5931
Sök

hörs lite från slutstegets basar, men stereon står juv redan på maxvolym..!

guffe_L
30 september 2007
Trådstartare
tjena alla...

nu är det guffe för 10 gången eller så...
i vikket fall harjag fått lite problem med att få tag på min ljudtekniker så jag får be om era råd igen...
senast igår hade jag inne en fråga på hur man kopplar in ett monosteg till två 12 : or...
gick juv helt okej att koppla in allt har dragit kablarna på alla sätt som de ska dras..men så skulle det till och lyssnas på det hela...
på stereon kan man max vrida upp till volym 100 och det brukar räcka med siffra 30 för att det ska komma starkt ljud ur 6,9 som är inkopplade genom stereons egna högtalarkablar
4 x 50.
men så skulle jag till och lyssna av baspaketet och då måste jag har volym 100,,,asso max för att få det att låta lite av basarna..det låter asso lite och på en bra baslåt kan man känna kraftihetsvibbarna men ingen som hellst db..
så gott folk...har ni något att tipsamig om är jag ytterst tacksam
/ guffe
Senast redigerat av guffe_L (30 september 2007)

tokfrans
982 Inlägg
30 september 2007
har du vridit på gainen/level på steget?

om du har kopplat in en bassremote, kolla så den inte är på minimum smile

guffe_L
30 september 2007
Trådstartare
level kanske man skulle kolla..vet att det finns lite saker att vrida på på steget men någon level tror jag att jag redan har vridit på..
jo ne bassremoten är juv ett slag för sig,,,den reagerar inte om mna har på max eller min...men lyser gör den så... a

tokfrans
982 Inlägg
30 september 2007
du har helt enkelt inte ställt på nån jätte dum delning på LP och subsonic filtrena då? smile men kolla gainen och hur du ställt delningen

2 123 Inlägg
30 september 2007
Kolla level/gain på slutsteget.
Sedan kollar du vad Låg/högpass filtret står på, samt frekvens delningen.
Och kära du, man ska aldrig ha så högt på stereon, tänk om basarna hoppas igång och gått sönder direkt pga att dom inte är inspelade ordentligt än.
Kan tänka mig att inspelningen på dina basar ligger på mellan 25-40h.
För jag antar att det är nya grejor du köpt.

guffe_L
30 september 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Och kära du, man ska aldrig ha så högt på stereon, tänk om basarna hoppas igång och gått sönder direkt pga att dom inte är inspelade ordentligt än.

ne jo iof men man måste juv kolla om det kommer något ljud och det kommer ljuv lite men som sagt på stereons högsta volym...sen när man fått igång det hela så blir det juv lugnkör i 50 timmars inspelningstid. men tills dess måste man i alla fall veta om grjorna ens
fungerar. hmmsmile

1 058 Inlägg
30 september 2007
guffe_L skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:

ne jo iof men man måste juv kolla om det kommer något ljud och det kommer ljuv lite men som sagt på stereons högsta volym...sen när man fått igång det hela så blir det juv lugnkör i 50 timmars inspelningstid. men tills dess måste man i alla fall veta om grjorna ens
fungerar. hmmsmile

lugnkör är onödigt men behver inte maxa ! när du fått ordning på allt kan du bara vrida av lite gain så du slipper max effekt så är det ingen fara..

angående ditt problem kan det i princip bara handla om en inställning på steg eller HU, eller så har du kopplat en väldigt hög impedans på steget så det lämnar lite effekt.. men det borde förtfarande spela så du hör på lagom volym..

prova som redan sagts gain/level och subsonic samt low pass.

PoLoud =D

guffe_L
1 oktober 2007
Trådstartare
okej..men low pass hur hanterar jag den hör inte det till rca kabeln...förestern hur kollar jag högpass/lågpass...kanske är induviduellt men...a..hmm

Sök