Äger du din bil, eller gör banken det?

Squadron
4 oktober 2007 · 1 833 Inlägg

Tja!

Satt och tänkte på en sak på jobbet idag; jag hade också kunnat ha en fin bil, tex en bil för 500.000, men då hade jag ju haft ett lån på 500.000, och det är ju inget kul.

När jag köpte min bil tog jag ett lån på 40.000 som jag betalade av på 1år. cool


Hur är det med er, äger ni era bilar, eller gör banken det? smile

/Squadron

Senast redigerat av Squadron (4 oktober 2007)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
MrTobias
4 oktober 2007 · 1 297 Inlägg

Står som ägare men farsan äger delar av bilen smile Då jag lånat av han för att köpa.

KarlNilsson Örebroare i exil
4 oktober 2007 · 970 Inlägg

Kan med gott samvete säga att jag inte lånade en enda krona till min bil smile

Hej FRA!
Rattryckarn BilvårdsTekniker
4 oktober 2007 · 281 Inlägg

Squadron skrev:
Tja!

Satt och tänkte på en sak på jobbet idag; jag hade också kunnat ha en fin bil, tex en bil för 500.000, men då hade jag ju haft ett lån på 500.000, och det är ju inget kul.

När jag köpte min bil tog jag ett lån på 40.000 som jag betalade av på 1år. cool


Hur är det med er, äger du din bil, eller gör banken det? smile

/Squadron

Köpte du S40 för 40 lax?

Själv har jag haft bil hela tiden sedan jag skaffade körkort, men jag har fått alla mina så jag har inte behövt betala ngn av dem,

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
FireTraXX DFFL
4 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Jag äger bilen, det är min bil.
Men det är pappa som står som ägare och det är från honom som jag fått pengarna ifrån.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Akka
4 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

farsan äger min iaf tongue dock så pejjar jag ex antal tusen varje månad smile

Ricky
4 oktober 2007 · 1 062 Inlägg

jag äger min bil, skulle aldrig falla mej in att låna pengar till bil, tjänar heldre ihop pengar än har ett lån på en sådan sak att betala av, men det är jag

Senast redigerat av Ricky (4 oktober 2007)

anderzohn bilbytarkung
4 oktober 2007 · 196 Inlägg

ja äger min bil inga lån alls

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
Fredrik.Gustavsson
4 oktober 2007 · 2 123 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag äger bilen, det är min bil.
Men det är pappa som står som ägare och det är från honom som jag fått pengarna ifrån.

Haha, erkänn firetraxx att du formulerade dig så här för att nån skulle störa sig och skriva att du var en bortskämd snorunge eller liknande ?
Nu är det ju så att jag vet att du jobbar åt din pappa : )

FireTraXX DFFL
4 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

FireTraXX skrev:
Jag äger bilen, det är min bil.
Men det är pappa som står som ägare och det är från honom som jag fått pengarna ifrån.

Haha, erkänn firetraxx att du formulerade dig så här för att nån skulle störa sig och skriva att du var en bortskämd snorunge eller liknande ?
Nu är det ju så att jag vet att du jobbar åt din pappa : )

Och min farbror.

Jag har inte fått pengarna, jag har lånat pengarna.

EDIT:
Men det är säkert någon som kommer reta sig på att jag kan låna pengar av min pappa till att köpa bil för att de själva inte kunde göra det.
Så du får nog rätt ändå Fredrik.Gustavsson.

Senast redigerat av FireTraXX (4 oktober 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Supratok Toker
4 oktober 2007 · 491 Inlägg

Supran äger jag men V70'in är det finans på...
Kan inte casha allt..  ;]

Toker Jr 081102
Squadron
4 oktober 2007 · 1 833 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:

Audisport_ skrev:

Squadron skrev:
Tja!

Satt och tänkte på en sak på jobbet idag; jag hade också kunnat ha en fin bil, tex en bil för 500.000, men då hade jag ju haft ett lån på 500.000, och det är ju inget kul.

När jag köpte min bil tog jag ett lån på 40.000 som jag betalade av på 1år. cool


Hur är det med er, äger du din bil, eller gör banken det? smile

/Squadron

Köpte du S40 för 40 lax?

Själv har jag haft bil hela tiden sedan jag skaffade körkort, men jag har fått alla mina så jag har inte behövt betala ngn av dem,

Inte tänkt på att man kan låna 40k och har t.ex. 40k själv och då köpa bil för 80k?

Precis.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Trozzo Oekonomisk, ja visst
4 oktober 2007 · 966 Inlägg

Äger alla mina bilar, har inte lån på någon, men sen är det ju inte så dyra bilar heller

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Maizer
4 oktober 2007 ·

Fredrik.Gustavsson skrev:

FireTraXX skrev:
Jag äger bilen, det är min bil.
Men det är pappa som står som ägare och det är från honom som jag fått pengarna ifrån.

Haha, erkänn firetraxx att du formulerade dig så här för att nån skulle störa sig och skriva att du var en bortskämd snorunge eller liknande ?
Nu är det ju så att jag vet att du jobbar åt din pappa : )

Haha tänkte likadant.
Och jag äger min bil!

golf88
4 oktober 2007 · 956 Inlägg

jag har inget lån på min bil alls...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
chrille_ Servicerådgivare
4 oktober 2007 · 715 Inlägg

FireTraXX skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

FireTraXX skrev:
Jag äger bilen, det är min bil.
Men det är pappa som står som ägare och det är från honom som jag fått pengarna ifrån.

Haha, erkänn firetraxx att du formulerade dig så här för att nån skulle störa sig och skriva att du var en bortskämd snorunge eller liknande ?
Nu är det ju så att jag vet att du jobbar åt din pappa : )

Och min farbror.

Jag har inte fått pengarna, jag har lånat pengarna.

EDIT:
Men det är säkert någon som kommer reta sig på att jag kan låna pengar av min pappa till att köpa bil för att de själva inte kunde göra det.
Så du får nog rätt ändå Fredrik.Gustavsson.

Jag har också lånat pengar av min föräldrar för att ha råd med min bil.. har betalt halva vid inköp sen betalar man av lite var månad... inget fel på de el?  om man har möjligheterna så varför inte ta dom?   man får ju passa på nu när man bor hemma med.. sen kanske man inte har råd att betala av ett låna på nårra tusingar per månad..

de e min åsikt i den saken!

//chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Bjork OEM <3
4 oktober 2007 · 6 957 Inlägg

Jag har också lånat pengar av min föräldrar för att ha råd med min bil.. har betalt halva vid inköp sen betalar man av lite var månad... inget fel på de el?  om man har möjligheterna så varför inte ta dom?   man får ju passa på nu när man bor hemma med.. sen kanske man inte har råd att betala av ett låna på nårra tusingar per månad..

de e min åsikt i den saken!

//chrille_

Kunde inte sagt de bättre själv, sa när ja va 17 år att ja ALDRIG skulle låna pengar,
men sen när farsan tog ett "bil-snack" med mig så ändra ja mig,
Har man fast jobb, trygg inkomst (god sådan wink)     så varför vänta, blir ju inte
större skillnad än att spara...jo du får vänta längre, har dock inte lånat
ngt till tillbehören de e pröjast kontant.

BTW: Bilen e nästan färdig betald smile

OEM <3
Mankan1978 Son Of Murphy
4 oktober 2007 · 782 Inlägg

Banken äger sambons bil som jag nyttjar! Så ligger det till iaf i 5år till tills den är betald.
Hon har haft körkort hälften så länge som jag men den måste stå på henne pga. att jag är har betalningsanmärkningar, så jag får inte ens stå som medlånetagare. sad Vilket gör att försäkrningen blir svindyr. sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
myran Foto/Bilnörd
4 oktober 2007 · 1 541 Inlägg

banken är delägare i min bil i nått år till sen är den 100% min smile

dok är lånet en bundet till bilen.. så egentligen så äger jag väl bilen endå smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
RedEyeMS3
4 oktober 2007 · 355 Inlägg

Har min på avbet.. En vanlig arbetare har inte råd å slänga upp 290000:-.. sen satt jag å räknade å det blir ingen större skillnad i månaden å köpa en ny bil än 1 lite äldre. Nu betalar man halvförsäkring i 3år a 550kr/månad ist för typ 1500kr/mån.

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang