6001
Sök

Stereoproblem: Glapp etc

881 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Tjena!

Min stereo har börjat beté sig jättemystiskt på senare dar.

T.ex. när man kör i gupp så kan det spraka till i högtalarna och ljudet försvinner, men kör man i ett gupp till efter det kan ljudet komma tillbaka.

Jag tog ut stereon och drog i alla kablar medans musiken spelade. Inget ljud försvann. Sen har jag också kollat kablarna till alla högtalare och det är likadant där, inget försvinner om man är och rycker i dem.

Däremot om man smäller igen dörrarna (samma effekt som man skulle köra över gupp) så kan ljudet försvinna/komma tillbaka, men jag tycker det är så konstigt för när jag var o pilla i kablarna i dörrarna med stereon på försvann inget ljud.

När basen gick igång och började dunka (vibrationer) så försvann ljudet i de andra högtalarna, och de man endast hörde var lite sprakande. Men basen spelade på helt normalt.

För övrigt så har detta problemet progressivt ökat.

Kan det vara stereon som det är fel på?

Mvh

Dåre
274 Inlägg
9 oktober 2007
Jag tror att det är nån högtalar sladd som ligger imot nån plåt , möjligt att det kan vara stereon annars

Ät mig

Love my Godzilla!
289 Inlägg
9 oktober 2007
Det kan vara att när du trycker in stereon så kommer någon kabel i kläm se till så att du inte tränger in kablarna när du trycker in stereon.

"Godzilla" R32GTR

2 600 Inlägg
9 oktober 2007
va är det förnågon stereo?

gör som jag kör gubba racer=)

2 024 Inlägg
9 oktober 2007
Låter mest som kallödningar i stereon.
Be nån öppna den och gå över den med en lödkolv.
Ett ytterligare kännetecken för detta är att felet är olika känsligt beroende på temperatur.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Sök