2108
Sök

Ljudbygge S40N T5 Evolve

cruiser :)
79 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Rylander skrev:
Hehe va jobbig du är o lägger upp tråd redan om ljudbygge tongue känners man sig ju tvungen att börja bygga själv ( bygger ljudet i viinikkat5 s S40N T5 ) .. ska ju bygga om det nu ivinter för det jag byggt nu var mest hastjobb för att få in det för sommaren roll .
Så jag får väl köpa på mig en platta redbull och lite öl o börja bygga snart wink tummen upp för din ork smile är ju förjäkla trångt i de bagaget wink

Tack så hemskt mycket, att du en orkar lägga ner tid på att svara på ett sånt här amatör bygge när man kollar på viinikkat5 ljudbygge så är det en helt annan division smile..

Men jag tycker helt klart att du ska köpa dig en platta reddisar å dra igång! wink

Tack så mycket!

MVH

Alexander Axelsson

cash is king

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 oktober 2007
axelsson_ skrev:
kimpan_90 skrev:
Vart jävligt bra i skuffen, vill stänga in min bandpass låda oxå som du gjort, mycket snyggt!
Kommer bli toppen detta, gillar hela konseptet!
mvh kimpa

Tjenare kimpan_90!

Tack så hemskt mycket för dina uppskattade åsikter om mitt lilla bygge smile

Jadå, det är bara till att köpa sig några kvadrat spånskiva, tyg, spraylim å en häftpistol och ett rejält lager med tålamode! wink

Keep up the good work! wink

Ingen orsak, gillade det grymt mycket smile

Japp, ska ta och göra det nu när bilen ska lackas snart big_smile
Sen blire bygga smile

Tackar och Desamma! smile
mvh kimpa

79 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
axelsson_ skrev:
kimpan_90 skrev:
Vart jävligt bra i skuffen, vill stänga in min bandpass låda oxå som du gjort, mycket snyggt!
Kommer bli toppen detta, gillar hela konseptet!
mvh kimpa

Tjenare kimpan_90!

Tack så hemskt mycket för dina uppskattade åsikter om mitt lilla bygge smile

Jadå, det är bara till att köpa sig några kvadrat spånskiva, tyg, spraylim å en häftpistol och ett rejält lager med tålamode! wink

Keep up the good work! wink

Ingen orsak, gillade det grymt mycket smile

Japp, ska ta och göra det nu när bilen ska lackas snart big_smile
Sen blire bygga smile

Tackar och Desamma! smile
mvh kimpa

Trevligt trevligt, ser fram emot ditt ljudbygge smile,
du verkar vara en kille med gott om energi! big_smile

Lycka till smile

Tack för åsikterna än en gång! ; )))

cash is king

79 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Ingen som har nått roligt tips till monoblocket? smile

cash is king

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 oktober 2007
axelsson_ skrev:

Först kan du slå in det i typ nåt stöttåligt matreal och sesan in i orginalkartongen och skicka det till mig wink hehe
Nä men plexiglas skulle vara grymtsnyggt, fräser ut "Evolve" sedan sätter du in ljud från sidorna smile skirsnyggt skulle de vara i din skuff big_smile
Lycka till!
mvh kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (10 oktober 2007)

79 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
axelsson_ skrev:

Först kan du slå in det i typ nåt stöttåligt matreal och sesan in i orginalkartongen och skicka det till mig wink hehe
Nä men plexiglas skulle vara grymtsnyggt, fräser ut "Evolve" sedan sätter du in ljud från sidorna smile skirsnyggt skulle de vara i din skuff big_smile
Lycka till!
mvh kimpa

Nahe du, den första idén kan du glömma wink men ska fan ta mig kolla runt lite efter nån som kan fråsa ut det.. det hade blivit cooolt smile

Tack för tipset kimpan wink
när har du tänkt börja med ditt ljudbygge? smile

cash is king

Maskinförare
1 163 Inlägg
10 oktober 2007
Annars går det ju att bara gå till en glasmästare.. dom brukar inte vara omöjlig att såga ur plexi.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

79 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Annars går det ju att bara gå till en glasmästare.. dom brukar inte vara omöjlig att såga ur plexi.

Där sa du nått smile tur att det är någon som har koll på läget när man själv inte vet var jag ska gå big_smile... haha..

Föresten en fråga till dig big_smile där det stod Toyota power under ditt användarnamn? hur ändrar man det? big_smile jag vill me ha nått häftigt big_smile haha..

MVH

Alexander axelsson

cash is king

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 oktober 2007
axelsson_ skrev:
kimpan_90 skrev:
axelsson_ skrev:

Lycka till!
mvh kimpa

Nahe du, den första idén kan du glömma wink men ska fan ta mig kolla runt lite efter nån som kan fråsa ut det.. det hade blivit cooolt smile

Exakt va _Spawned_  skriver smile bara att åka till glashandlarn, och om ni kommer överäns om ett pris och du är snäll mot han så kan han säkert fixa utfräsning.. smile
Varsegod, tycker det är läckert, du kan ju alltid sätta in plexit i väggen mot baläådan smile så de lyser i plexit och det står mitt på väggen smile

Jadu tongue haha
Jag har fixat en ritning över lådan, så den ska börjas byggas på nu under vintern förhoppningsvis smile
Ska köpa ett monosteg eller ett 2 kanalssteg till mercan som ska driva basarna smile
Men först och främst ska den lackas sen blire pysslande me ljudet smile
Ska bygga om kartfack oxh liknande..
Lycka till nu och va snäll mot glasförsäljaren!
mvh kimpa

79 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
axelsson_ skrev:
kimpan_90 skrev:

Lycka till!
mvh kimpa

Exakt va _Spawned_  skriver smile bara att åka till glashandlarn, och om ni kommer överäns om ett pris och du är snäll mot han så kan han säkert fixa utfräsning.. smile
Varsegod, tycker det är läckert, du kan ju alltid sätta in plexit i väggen mot baläådan smile så de lyser i plexit och det står mitt på väggen smile

Jadu tongue haha
Jag har fixat en ritning över lådan, så den ska börjas byggas på nu under vintern förhoppningsvis smile
Ska köpa ett monosteg eller ett 2 kanalssteg till mercan som ska driva basarna smile
mvh kimpa

Hehe okej okej, så skoj att ni är aktiva å svara snabbt smile synd att det inte är emr folk som kommer med ideer smile..
Va hos glasmästaren å snackade idag.. det skulle nog gå att fixa sa han smile så det är bara till att hoppas på det bästa smile

Va ska du ha för basar? smile Grooound Zero is king smile

MVH

Alexander Axelsson

cash is king

Rylander
12 oktober 2007
axelsson_ skrev:
Rylander skrev:
Hehe va jobbig du är o lägger upp tråd redan om ljudbygge tongue känners man sig ju tvungen att börja bygga själv ( bygger ljudet i viinikkat5 s S40N T5 ) .. ska ju bygga om det nu ivinter för det jag byggt nu var mest hastjobb för att få in det för sommaren roll .
Så jag får väl köpa på mig en platta redbull och lite öl o börja bygga snart wink tummen upp för din ork smile är ju förjäkla trångt i de bagaget wink

Tack så hemskt mycket, att du en orkar lägga ner tid på att svara på ett sånt här amatör bygge när man kollar på viinikkat5 ljudbygge så är det en helt annan division smile..

Men jag tycker helt klart att du ska köpa dig en platta reddisar å dra igång! wink

Tack så mycket!

MVH

Alexander Axelsson

Hehe jasså då får jag väl tacka wink ska va lite seriösare denna gång när jag bygger ihop det smile Ditt blir ju med mycket fint när det blir klart när man läst dina planer itråden smile hehe kan tyvärr inte börja bygga än på ljudet för väntar nya basar inför nästa säsong wink
hehe
Mvh Tommy R

2 911 Inlägg
12 oktober 2007
Riktigt nice och cleant, och framfrallt äntligen någon som ställer baslådan åt rätt håll smile

Rylander
12 oktober 2007
Decibel skrev:
Riktigt nice och cleant, och framfrallt äntligen någon som ställer baslådan åt rätt håll smile

Hehe ja då är det snart en till wink hade tänkt bygga basarna innåt jag med smile behövligt om man vill ha in db i bilen smile

2 911 Inlägg
12 oktober 2007
Rylander skrev:
Decibel skrev:

Hehe ja då är det snart en till wink hade tänkt bygga basarna innåt jag med smile behövligt om man vill ha in db i bilen smile

Helt rätt, de finns för mycket korvkioskdunkare smile

79 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Rylander skrev:
Decibel skrev:

Helt rätt, de finns för mycket korvkioskdunkare smile

Haha, korvkioskdunkare big_smile..

Trevlig att ni skriver lite om mitt projekt.. smile

Nån som har funderat ut nån idé till mig och mitt bagage? smile

MVH
Alexander Axelsson

cash is king

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 oktober 2007
axelsson_ skrev:
kimpan_90 skrev:
axelsson_ skrev:

Jadu tongue haha
mvh kimpa

Hehe okej okej, så skoj att ni är aktiva å svara snabbt smile synd att det inte är emr folk som kommer med ideer smile..
Va hos glasmästaren å snackade idag.. det skulle nog gå att fixa sa han smile så det är bara till att hoppas på det bästa smile

Va ska du ha för basar? smile Grooound Zero is king smile

MVH

Alexander Axelsson

Kul att man kan komma med idér smile
Bra att han kunde fixa det, kommer bli skitbra big_smile
Jag har 2 st Gas 12"metal bara.. lever ju på studiebidreget, funderar på ett gronund zero steg, men får se, ska till brl och höra med dem, vill ju få ut all efekt av basarna, får bli lite dyrare grejer senare i livet wink hehe
Lycka till nu!
mvh kimpa

79 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Jaaha, då var det dags för en update smile.. som ni har läst här innan har jag varit hos glasmästaren och kollat läget.. men nu har han börjat bli kinkig.. vi kom överrens om ett pris på 1000 kr/kvadrat matrerial.. och det va inte plexi.. det hette nått på m.. big_smile haha.. nått böjbart.. det gick visst inte böja plexi.. och nu när jag hade gjort min mall och det hela så sa han att materialet skulle kosta 1500 och att han plötsligt ville ha kvitto på det hela och med mitt temprament så slängde jag igen dörren och gick därifrån.. såå jaa.. o ni har läst i min andra tråd så har ni sett att jag har försökt plasta lite.. så nu har planerna förändrats.. ska nog plasta om nått skoj i skuffen : ) några förslag?

cash is king

130 Inlägg
23 oktober 2007
Blev cleant å fint big_smile

Jag vill ha en bil med klös i!

79 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
kattn skrev:
Blev cleant å fint big_smile

man tackar man tackar ! smile

cash is king

Son Of Murphy
782 Inlägg
23 oktober 2007
Alltså, jag vet inte om ni som bygger rejäla baslådor i era bilar räknar med att aldrig få punktering, men nu har jag ju någon o referera till.
Hur löste du det med luckan för reservhjulet? Har en T4 som jag vill bygga låda i, men vet inte hur jag ska göra... hmm Vill ju inte hålla på o demontera hela lådan för att komma åt reservhjulet, och luckan som täcker den idag går hela vägen till baksätet.
Visst man kan ju dela den med gångjärn o så, men hur gör ni andra? Finns det något bra tips?

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Sök