3789
Sök

Extralysen | Hells VS Bosch

464 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Hoppas jag lägger denna tråd på rätt ställe nu bara. Men som rubriken lyder så tänkte jag be om era åsikter angående extralysen nu när mörkret är framme på kvällarna.

Velar mellan Bosch 225 och Hella 3003 och sen om man skall ha blåa eller icke blåa glas. Åsikter,tips på vad man skall satsa på. Det är samma prisklass på dem där jag skall köpa dem.

MVH Anders

Långtradarchaffis
224 Inlägg
3 oktober 2007
Bosch Bignick är bra också smile är med blått räfflat glas.. Men rekomenderar även lightforce, dom är rätt så dyra, men du lär inte bli besviken när du sätter på helljus. Ruskigt bra ljus i dom extraljusen! smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

464 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
har funderat på dem men de är aningen för dyra för mig just nu. har precis blivit uppsagd från arbetet jag jobbat på i sommar så det är å spara pengarna så gått det går. dessa lysen kostar mig runt 575kr styck lightforce kostade i samma storlek typ 2100 ca.

Långtradarchaffis
224 Inlägg
3 oktober 2007
lixer skrev:
har funderat på dem men de är aningen för dyra för mig just nu. har precis blivit uppsagd från arbetet jag jobbat på i sommar så det är å spara pengarna så gått det går. dessa lysen kostar mig runt 575kr styck lightforce kostade i samma storlek typ 2100 ca.

okej, träligt att höra de där me jobbet sad   Jo men bosch och hella är ju kanon bra dom också smile   Men lightforce är riktigt bra, grymt ljus! men som sagt, aningen för dyra

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

464 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
jo det känns lite små tugt men samtidigt bra, trivdes på jobbet men inte kommunen så nu är man hemma igen men det är å söka nya jobb. Men men, funderar starkt på hella men har ingen erfarenhet av dom.

det jag har hört är att hella lyser både på brädden å längden vilket bosch inte gör, dom gör tydligen antingen eller. Har hört även att man tappar lite styrka i ljusbilden på det blåa men att det blir ett vitare sken vilket ögat skall uppfatta som behagligare om jag inte missuppfattat allt.

Långtradarchaffis
224 Inlägg
3 oktober 2007
lixer skrev:
jo det känns lite små tugt men samtidigt bra, trivdes på jobbet men inte kommunen så nu är man hemma igen men det är å söka nya jobb. Men men, funderar starkt på hella men har ingen erfarenhet av dom.

det jag har hört är att hella lyser både på brädden å längden vilket bosch inte gör, dom gör tydligen antingen eller. Har hört även att man tappar lite styrka i ljusbilden på det blåa men att det blir ett vitare sken vilket ögat skall uppfatta som behagligare om jag inte missuppfattat allt.

okej okej, vart jobba du nånstans? har vart o lastat virke uppe på vilhelmina sågen två gånger tongue

Ja bosch har ju oftast räfflade glas, vilket blir mer spridning åt sidan smile  Ja de blir rätt behagligt sken med blått ljus tycker ja. En polare hade 6 stycken Bosch Blue bignick på sin 240 förra vintern, med 100 wattare i varje. Det lös riktigt bra, haha. Men ljusrelän gick ju åt som smör tongue

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
3 oktober 2007
Av min egen erfarenhet:
Körde en lastbil som hade Bosch blå o dom var inte direkt så bra - färgen försvinner efter ett tag o dom tål inte många stenskott.
Bytte till Hella, vanliga vita o fick bättre ljus. Ska du köpa Bosch så Navigator ska vara bra(enligt många chaffisar).
Tycker oxå att vit glas ger bättre ljus än blå men blå lampa o vit glas ger bästa ljuset.

Sök