30 september 2007
Trådstartare
Hejsan!
Har försökt bli av med mitt generatorvin från högtalarna ett bra tag nu, Men inte lyckats. Så här se min anläggning ut, Front system Blaupunkt 5,25 som drivas av stereon. 6,5or i hathyllan som drivas av ett steg. 2st 10" basar som är brygg kopplat på ett 4kanals steg. Där det även sitter en 3F kondensator med 21mm strömkabblar. 80ah batteri i bagageluckan (ORGINAL BMW) Remote och signalkabblen dragna i mitten av bilen till stereon. Ligger inte alls nära batteri kabblen. Steget och alla högtalarna har fungerat perfekt i min förra bil. Jag har jordat på samma jord punkt som batteriet är jordat på. Har även letat efter "kabblar som kan ligga emot karossen och ge störningar" Hittade en del kabblar som jag tejpade med eltejp. Batteriet är helt nytt. Kan det vara så att stereon har dålig jord eller nått? Vad mer ska jag testa? Blir galen på att höra bruset ur högtalarna:P Kondensatorn visar volt på ungefär 14-14.5 så det är ju bra. Har ej nån annan stereo att testa med, Men har haft funderingar på att det kan vara nått skumt med stereon. Men den är köpt i maj och inte använd alls mycket så det låter ju lite konstigt. Har även en 7" skärm inkopplad. Signalkabblarna är inte dom bästa kanske ska köpa nya i veckan och se om det hjälper men antar att det inte är det som är felet. Tacksam för all hjälp jag kan få.
Senast redigerat av Jolle87 (30 september 2007)