Köttbular och makaroner tar ju itne lång tid..Fan, ta snabb makaroner om inte du vill vänta de 8 min det tar annars..å sen om man inte ORKAR ta fram en massa skit så kan du köra köttbullarna i micron..Fasen, detta tar ju max 10 min..Det är ju vattnet som tar sin tid att koka..
felix pyttipanna köttbullspytt färdiga snitzlar med pommes och färdig beanaise köttbullar med pulvermos cup of nuddles (käll i vatten och det är klart PASTA med ketchup kokt korv med pulvermos kokt kyckling köp kycklingfiléer skär i bitar och ner i kokande vatten. kok ris och sen finns det ju färdig currysås om man är lat.
det e fan det bästa som finns kanske inte på påse men i överlag
annars tar den mesta hemmalagade maten tid
annars så kan man (iaf här hemma) åka till tex ica kvantum eller nått sånt och köpa färdiga husmanskost man lådor inget fryst skit ut det är tillagat så är bara att värma i micron
fungerar skit bra dom brukar ha erbjudandet 5 låder för 100 kr
lägg en timme eller två i veckan på att tillaga basföda (potatis,ris och pasta). lägg det sedan i frysen eller kylen (helst inte potatisen i minusgrader bara då den ofta smakar päck efter frysen). Sedan är det bara micra typ färdigstekta köttbullar- fisk filé- kyckling eller vad som helst i den vägen så det blir "genom micrat".. vill du ha nån sås så köp färdig på påse och micra ihop med allt annat.. eller köp ketchup /Stefan (jag är utbildad till kock och ibland tror jag att jag sov under de tre åren xD)
Kan vara bra att ha en bit kassler i kylen. Då är det bara att laga potatismos i pulverform till denna. Och kom ihåg färska grönsaker!
Annars går det alltid bra att haka lite grönt och blanda med tonfisk på burk och kokta ägg. Är du lat att laga dressing själv tar du Rode Island dressing på flaska.
Allt detta tar inte mer än 2-5 minuter att laga om du vet hur man håller kniven i handen