Operera korsbandet. Bra eller Anus?

Team-Adolfsson Gödseldräng
31 mars 2008 · 4 529 Inlägg

ironhead skrev:
fan vad ni värkar slitna hehe dags att leta sig  te sjukhemmet hehe

jo man känner sig jävligt sliten jobbat för mycket ^^
dock vetifan vad det är med mina leder dom är mysko lol
lnakar som fan i dom ibland lol

ironhead volvoraggare
31 mars 2008 · 4 776 Inlägg

ja här knakar det i alla leder fram me oljekannan kanske hehe aja jag tror man har legat för mycket på kalla garagegolv

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Norde fotointresserad
1 april 2008 · 2 307 Inlägg

nyss hemkommen från sjukan nu.. När dom ska fixa ett nytt korsband går dom ju in och hyvlar av en ca decimeter lång sena, vanligtvis vid en lårmuskel. Dock kunde dom inte hitta den på mig så fick öppna upp på ett till ställe rakt över knäskålen så fick 26 stygn runt knäna (om man nu kan kalla det stygn när dom häftar ihop en?) Natten på avdelningen var långt ifrån härlig, blev inte mycket sömn då jag hade massa smärtor i benet och var tvungen att ligga rakt med det. Att jag sen hade en ismaskin som var kopplad till en grej som satt runt knät och lät en massa var 15 sekund gjorde det inte bättre..

När jag vaknade imorse så hade jag även blödit igenom förbanden och smärtlindringen hade gått ur så smärtsam var det att röra på sig, fick en sjugymnast som kom och började köra övningar med mig direkt som jag ska köra rehab med. Sen kom dom och la om såret och då först såg jag hur mycket blod det var över hela benet och hur alla stygnen satt, mindre snyggt..

Fått med mig massa tabletter hem dels nåt som innehåller morfin och även 10 stycken sprutor som jag skall ta på mig själv i magen dom 10 kommande dagarna.. Det fula med operationen var att dom kom med en ultraljudapparat efter man vaknat upp ur narkosen och kollade om man var pissnödig och såg att jag hade en halvliter i min blåsa.. aja, hoppas man kan få mer sömn inatt iaf

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 april 2008 · 6 170 Inlägg

Kollade dom om du var pissenödig med ultraljud ??

Varför inte bara fråga om man e pissenödig ??  ^^

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Norde fotointresserad
1 april 2008 · 2 307 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Kollade dom om du var pissenödig med ultraljud ??

Varför inte bara fråga om man e pissenödig ??  ^^

haha aa.. Många som inte brukar kunna klara av att pissa efter en operation ibland så kan ha varit därför så dom kollade upp hur mkt man hade i blåsan sin =P

newBadboy
3 april 2008 · 340 Inlägg

Ojoj denna tråd hade jag glömt.... ja det verka ju ha gått tufft till för flera av er. Jag har operat mig oxå och det har väl gått ca 4,5 månader. Jag var väl en av dem som kom lindrigt undan om man tänker på smärtan. Måste säga att jag knappt haft ont. Visst det smärtade till när man rörde sig men jag lyckades ändå hitta positioner som jag kunde ligga i utan att ha jätteont. Jag gick väl med kryckor i 4 veckor och går nu på sjukgym bara två ggr/ vecka vilket jag känner är för lite men jag hinner inte mer. Jag har under rehaben inte haft spec ont utom en period på några veckor då jag fik trappa ner.

Än kan jag inte uttala mig stabilitet osv då jag inte maxa knäet då jag känner att det är svagt fortfarande. Det känns absolut som att det går i rätt riktning men det går mycket sakta och kommer ta länge tid än de 6 månaderna jag hoppats på.

Mitt enda smärtsamma minne från operationen var att när jag höll på att vakna var det en som skulle tömma min blåsa med hjälp av sond/katet. Tanten trodde jag fortfarande sov och började köra in sonden. Då jävlar spände jag mig och såg ut som en båge i sängen. Efter tre försök sa hon att jag måste slappna av!!??  Hon lyckads till slut som tur var.. Jag var så borta så jag har ingen aning vilken av sjuksköterskorna som gjorde det smile.....

Det roliga i det hela var att jag halvgroggy kände at ngn drog av min underkläder och tog tag i den. Då satte ju fantasierna igång smile haha inte fan vissta jag vad som väntade.. trodde det typ var min tjej och det var morgon och dags att vakna..

Norde fotointresserad
3 april 2008 · 2 307 Inlägg

newBadboy skrev:
Ojoj denna tråd hade jag glömt.... ja det verka ju ha gått tufft till för flera av er. Jag har operat mig oxå och det har väl gått ca 4,5 månader. Jag var väl en av dem som kom lindrigt undan om man tänker på smärtan. Måste säga att jag knappt haft ont. Visst det smärtade till när man rörde sig men jag lyckades ändå hitta positioner som jag kunde ligga i utan att ha jätteont. Jag gick väl med kryckor i 4 veckor och går nu på sjukgym bara två ggr/ vecka vilket jag känner är för lite men jag hinner inte mer. Jag har under rehaben inte haft spec ont utom en period på några veckor då jag fik trappa ner.

Än kan jag inte uttala mig stabilitet osv då jag inte maxa knäet då jag känner att det är svagt fortfarande. Det känns absolut som att det går i rätt riktning men det går mycket sakta och kommer ta länge tid än de 6 månaderna jag hoppats på.

Mitt enda smärtsamma minne från operationen var att när jag höll på att vakna var det en som skulle tömma min blåsa med hjälp av sond/katet. Tanten trodde jag fortfarande sov och började köra in sonden. Då jävlar spände jag mig och såg ut som en båge i sängen. Efter tre försök sa hon att jag måste slappna av!!??  Hon lyckads till slut som tur var.. Jag var så borta så jag har ingen aning vilken av sjuksköterskorna som gjorde det smile.....

Det roliga i det hela var att jag halvgroggy kände at ngn drog av min underkläder och tog tag i den. Då satte ju fantasierna igång smile haha inte fan vissta jag vad som väntade.. trodde det typ var min tjej och det var morgon och dags att vakna..

Hur pass hård rehab var det du fick köra? antar att det bara är väldigt lätt alldeles i början iaf, känns ju som man knappt klarar av att lyfta benet utan hjälp nu direkt efter iaf.. Gäller tydligen att ligga i rejält om man vill kunna komma tillbaka efter 6 månader då, gäller att hitta motivation till att orka gymma även fast det är segt.. Hur mycket blev du rekommenderad att köra i veckan eftersom två är för lite då?

Haha, tur att man slapp något sånt under operationen då. hade kännt bra pinsamt d wink

Själv har jag åkt på inflamation i knät nu också så fått ännu mer pillar att knapra.. äter 17 stycken per dag nu plus att jag tar en spruta i magen på mig själv varje dag med.. Känns lite konstigt, men men
Bilder på hur mitt knä såg ut igår: (kika inte om ni tycker det ser äckligt ut med blod wink)
http://static.pici.se/pictures/HmkIPQDns.jpg
http://static.pici.se/pictures/xFGtozPWG.jpg

newBadboy
3 april 2008 · 340 Inlägg

Jag kunde inte alls lyfta benet rakt ut den första veckan typ. det kommer rätt snabbt sen. Rehaben är skitfjantig i början men man kan inte mer så det kvittar ändå ju. Ja de sa ju minst två ggr... när ja blev skadad för tre år sedan körde ja 3-4 pass i veckan. De känns som jag gjorde snabbare framsteg då men jag kanske inbillar mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang