5913
Sök

Stereofelsökning: brus i högtalare

3 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Tjena.

Jag har köpt min första bil första bil för ett tag sedan, en volvo 740 gl -89, och har nu stött på mitt första problem som är svårt för mig som har noll bilvetenskap att lösa.

Saken är brus i högtalare. På förarsidan så brusar det lågt men alltid och på passagerarsidan brusar det när man skruvar upp volymen från "behagligt" till "högt". Högtalarna är nya så det är inte där felet ligger. Är det stereon som bara är att köpa ny eller hur kan jag lösa detta?

Alla svar uppskattas!

DJ SiMON "JOREQ"
61 Inlägg
5 oktober 2007
har du full laddat batteri??
testa annars å ladda de i 24h då ska de vara ful laddat

volvo 740 racing

3 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
kicker_simon skrev:
har du full laddat batteri??
testa annars å ladda de i 24h då ska de vara ful laddat

Jo, batteriet är laddat. Inte mer än ett år gammalt heller hmm

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 oktober 2007
kontrollera högtalarkabeln, kan lova dig att du missat nått där, det är noga me den..

sen köp dig ett slutsteg för 500kr o kablar till de 400kr och 2 stycken 6,9:er ..3-400kr o lägg i hatthyllan ..  jäävlar villken skillnad!  cool

3 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
Min gissning är att den större svarta kabeln är tillhögtalarna och dosan med många små sladdar är för annat bruk. Rätt?

10 287 Inlägg
6 oktober 2007
Är det en gammal orginalstereo? I så fall skulle jag sätta en spänn på att problemet ligger där.

/Göran

slaken skrev:
Tjena.

Jag har köpt min första bil första bil för ett tag sedan, en volvo 740 gl -89, och har nu stött på mitt första problem som är svårt för mig som har noll bilvetenskap att lösa.

Saken är brus i högtalare. På förarsidan så brusar det lågt men alltid och på passagerarsidan brusar det när man skruvar upp volymen från "behagligt" till "högt". Högtalarna är nya så det är inte där felet ligger. Är det stereon som bara är att köpa ny eller hur kan jag lösa detta?

Alla svar uppskattas!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök