Äger du din bil, eller gör banken det?

CarCass CarCass
4 oktober 2007 · 627 Inlägg

Köpt mina kontant, inga lån på bilar

Jobba, Jobba, Jobba.

Men ska det lånas så är det från mor och far.

Senast redigerat av StaunteD (7 februari 2008)

Join the Evolution
lanred
4 oktober 2007 · 555 Inlägg

FireTraXX skrev:

Bjork skrev:

FireTraXX skrev:
Varför köra skrot när man kan låna utan ränta?

Ägd! wink

Sen får man ta lite hänsyn på åldern här...e bara 19 (20 snart) å tkr sj
ja kommit igång rätt bra bland bilägandet...eller? smile

Jag har inget att klaga på mitt bilägande heller i stort sett.
fyllde 21 i maj och köpte min första bil i Januari.
En A4 1.8T -04.

Ägd? på vilket sätt? Jag har iallafall betalat min bil direkt. Vad har han? inte ett skit. Låna av mamma och pappa är ju väldigt trovärdigt. Det är ju som din pappa äger bilen. Står på pappa och lånat av pappa. Säg inte ett skit att du betalar allt när du säger att du bor hemma gratis osv. Du betalar ju inget. Du betalar KANSKE för din bil men det tvekar jag på. Jag kan lätt köpa din bil om jag vill så snacka inte skit. Kan låna till en ferrari om jag vill också. Vad är meningen? Köp istället nåt du har råd till. Låna kan ju fan alla göra.

Senast redigerat av lanred (4 oktober 2007)

richardoo290 VOLVO for life..
5 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

ingen bank som äger min inte big_smile  .. fast den va ju inte speciellt dyr..

ja gillar inte att man lånar till en snygg bil och visar upp den (skryter), man ska inte försöka visa sig rikare än va man är?   tex: firetraxx, han kanske bara har råd me 740/240 men lånar av sin farsa o köper en fin bil....  vissa kan få för sig att han har mer pengar än andra då,
och ...  liksom du kan ju inte säga att den är din om nu din farsa både betalt och står på den??

inget illa menat nu hmm

Senast redigerat av richardoo290 (5 oktober 2007)

laazy vorsprung durch teknik
5 oktober 2007 · 886 Inlägg

Har betalt ca 50% av min bil med egna pengar, de resterande 50%en har jag lånat av pappa så man kan väll säga att jag äger halva min bil smile

Frayze
5 oktober 2007 · 727 Inlägg

kontant betalning från kontot, inge lån, men har som många andra lånat pengar av farsan till första bilen när man var 19 för att slippa köra fula gamla volvos!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
beemern .......
5 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

aldrig att ja e så dum å tar ett lån, spelar ingen roll om ja skulle ha så dårlig ekonomi att ja va tvungen att ställa bort bilen, tänker aldrig skulldsätta mej. så allt som har me min bil å allt annat ja äger köps för pengar ja har och har ja inte råd så väntar ja lite extra......

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
5 oktober 2007 · 426 Inlägg

betald kontant. ALLA mina bilar

/Street
_fixarn Avstängd
5 oktober 2007 · 9 Inlägg

Äger mina big_smile
Och äger tjejens wink haha

Senast redigerat av _fixarn (5 oktober 2007)

Pengar är bara papper
Gatzone
5 oktober 2007 · 289 Inlägg

beemern skrev:
aldrig att ja e så dum å tar ett lån, spelar ingen roll om ja skulle ha så dårlig ekonomi att ja va tvungen att ställa bort bilen, tänker aldrig skulldsätta mej. så allt som har me min bil å allt annat ja äger köps för pengar ja har och har ja inte råd så väntar ja lite extra......

Alla prioriterar vi olika, jag lever varje dag som att det vore den sista, så därför tar jag lån på min bil/vattenskoter, sen så skiter jag i vad andra tycker och tänker.

Erick
5 oktober 2007 · 4 767 Inlägg

Jag har inga lån på mina bilar. smile

Mvh
Erick

Senast redigerat av Erick (5 oktober 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Decibel
5 oktober 2007 · 2 911 Inlägg

Jag äger alla bilar till 100%, har inga lån ö.h.t.

LocKtar Herr
5 oktober 2007 · 1 722 Inlägg

Köpt själv pyntar själv:>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Vallås Locos
5 oktober 2007 · 407 Inlägg

Pyntat för min nuvarande bil men ska ta ett lån på min "nya" bil jag snart ska köpa. Får nästan ny bil och det blir billigare med alla omkostnader än nuvarande. Kan man bara betala lånen så är det inget fel med de, i många fall kan det vara nödvändigt med lån. Bilar är kanske dock inte bästa prylen att ta ett lån till....

Woogensea Volvoturbo For Life
5 oktober 2007 · 366 Inlägg

Nä, inget lånat. Jobbat å slitit å köpt cash.

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
RumZum
5 oktober 2007 · 36 Inlägg

Bjork skrev:

Jag har också lånat pengar av min föräldrar för att ha råd med min bil.. har betalt halva vid inköp sen betalar man av lite var månad... inget fel på de el?  om man har möjligheterna så varför inte ta dom?   man får ju passa på nu när man bor hemma med.. sen kanske man inte har råd att betala av ett låna på nårra tusingar per månad..

de e min åsikt i den saken!

//chrille_

Kunde inte sagt de bättre själv, sa när ja va 17 år att ja ALDRIG skulle låna pengar,
men sen när farsan tog ett "bil-snack" med mig så ändra ja mig,
Har man fast jobb, trygg inkomst (god sådan wink)     så varför vänta, blir ju inte
större skillnad än att spara...jo du får vänta längre, har dock inte lånat
ngt till tillbehören de e pröjast kontant.

BTW: Bilen e nästan färdig betald smile

Håller fullständigt me dig chrille! Själv tog jag lånet för att jag inte "orkade" vänta på att spara ihop till min bil. Däremot är ALLA tillbehör betalade CASH wink

Lånet är färdig betalat innan nästa sommar!

Blammo!
FluGan Sideways.nu
5 oktober 2007 · 873 Inlägg

Betalare min bil utan att låna pengar... Sålde moppen och fick 10'000 och köpte bilen för 9400 wink big_smile

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.
Nissan 200sx "Sideways.nu" (1992)
TRYIT Teddan
5 oktober 2007 · 2 495 Inlägg

rolig läsning .. dom med bilar under 100 000kr tycker det är så fel att ha billån ...
man läser : har maninte råd, skulle aldrig låna osv....

HUR FAN TÄNKER NI.....

vad spelar det för roll om man har lite lån ... jag har bilar som enligt bilpriser.se har ett samlat värde av 663 000kr .
Å det är bara bilarna jag har online på garaget...
skulle ni spara ihop 663 000kr ???
jag har 250 000kr i lån på dessa bilar , men däremot så är huset betalt och ej belånat eller pantsatt på något sätt...
vissa personer tror sig veta bäst och att deras tankesätt är det ända rätta, men det finns många sätt att se saker på.

och det är inte bara för vem som hellst att låna till en ferrari som någon skrev..... du skall ha råd att pröjsa en månadsbetalning på runt 10-12 000kr/månaden .

jag amorterar 8000kr i månaden på mina bilar, sen kommer ju servicar, försäkrings, skatt osv
september så såg det ut så här
passat v6 tdi storservice med kamremsbyte 10 000kr
Bmw m3 inspection1 bromsvätske byte         8300kr
nya golv mattor och nya belägg till M3           3600kr
nya belägg till mercan fram                           1200kr
försäkring på passaten                                  5500kr
försäkring på M3an                                       9000kr

totalsumma 37600kr + amortering (8000kr) och ränta .
men visst vilken jävla snorunge som hellst kan ju köpa en ferrari eller annan sportbil bara för att man får lån. LYCKA TILL


Ps är inte alltid jag har så mycket utgifter på bilarna men alltid är det nått ds.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Tzatziki
5 oktober 2007 · 452 Inlägg

Banken har ägt 3 av mina 8 (?) bilar.
I dagsläget så är både primeran och corradon betald.
Tog dock lån på båda men det gick inte mer än 6 mån så var de avbetalda ...

svanstrom a
5 oktober 2007 · 414 Inlägg

Äger alla mina bilar och inget lån. smile Jobbat ihop pengar osv osv skulle nog inte orka tagit ett lån inte nu iaf men om något år när man har fast jobb och grejjer så kanske ta ett lån och köpa en fin gammal jänk big_smile Annars måste man ju spara så länge smile

hej
Janne
5 oktober 2007 · 252 Inlägg

Bara jag som har värderat om huset och klämmt ut 50K till en familjebil?
850n och kasetten har varit betalda sedan länge.

//Janne
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang