som man kan använda på rutorna?

neutral
Rubriken redigerad, skriv beskrivande rubriken inklusive bilmodell //Izual mod

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
29 september 2007 · 285 Inlägg

Är friskluft sjället öppet? Om det inte är det så brukar det imma rätt mycket. Annars om du har AC så sätt på den så försvinner imman fort.

megaman_k
29 september 2007 · 430 Inlägg

Jag hade letat fukt i bilen under mattor eller liknande, om du sätter dig ofta med blöta skor.
När det blir varmt så bildas det kondens eller nåt sånt.
Sen hur man kan få boret det ordentligt om det är i tyget vet jag inte. Gummimattor är ju lätt att ta ur och torka med papper...

loudness
29 september 2007 · 4 554 Inlägg

gör som den goe människan som har en citroeng här han har satt massa datorfrläktar vid framrutan som suger luft från fläkthålen som är till fläkten vetefan varför han gkjort de men fläkten som är från början kanske är trtött:P har du mycke fukt i bilen annars? ställ in en torrboll ochha fläkten på rutorna när du kör..

viccoA
29 september 2007 · 3 110 Inlägg

Byt kupéluftfiltret.
När det blir igenkleggat så får man garanterat imma smile

Robban-vr6
29 september 2007 · 159 Inlägg

testa o smaka på imman(glykol smakar sött), kan vara värmepaketet som börjar bli dåligt

Hannzo
29 september 2007 · 27 Inlägg

whitesnake skrev:
Är friskluft sjället öppet? Om det inte är det så brukar det imma rätt mycket. Annars om du har AC så sätt på den så försvinner imman fort.

Jo, det är öppet. Det Immar riktigt mycket när det är fuktigt ute.. Inte kul. yikes
Har inte AC.. Jag blir tokig hur fan ska jag klara vintern i denna bil..

nosferato
29 september 2007 · 439 Inlägg

Robban-vr6 skrev:
testa o smaka på imman(glykol smakar sött), kan vara värmepaketet som börjar bli dåligt

tror me att det är detta problemet

old,low and slow....
Mankan1978 Son Of Murphy
29 september 2007 · 782 Inlägg

Kanske är så att bilen är för tät? Hade sånt problem på min Audi... sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
29 september 2007 · 3 804 Inlägg

alla franska bilar immar otroligt..


Bmw osv..
Jukkas :]
29 september 2007 · 469 Inlägg

viccoA skrev:
Byt kupéluftfiltret.
När det blir igenkleggat så får man garanterat imma smile

Lägger min röst på det med.

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
29 september 2007 · 285 Inlägg

Hannzo skrev:

whitesnake skrev:
Är friskluft sjället öppet? Om det inte är det så brukar det imma rätt mycket. Annars om du har AC så sätt på den så försvinner imman fort.

Jo, det är öppet. Det Immar riktigt mycket när det är fuktigt ute.. Inte kul. yikes
Har inte AC.. Jag blir tokig hur fan ska jag klara vintern i denna bil..

Då kan det ha med toningen på framrutan att göra, om du har en blå eller grön ruta. Jag kommer inte ihåg vilken som immar mäst, men antagligen så har du den.

Det är rätt vanligt på franska bilar att de immar tack vare att de ofta har blå eller grön ruta...

Kupefilter brukar det inte finnas i bilen om du inte har ac.

Frosted
29 september 2007 · 1 878 Inlägg

lyft upp mattan på passargerar sidan och kolla om den är fuktig, är den det så har du en bil som inte är tät smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
zortep
29 september 2007 · 911 Inlägg

whitesnake skrev:

Hannzo skrev:

whitesnake skrev:
Är friskluft sjället öppet? Om det inte är det så brukar det imma rätt mycket. Annars om du har AC så sätt på den så försvinner imman fort.

Jo, det är öppet. Det Immar riktigt mycket när det är fuktigt ute.. Inte kul. yikes
Har inte AC.. Jag blir tokig hur fan ska jag klara vintern i denna bil..

Då kan det ha med toningen på framrutan att göra, om du har en blå eller grön ruta. Jag kommer inte ihåg vilken som immar mäst, men antagligen så har du den.

Det är rätt vanligt på franska bilar att de immar tack vare att de ofta har blå eller grön ruta...

Kupefilter brukar det inte finnas i bilen om du inte har ac.

så jag har en osynlig Ac i bilen ?

Senast redigerat av zortep (29 september 2007)

pic up the phone, wazzzaaa
T5Black
29 september 2007 · 451 Inlägg

Hade en opel calibra som värme paketet gick sönder på! då kom det kondens och kylarrök istället för bara frisk luft, blev som en oljig hinna på rutan som inte gick att få bort!

carroll
30 september 2007 · 174 Inlägg

*lånar*
har samma problem i min v70...... ibland, när de regnar, så bara immar de igen, fläkt går för fullo o ac är på.... sen efter ett tag så känner man att de blir lite kallar, då försvinner imman, kan detta vara ac som håller på att packa ihop o dra? (ger upp)

Audi S4 (2005)
Klum
30 september 2007 · 62 Inlägg

Hade samma problem med min bil. de var värmepacketet som hade gått sönder och de läckte in glykol i bilen. det kostade ca 500:- att köpa en ny och det var ganska lätt att byta den:)

Zonander
2 mars 2010 · 49 Inlägg

Ganska lätt att byta. hmm.

Jag håller på med samma övning nu på verkstan. beräknad arbetstid 6timmar. och man behöver ta loss hela instrumentpanelen

Rille0
2 mars 2010 · 2 021 Inlägg

Renaulter måste ha Renault original glykol annars vittrar värmepaketet sönder, troligtvis har detta hänt på din.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
twin_cam Smålänning
2 mars 2010 · 7 877 Inlägg

Antingen kass ventilation, för tät bil (felkonstruerat) eller som sagt trasigt värmepaket.

Förmodligen ett helvete att byta på din bil. Brukar vara en pärs på de flesta bilar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang