söka arbete till flickvänen!

Ztoffe
1 oktober 2007 · 45 Inlägg

Halloj alla!
Blir ding på allt som har med jobbsökande att göra! själv har jag jobb men måste hjälpa flickvännen nu så vi kan flytta tillsammans.
letar och letar men det e skit svårt att hitta ett försäljar jobb i Malmö/Lund trakten.

Finns det någon här ute som har en sambo eller flickvän eller tom en fru som har en skobutik/klädbutik och kan behöva en nyanställd på heltid?
Behöver verkligen all hjälp som jag kan få!

och ja detta är ett skrik på hjälp!! HJÄLPPPP!!!!

Extremt taksam för all hjälP!

Golf_bunny The Queen
1 oktober 2007 · 200 Inlägg

Man tycker ju att det inte borde vara något problem att hitta ett sådant jobb i malmö precis, men jag tycker att ni ska gå runt och fråga man kan ha sina chanser då också om de söker arbetare och sen så kanske det står i tidningar och på arbetsförmedlingen...

Golf Racing*
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
1 oktober 2007 · 605 Inlägg

Lr så e det kanske läge å bara ta ett jobb, å inte vara så inne på en säljar tjänst! Dessutom en heltid, det e då inte vanligt att det finns sådär, man får oftast börja som extra lr deltid i butikerna...
När ni väl e på plats å allt rullar på så e det ju absolut mkt lättare att finna just DET jobbet...

Å glöm inte bort att söka även i Köpenhamn, kan vara lättare att få jobb där då de gillar oss svenskar! tongue

Lycka till!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
FireTraXX DFFL
1 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Åhlens på Triangeln söker folk.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Akakapukko
1 oktober 2007 · 1 779 Inlägg

bör inte vara för kräsen över va de e för jobb. borde ta nästan vad som. låter lite tråkigt kanske, bara söka alla jobb som finns,   lycke till

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
terazzi
1 oktober 2007 ·

akakaboto skrev:
bör inte vara för kräsen över va de e för jobb. borde ta nästan vad som. låter lite tråkigt kanske, bara söka alla jobb som finns,   lycke till

håller med!!

Ztoffe
1 oktober 2007 · 45 Inlägg

Men att bara ta ett jobb som inte varar mer än 3 månader är ingen höjdare! Spec inte när man ska flytta hemifrån!

hade själv ett fast heltids jobb innan på micro i malmö! bra lön, riktigt bra arbetskamratet!,

Ett sådant jobb borde det finnas till flickan min också!

och att gå runt tjänar inget till! har redan gjort de!

Iduns
6 oktober 2007 · 40 Inlägg

Jag  gick runt överallt, fick precis jobb på skopunkten genom att lämna Cv fast dom igentligen inte tar emot cv i butik.
Fick så många timmar det är möjligt inom handel (24%) och jag ska vara glad att jag fick så många timmar, chefen berättade att hon "bara" får jobba 45%. Det är jättesvårt att få en heltid. Men om hon vill ha många timmar o bra betalt är faktiskt Kassan på Ica bättre än i handel.
Man får ut ca 100kr/h vardagar om man är över 17 utan erfarenhet på Ica.
Jämför med 87kr/h om man är 19 med erfarenhet i butik.

Lycka till med letandet:)

Niinaskyline
6 oktober 2007 · 455 Inlägg

Iduns skrev:
Jag  gick runt överallt, fick precis jobb på skopunkten genom att lämna Cv fast dom igentligen inte tar emot cv i butik.
Fick så många timmar det är möjligt inom handel (24%) och jag ska vara glad att jag fick så många timmar, chefen berättade att hon "bara" får jobba 45%. Det är jättesvårt att få en heltid. Men om hon vill ha många timmar o bra betalt är faktiskt Kassan på Ica bättre än i handel.
Man får ut ca 100kr/h vardagar om man är över 17 utan erfarenhet på Ica.
Jämför med 87kr/h om man är 19 med erfarenhet i butik.

Lycka till med letandet:)

Hur kommer de sig att man tjänar mindre om man är 19 å har erfarenhet tongue borde juh vara tvärtom...

Malmoe SSS -12
6 oktober 2007 · 3 217 Inlägg

Sök jobb på rekryteringsföretag... Själv är jag passivt anställd på Adecco! Där har jag stått på papper i mer än ett år nu medans jag pluggade, jag jobbade efter vad jag hann och där är ganska bra betalt faktiskt!

Anledningen till att jag är passivt anställd är att jag just nu ligger i lumpen, men förr eller senare kommer jag väl därifrån också! tongue

Adecco, Manpower, Effektpersonal, m.fl... Bara att söka... De har ett stort sug efter kompetens! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Goli
6 oktober 2007 · 793 Inlägg

Car_Babe skrev:

Iduns skrev:
Jag  gick runt överallt, fick precis jobb på skopunkten genom att lämna Cv fast dom igentligen inte tar emot cv i butik.
Fick så många timmar det är möjligt inom handel (24%) och jag ska vara glad att jag fick så många timmar, chefen berättade att hon "bara" får jobba 45%. Det är jättesvårt att få en heltid. Men om hon vill ha många timmar o bra betalt är faktiskt Kassan på Ica bättre än i handel.
Man får ut ca 100kr/h vardagar om man är över 17 utan erfarenhet på Ica.
Jämför med 87kr/h om man är 19 med erfarenhet i butik.

Lycka till med letandet:)

Hur kommer de sig att man tjänar mindre om man är 19 å har erfarenhet tongue borde juh vara tvärtom...

Smart tänkt big_smile

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
MeloveGolf Vw trimmare
6 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

Car_Babe skrev:
Hur kommer de sig att man tjänar mindre om man är 19 å har erfarenhet tongue borde juh vara tvärtom...

Det är samma inom bygg du tjänar bättre när du går i skolan än du gör när du precis tagit studenten...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
ViggenGBG
6 oktober 2007 · 26 Inlägg

hemmafru är väl ett utmärkt yrke åt en flickvän? då har du ju allt fixat när du kommer hem.. asgött wink

Ztoffe
19 oktober 2007 · 45 Inlägg

låter iof lockande med en hemmafru!! men det tror inte jo e något alternativ än iallafall!

Jessan Charkuterist
19 oktober 2007 · 88 Inlägg

Finns väl ingen riktig manual om hur man lyckas, men att gå runt o visa upp sig, ta extrajobb här o där o visa vad man går för e väl en bra idé?
Heltidsjobb man får direkt existerar nästan inte i dagens läge.
Brukar vara så att man får börja med en lägre tjänst o har man tur kan man jobba sig uppåt. Gäller de flesta jobb som går under handels.
Så har det gått till för mig o idag jobbar jag tidvis mer än heltid.

Lycka till!

Senast redigerat av Jessan (19 oktober 2007)

Phaetoon
19 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Sök dig till Köpenhamn. Där finns det jobb. Inte så fasligt jobbigt att pendla heller.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
moose46019 study
20 oktober 2007 · 772 Inlägg

Manual för att få jobb
1. gå aldrig till ams såvida du inte vill vara arbetslös.
2. vill du ha jobb gå till ett bemaningsföretag typ proffice.

följ detta jag har aldrig varit arbetslös sen jag gick ut skolan.
nu pluggar jag dock. men ta kontakt bemaningsföretag.

ScottaN Medlem 5280
20 oktober 2007 · 552 Inlägg

moose46019 skrev:
Manual för att få jobb
1. gå aldrig till ams såvida du inte vill vara arbetslös.
2. vill du ha jobb gå till ett bemaningsföretag typ proffice.

följ detta jag har aldrig varit arbetslös sen jag gick ut skolan.
nu pluggar jag dock. men ta kontakt bemaningsföretag.

Bemaningsföretag är för desperata! Sätter aldrig min fot där igen..
Aldrig blivit så dåligt bemött o fått ta all skit för allt. Sen lovar dom en massa saker som dom aldrig håller tillslut. rena skiten tycker jag! Bättre att kolla runt på företagen på egen hand.

MeloveGolf Vw trimmare
20 oktober 2007 · 2 995 Inlägg

ScottaN skrev:

moose46019 skrev:
Manual för att få jobb
1. gå aldrig till ams såvida du inte vill vara arbetslös.
2. vill du ha jobb gå till ett bemaningsföretag typ proffice.

följ detta jag har aldrig varit arbetslös sen jag gick ut skolan.
nu pluggar jag dock. men ta kontakt bemaningsföretag.

Bemaningsföretag är för desperata! Sätter aldrig min fot där igen..
Aldrig blivit så dåligt bemött o fått ta all skit för allt. Sen lovar dom en massa saker som dom aldrig håller tillslut. rena skiten tycker jag! Bättre att kolla runt på företagen på egen hand.

Jobbar för Proffice i norge Aldrig haft bättre jobb! Rejält betalt Dom fixar alla jobb man
kan ringa dom i princip dygnet runt om det är grejjer man behöver/undrar över ..
blir nog där ett par år till innan utlandsflytt..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
krillle87
20 oktober 2007 · 38 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Car_Babe skrev:
Hur kommer de sig att man tjänar mindre om man är 19 å har erfarenhet tongue borde juh vara tvärtom...

Det är samma inom bygg du tjänar bättre när du går i skolan än du gör när du precis tagit studenten...

Nä det stämmer verkligen inte kan jag säga, finns listor på vad du minst ska ha i timmen,, men när du börjar jobba efter studenten så får du % av vad dom fullbetalda tjänar och det ger garanterat mer såvida dom inte tjänar extremt dåligt. Och dom företagen inom bygg med denna högkonjunturen som nu är finns knappt, inga seriösa iaf

Senast redigerat av krillle87 (20 oktober 2007)

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang