5907
Sök

Plastningshjälp sökes

603 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Hej!
Nu har jag bestämt mig för att ge mig på en nivå till i min bilstereokarriär. Nu när jag inskaffat mig ett ordentligt framsystem vill jag inte både dölja det i orginalfästena eller låta dem sitta där nere och spela rakt in i stolen vilket dom typ gör där orginaluttagen sitter.
Så jag ska ge mig på och bygga dörrsida.
Jag har helt ny på det området och har inte mer kunskap än att jag surfat runt bland forum och guider men tycker inte jag hittat riktigt med kött på benen för att bara ta tag i det.

Räcker det med en ordentlig guide för att prova på första gången? Eller borde jag söka hjälp av någon?
Hoppas även någon har tid att ställa upp med en guide i vad jag behöver inskaffa då jag inte har en aning.

Och sen, är det några säkerhetsaspekter, som att man bör vara i någon särskillt lokal, skyddsutrustning, temperaturer mm. !?!?!?

MVH Sebastian

In hoc signo vinces

schtek
478 Inlägg
3 oktober 2007
Länka lite guider åt folk i samma sits som du=)

406 Inlägg
3 oktober 2007
sök efter glasfiberhandboken på rejsa.nu, har du inte tummen mitt i handen så har du en perfekt handbok där. Har hjälpt mig mycket iaf.
Lycka till

My way or the highway? I take both sideways

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 oktober 2007
Du kan ju kika på mitt bygge även att det stannat av lite nu...

Gällande säkerhet så går inte härdad polyester att lösa upp, bud på handskar alltså.
Icke härdad löses med aceton.

Är du inne så är en mask med GASfilter absolut krav! Du kommer inte veta varken vad du gör eller heter efter 20 min annars... Rekommenderar att vara ute om vädret tillåter. Gör det inte i ällaren för d luktar det i hela huset i en vecka...

603 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
Hittade tyvärr inget på "rejsa.nu" Letade mig istället vidare via google och liknande efter något i stil med "glasfiberhandböcker"
-Hittade lite matnyttigt men det mesta tror jag är över den nivån jag ligger på än, och att det rörde till det en del. T ex så var inköpslistorna väldigt långa och inkluderade begrepp jag aldrig hört talas om som gelcoat, topcoat, släppmedel, divinycell och bonocell mm.
Sen började det pratats om formar, gjutning, pluggar och liknande.Vilket jag antar att är om man ska igång med att bygga spoilers och liknande. (Rätta mig om jag har fel!)

Kanske är det så att det inte finns någon ren och enkel steg-för steg guide (gärna med lite bilder) för att bygga något på "frihand" som t ex dörrsidor eller detaljer i bagageutrymmet!?

Hur komma igång!?
Senast redigerat av Casanovan (4 oktober 2007)

In hoc signo vinces

Sök