8750
Sök

Infinity kappa 5.25 drivs med Alpine stereo. Behövs slutsteg?

Japs :)
775 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Ja har köpt mig en alpine stereo med 4x50w o 4st 5.25 infinity kappa den dyrare modellen.
Ja har 4x50 watt inte är o lita på o att mina infinity kappa är så bra att det nästan är missbruk o inte använda slutsteg till dem.
Någon som vet om detta är sant?
Är det värt o köpa slutsteg till dem?
Tack på förhand

141 Inlägg
3 oktober 2007
ja köp ett steg. Är som natt och dag att ha ett riktigt slusteg på ett framsystem

BilstereoNörd
576 Inlägg
4 oktober 2007
Det beror på hur högt du normalt spelar!
Spelar du maxgränsen så att det låter illa så kan det vara idé att koppla in steg..
I övrigt så har jag under åren hört många slutsteg som låter sämre än det inbyggda i stereon.. rent ljudmässigt alltså.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Japs :)
775 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Spelar du maxgränsen så att det låter illa så kan det vara idé att koppla in steg..
I övrigt så har jag under åren hört många slutsteg som låter sämre än det inbyggda i stereon.. rent ljudmässigt alltså.
// Tommy

ja spelar ganska högt inte med i tävlingar el så men spelar på rätt bra o ska köpa basar nu också..

BMW-328I
4 oktober 2007
Westberg skrev:
BAE skrev:
// Tommy

ja spelar ganska högt inte med i tävlingar el så men spelar på rätt bra o ska köpa basar nu också..

Hej

Jag tror faktist inte att du behöver ett steg om du endast driver 1 par högtalare dock så märker du när du spelar riktigt högt (på ljudet) om det behövs.

Hoppas det hjälpte

542 Inlägg
4 oktober 2007
Är inne på samma sak som Brlelvis. Skaffa ett slutsteg och ett bra sådant för att kunna njuta fullt ut.

Sök