6093
Sök

duger detta slutsteget?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=19442306

nu har ja två 5,25:er därfram i bilen och två 6,9:er därbak, och ljudet e kasst i mina 6,9:er
men helt okey i dom därframme... frågan e, duger detta slutsteg för att få hyfsat ljud i mina 6,9:er?  och om jag nu skulle vilja koppla in 5,25:erna däri med? blir de okey?
jag är inte ute efter att kineserna ska höra min bil dunka nu asså, men bara så man hör musiken helt ok i alla högtalarna....

är det enkelt att koppla in även för en som inte kan nått om slutsteg?
Senast redigerat av richardoo290 (1 oktober 2007)

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
steget lämnar inte 2*120watt men kommer bli ett väldigt lyft från stereon! big_smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
k1mm0 skrev:
steget lämnar inte 2*120watt men kommer bli ett väldigt lyft från stereon! big_smile

går det att koppla in 2 stycken 5,25:er och 2 stycken 6,9:er då?
och hur svårt är de?  ja e helt ny på denna fronten såå.. hmm

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
på ett och samma steg ska man inte blanda högtalare som spelar i "samma" frekvensområde. eller av olika märken och storlekar.. kör du dina 6-9or på steget sen 5.25or på cd smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
k1mm0 skrev:
på ett och samma steg ska man inte blanda högtalare som spelar i "samma" frekvensområde. eller av olika märken och storlekar.. kör du dina 6-9or på steget sen 5.25or på cd smile

okey, de va planen. tack för svar...  vet du möjligtvis hur man kopplar detta sen?
ska man dra en AUX-slad ifrån cd-n till slutsteget då och koppla in 6,9:erna där???

haha, need help ffs! big_smile

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
signalkabel från cdspelaren.. smile in i steget.. och så klart + - och remote kabel.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
k1mm0 skrev:
signalkabel från cdspelaren.. smile in i steget.. och så klart + - och remote kabel.

okey yikes ......  vad är en signalkabel? följer det med slutsteget? ..  vad är en remote-kabel?  följer det med steget?

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
signal kabel.. kallas mkt tongue aux, lågnivåkabel eller RCA kabel..

finns hos biltema för små pengar.

remoten sitter på din cdspelaren.. oftast en blå/vit kabel märkt med just remote.. den innehåller en 12 V spänning som startar ditt slutsteg när cdspelaren startar smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
k1mm0 skrev:
signal kabel.. kallas mkt tongue aux, lågnivåkabel eller RCA kabel..

finns hos biltema för små pengar.

remoten sitter på din cdspelaren.. oftast en blå/vit kabel märkt med just remote.. den innehåller en 12 V spänning som startar ditt slutsteg när cdspelaren startar smile

okey, asså behövs en sån rödvit aux kabel, och ska jag ha en blå/vit kabel då? eller menar du att min cd ska ha en sån anslutning?  för ja vet att min cd inte har nån lång blåvit kabel... då måste ja köpa en sån me? eller följer en sån me slutsteget?

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
den är inte så lång på cdspelaren.. typ 10cm.. utan man får skarva på en egen. annars kan man ta 12volt från + ingången på steget och ha en strömbrytare på smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
k1mm0 skrev:
den är inte så lång på cdspelaren.. typ 10cm.. utan man får skarva på en egen. annars kan man ta 12volt från + ingången på steget och ha en strömbrytare på smile

vad heter/var får man tag i en sån blåvit sladd då?

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
heter remotekabel. och som remote kan man typ använda "vad som helst i kabelväg som leder ström". inom vissa gränser så klart.. wink typ 1.5mm högtalarkabel.. kolla bal på din cd.. lär finnas en blåvit kabel där :L)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
2 oktober 2007
richardoo290 skrev:
k1mm0 skrev:

vad heter/var får man tag i en sån blåvit sladd då?

Alltså:

1. Köp inte ett sånt där billigt "lakrtitssnöre" bara som RCA.
2. Remoten siter redan en stump av på baksidan av huvudenheten. Den är blå eller blå/vit. Den skall du sedan skarva vidare en lång kabel (en vanlig 1.5mm2 typ) hela vägen bak till steget.

OBS, var försiktig när du gör detta och se till att skydda skarven ordentligt, för remoten kan man rätt enkelt bränna om man kommer åt den med jord, då huvudenheten är påslagen.

/jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök