4761
Sök

Solfilm Hjälp!

120 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan..
finns säkert många trådar som är om detta.. men men tongue
ska tona rutorna.. men.. vill ha lite tips om hur jag kan gå till väga på bästa sätt.
har hört att man ska blöta ner och använda skrapor för att få bort bubblor..
men kan det inte skada Solfilmen?
Hjälp tack smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

Dåre
274 Inlägg
1 oktober 2007
Liy skrev:
Hejsan..
finns säkert många trådar som är om detta.. men men tongue
ska tona rutorna.. men.. vill ha lite tips om hur jag kan gå till väga på bästa sätt.
har hört att man ska blöta ner och använda skrapor för att få bort bubblor..
men kan det inte skada Solfilmen?
Hjälp tack smile

Killen som gjorde det åt mig jobbar med det dagligen o har gjort det i 20 år eller mer .
Han körde med en sån där blomspruta fylld med vatten och diskmedel.

Ät mig

51 Inlägg
1 oktober 2007
Han som gjorde det på min bil hade sprayflaska med vatten och 1 droppe yes i, och han hade en gummiskrapa och drog bort bubblorna med. Han sa även att om det jävlas och bubblorna blir kvar så tar han en varmluftpistol och värmer försiktigt med.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
1 oktober 2007
Tips!!!
Ta ett gammalt örngott på skrapan så kan du trycka hur hårt du vill utan att det blir repor!
Lägg solfilmen utanpå rutan och skär bort det som skall bort mycket enklare att få till det om det är någorlunda urskuret innan du lägger dit filmen! Mycket vätska på! Och ha inte bråttom! Lycka till! Har tonat en hög med bilar i mina dagar så det är bara att lägga ett PM om du har frågor!
Edit. Sök på solfilm och sedan under utseende stylin forumet! Så får du upp ett par bra trådar! Toning av rutor heter ett par och där finns många tips skrivna av mig och många andra!
Senast redigerat av MikeAero (1 oktober 2007)

-Mike-

Sök