5891
Sök

Åsikter om planerat billjud i min Volvo

3 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Tja! Jag tänkte installera ett ljudsystem i min volvo. Tror ni de här skulle fungera?

2st!
Bashögtalare för allroundbruk. Passar i alla baslådor för bil, i hemmet, på discoteket och "kan även monteras ""Open Air"". Kon i förstärkt papp(klassisk" P-Audio membran). Fin talspole som kommer från betydligt dyrare P-Audios element. Kraftigare magneter, stålkorgar. Passar perfekt även i 2- eller 3-vägs hemmasystem som ersättningselement eller till nykonstruktioner. Vid köpet kan ritning på mer avancerade konstruktioner erhållas eller laddas via internet (sewww.mds.se). DB-R12 12”, 30cm bas. 300 WATT : 250 RMS : 25 - 3000 Hz : Qts 0,62 : fs 28Hz : Vas 112l :SPL 92,5dB : baffelhål ca 286 mm : m. djup ca 115mm 4 Ohm

1st slutsteg
GP-serien är den mest avancerade instegsmodellen bland MDS slutsteg. Förstärkarna har en helt ny kretsteknik som kallas OMC (Output Management Circuit). Denna krets övervakar förstärkarens utgångar och ser till att en maximal effekt levereras vid belastningar ned till 2 Ohm. Om impedansen i någon kanal sjunker eller kortslutning sker, begränsas effekten innan säkringen går. Detta sker för att undvika att förstärkaren tar skada vid felkopplingar eller överbelastningar. En av nyheterna för i år är att en basfjärrkontroll följer med utan kostnad, där basfrekvenser rund 45Hz kan höjas med upp till 12dB. Chassiet är ultralätt med tanke på den höga effekten som finns innanför. 2-kanals slutsteg på hela 2 x 360 WATT eller 360 WRMS (760W max) mono. Kan även köras i simultanläge (3-kanals). Hög- och lågnivåingångar (passar alla stereos) samt extra RCA- utgång till nästa steg (ställbar, via eller utanför delningsfiltret).GP-3 orkar driva allt från större framsystem, kraftfullare 6x9” till stora baselement och dubbla baslådor. :

1st Bilsterio.
DVD-spelare: Läser DVD-+R/-+RW, CD-R/RW, VCD-skivor. MP3, DivX, WMA, WAV. iD3 tag. Läser även MP3 på DVD-R (Giga MP3 multi). Dts/Dolby Digital och DolbyPrologic II dekoder. CD-text. Radio: HS-IV FM/AM RDS-tuner. Förstärkare: Uteffekt 4x50W MOSFET. cEQ. 24-bit audio D/A. 54MHz/10-bit video D/A. 2-kanals lågnivåutgång. A/V-ingång. Optisk utgång. Bild ut/ingång (komposit). J-BUS-kontakt. CD-växlaringång. AUX ingång via CD-växlaringången (adapter tillval KS-U57/58). Ställbar linjeingång. Övrigt: iPod kontroll adapter tillval (KS-PD100). Klar för DAB-II (KT-DB1000 tillval). Löstagbar front. Ställbar dimmer. COMPU PLAY. Telefon mute. Flerfärgs display. Omkopplingsbar dimmer. Fjärrkontroll. Rattfjärrkontroll (tillval). PAL. Region 2.

Skulle detta fungera tror ni? Om inte skulle någon kunna hjälpa mig med att hitta något annat?

patrik_ahman_racing@yahoo.se

"Volvo är det svenskaste vi har, det är nästan lika svenskt som spagetti."

162 Inlägg
6 oktober 2007
Kan du sätta ut priserna på grejjerna? Har inget att jämföra med annars.

Administratör
11 968 Inlägg
6 oktober 2007
Läs igenom rubriksanvisningarna till nästa gång du skapar en tråd så slipper vi låsa i onödan. Jag var schysst och redigerade rubriken åt dig den här gången.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

3 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Basarna kostar 300 st, slutsteget kostar 1500 och huvudenheten kostar 2500

"Volvo är det svenskaste vi har, det är nästan lika svenskt som spagetti."

590 Inlägg
7 oktober 2007
Vad är det för en volvo? Sen tror jag det är bättre o satsa på en lite dyrare bas än 2 billiga.smile

Sök