saab 9000 cse 2.0t 98 på g

Mr_Gear Biltokig
8 oktober 2007 · 870 Inlägg

Saab 9000 är väldigt välbyggda och relativt problemfria bilar, speciellt om du är inne på en av de sista årsmodellerna! Köp inte en V6a bara för då riskerar problemen att hopas... Satsa på en bil med Saabmotor!
Var inte rädd för att köpa en, bara var noga med att kolla så den är fin i skicket så ska det inte vara några problem!

Ps. funderar själv på att skaffa en 9000 Aero när ja tröttnar på golfen wink ev. en 9-3og Aero/Viggen... Men viggen är lite dyr och 9-3 Aeron är bara en 2.0T så det känns bättre att satsa på en 9000 då om man vill upp i över 320hk...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
twin_cam Smålänning
8 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Skillnaden mellan 2,0 och 2,3 är att 2,3 har längre slag (90mm), vilket ger mer traktorgenskaper och vrid än 2,0 som är varvvilligare och har 76mm slag.
I övrigt ska det vara samma motor.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mjong
10 oktober 2007 · 45 Inlägg

twin_cam skrev:
Skillnaden mellan 2,0 och 2,3 är att 2,3 har längre slag (90mm), vilket ger mer traktorgenskaper och vrid än 2,0 som är varvvilligare och har 76mm slag.
I övrigt ska det vara samma motor.

okej låter bra! tacksam för alla svar!

sveddan
10 oktober 2007 · 1 453 Inlägg

TheBlackBullit skrev:
tycker du om den så är det bara o köpa den dom är hur skönna som hälst sen som mannen666666 och sveddan har sakt att det beror på hur man kör o så annars så är det en jävligt bra bil så enligt min så tycker jag att du ska köpa den go for it..

Alla bilar går sönder, särskilt de som är några år gamla och det handlar inte alls bara om hur man kör! Man måste räkna med att bilar kostar pengar varje år (tusentals kr) utanför priset för sjävla bilen.

mjong
25 oktober 2007 · 45 Inlägg

Nu är bilen provkörd!! den går som en dröm inga maskinella del bara lite sköhetsfläckar. Ingen rost förutom i en A-stolpe. Den är smutsig men under smutsen finns en pärla. Men som sagt den går underbart och den ska besiktigas och efter det kmr jag köpa bilen om d inte är något stort fel som bilprovning hittar. Hejs!

/martin

Senast redigerat av mjong (25 oktober 2007)

Fredrik-79
26 oktober 2007 · 2 164 Inlägg

Låter bra de.
Du har säkert hittat en bil som går jätte många mil till.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
mjong
7 november 2007 · 45 Inlägg

idag e jag glad:D bilen inköpt:) ska lägga upp den snart. Fick ge 28k för den så d e najs:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang