Hur låga är era bilar??

Eisenhut
1 oktober 2007 · 1 827 Inlägg

Min är väl en 10 cm eller nått. Har precis höjt den då jag inte kom över guppen smärtfritt...

Ballaste var dock när jag hade den bottsänkt på dämparna fram, då låg däcket två cm in under skärmkanten fram, bara när bilen stod. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Sushikocken Sleeper
1 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

ja här uppe vill man ha minst en meter

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Koop
1 oktober 2007 · 1 867 Inlägg

Min BMW är ungefär lika hög som mina skor tongue
Funkar fint på dom flesta farthinder, annars får man bara snedda lite över. Som nån nämnde så lär man sig fort att köra med så låg bil.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
T5Black
1 oktober 2007 · 451 Inlägg

Hade en calibra för 2 månader sen katen var ca 6 cm från marken! Och jag bor ute i skogen på inte så jävla bra vägar plus att i "stan" (Edsbyn) så är det stora vägbulor överallt;(

Mr.TDI ´76
1 oktober 2007 · 82 Inlägg

Har för mig att min är ca 7-8cm från backen.

Under mellan hjulen fram är det nog inte mer än 5-6cm, tack vare plastskyddet...

Kör man vettigt tar man sig fram på dom flesta ställena, men man har ju fastnat några gånger...

peter_1976 JDM
1 oktober 2007 · 2 201 Inlägg

min är inte ens en cola burk, har en bild på hur låg 
http://www.garaget.org/?car=17276&image=215611

Mr.TDI ´76
1 oktober 2007 · 82 Inlägg

Var tvungen att gå ut och ta kort, iofs står jag ju på en grusad uppfart men den är iaf rak, kanske ser värre ut än vad det är men tajt är det wink

[img]http://www.garaget.org/gallery/archive/2208/163855_spfbdq.jpg[/img]

[img]http://www.garaget.org/gallery/archive/2208/163858_9vqqvj.jpg[/img]

Erick
1 oktober 2007 · 4 767 Inlägg

Mellan framspoiler och sidokjolar har jag ca 8 cm på skylinen. Lite jobbigt iom att det är såpass överhäng och det är såpass lång hjulbas på den smile Men dom flesta gupp brukar gå bra om man sneddar och kör jäääääkligt sakta.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
scirocco8v
1 oktober 2007 · 51 Inlägg

6cm till oljetråget å 5 till de undre staget;) (på sciroccon)
går kanon å köra i gbg med alla j**** gupp å järnvägsspår!

Thorssa
1 oktober 2007 ·

En kompis till mig hade 7 cm mellan front och mark. Det var inga problem över fartguppen men en trottoarkant är inte att tänka på och är lutningen tokig blir det svårt. Han kom t.ex. inte in i sitt garage!

Wee
1 oktober 2007 · 501 Inlägg

_deki_ skrev:

merl skrev:
Kan mäta nån dag.. men den är äckligt låg fram i fronten nu.
Hade stora problem på besiktningen... smile

Opraktiskt som fan.. men snyggt.

det e ju det...men vad sa de på besiktningen?? man kan inte kugga för att den är för låg lr vad??

När jag besiktade bmw´n så fick jag skruva bort fronten. :p Dom tyckte att jag skulle bli rally-mekaniker. Eftersom jag skruvade bort fronten så fort! big_smile haha. Visste ju precis hur fronten satt så det gick ganska fort.

OBS: Ironi
lodan
1 oktober 2007 · 217 Inlägg

har väl typ 4-5 cm. funkar aldres utmärkt på gupp om man tar det sjukt lungt. trottoaren e det inte ens nån idé att  tänka på å köra upp för big_smile men varför skulle jag villja det? wink

MarcusL #2573
1 oktober 2007 · 1 489 Inlägg

4cm är min smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
Germax
2 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Vetifan.. min förra Sierra va sänkt 12 cm bak iaf.. nästan 10 fram.
Nya Sierran är sänkt 70/60 ca..

Cascade
2 oktober 2007 · 264 Inlägg

Min bil är ju ganska låg men tar mig utan problem över de flesta guppen, fördelen är ju att det är en liten bil och därför inte så långt imellan fram å bakdäcket. Har faktist aldrig skrapat i kjolpaketet vad jag kan minnas... smile

Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa
Watcher
2 oktober 2007 · 29 Inlägg

så lav at bilen ikke kan køre, og når man skal køre trykker man bare på knappen:lol: Hurra for Airride:Dbig_smile

nygren_iv paparazzi
2 oktober 2007 · 349 Inlägg

i jämförelse med en orginal.. så tycker jag min är ganska låg smile
http://www.garaget.org/archive/806/17727/17727-546171.jpg

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
g60Racing
2 oktober 2007 · 76 Inlägg

På tok för låg nu med den nya fronten typ 4cm från marken om inte ännu lägre måste höjas iaf!!

good_year
2 oktober 2007 · 755 Inlägg

typ 6cm från avgas systemet under tar i lite över allt-.. speccielt när jag börjde mig ner en gång då hade han som hade den innan satt alla rörklämmor till rörbygget neråt.. så alla var skavda i bultarna..

Skyracer Skyracer
2 oktober 2007 · 917 Inlägg

Lägre än gräset i avåkningszonen i första kurvan på Mantorp. sad

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang