4791
Sök

Fästena klara men elen kvar ngn som är hajj på de?

NoFuckNoRide
474 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
http://i24.tinypic.com/ny930n.jpg

har kopplat elen i position ljuset nu men har själva hel ljuset kvar jag har rilä liggande men bara att det ska kopplas i sen undrar jag vart lampan jordar för det går bara en pol ur lampan?
ngn som är snäll och kan måla upp lite elr skicka ett PM
Senast redigerat av Lovborg_740 (1 oktober 2007)

Sug Performance Club

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
1 oktober 2007
Säkert lite pyssel med det, men en "kängurufångare" frontbar att sätta ljusen i.
Troligen väldigt överkurs ioförsig.
Det enklaste borde iaf. vara att på vågot vis fästa plattjärn modell grövre inne i kofångaren / kofångarfäste o vika (mäta o pyssla med pressision.) till så att de går mellan grillen o kofångare.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Kolla Första Inlägget:d !

Sug Performance Club

1 660 Inlägg
1 oktober 2007
Ahaa, missade nog det.
Tror att det är så att lampan (låter som vanlig H3 lampa) jordar i extraljushuset, så dessa (húsen) får jordas vidare till karossen eller någon balk.
Eller lämpligen att hållaren som sitter bakom reg.slylten jordas på ett eller annat sätt.
Senast redigerat av GT90 (1 oktober 2007)

NoFuckNoRide
474 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
hmm åå får jag ju dra extra kablar där eftersom den inte kan jorda ngn stans den är ju monterad i plasten på fronten inte en balk inärheten

Sug Performance Club

1 660 Inlägg
1 oktober 2007
Om du har en ringkbelsko *modell större* så kan du sätta den på ett av extraljusfästena, via en kabel, lämpligen 2,5mm2 o sedan jorda någonstans.
För att vara riktigt seriös kan du putsa med sandpapper runt *anliggningsytan* samtliga xljusfästen i vinkelplåten.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
GT90 skrev:
Om du har en ringkbelsko *modell större* så kan du sätta den på ett av extraljusfästena, via en kabel, lämpligen 2,5mm2 o sedan jorda någonstans.
För att vara riktigt seriös kan du putsa med sandpapper runt *anliggningsytan* samtliga xljusfästen i vinkelplåten.

jo men nuär det så att den vinkelplåten jordar igen stans men jag har ju jord kabel som går in till position ljuset...

Sug Performance Club

21 761 Inlägg
1 oktober 2007
Jag drar alltid ut en jordkabel från lampan och sätter den på lämpligt ställe, litar aldrig på att den ska få bra jord via lamphuset och vidare till fästet. På min 240 så har jag jordat vid skruven till batterijordkabeln i karossen, men det borde väl gå att jorda i plåten innanför grillen bara det är bra plåt.

Sök