Jag vill sänka min Volvo V70 XC...

Thunder
11 oktober 2007 · 23 Inlägg

Har en Volvo V70 XC -00

Jag vill sänka den och funderar på om det går att klämma in fjäderben och dyligt från en V70 R..? Den är ju lagom låg och det går att köpa alla delar orginal.

Nå´n som har provat? Vill inte ha en massa krångel med att delarna måste moddas.

/ K.

Volvo XC60 D5 AWD "R-Design" (2011)
skogenracing xcOOb
11 oktober 2007 · 388 Inlägg

äre inte de som är grejen med xc att dom e lite högre wink

chrille_ Servicerådgivare
11 oktober 2007 · 715 Inlägg

skogenracing skrev:
äre inte de som är grejen med xc att dom e lite högre wink

just vad jag tänkte osså!"

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
Thunder
11 oktober 2007 · 23 Inlägg

Visst är det grundtanken med det där "XC"... Men då knappt nå´n kör på grusväg ens så varför inte sänka den till en street..?

Jag har ju en nyare XC så jag får väl låta den vara orörd så jag kan ta den om jag ska utanför stan nå´n gång...

/ K.

Volvo XC60 D5 AWD "R-Design" (2011)
response Studerande
11 oktober 2007 · 463 Inlägg

Han kanske vill vara annorlunda? wink Har sett en A6 Allroad med 20", sänkt och lackerade skärmbreddare. Den var riktigt snygg faktiskt!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Zairon Tyskstuk.se
11 oktober 2007 · 630 Inlägg

I XC70 har du nivåsensor tror jag ... blir skit om du bara byter fjädrar o sånt då... jobbigt med nya bilar som har massa elektronik. men ta kontakt med nån stylingfirma som är bra på volvo så kan dom säkert berätta hur du ska göra

Smiley Legitimerad Lamphållare
12 oktober 2007 · 369 Inlägg

ehm, varför inte sälja denna såkallade xc 70 och köpa en "vanlig" v70 e ju bra mycket smartare tycker jag iallafall=)

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Accelsson
12 oktober 2007 · 240 Inlägg

men asså.. vf sänka en offroad-bil? många som gjort lixom.. men har ska man ha den som street-bil så vf köpa en v70 som alla andra ist för o göra ngt annorlunda? ^o).. fattar inte vf alla e så anti =P

Street Knight
BMW 320d (2011)
decib3L Körv
12 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

Varför vara som alla andra? smile

Truckdriving Man
Mitchell
12 oktober 2007 · 8 Inlägg

Tycker det låter som en sjukt cool ide, har aldrig sett en sänkt xc79 med lullulll... skulle vara mycket intressant..!! smile gillar egna initsiativ... :smile

twin_cam Smålänning
12 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Ball idé. Mät alla bulthål och infästningar så får di se om det kan passa. Får nog göra om fästet till lastkännande ventilen med... Alltid tråkigt med massa el och skit smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Hör med Volvo om dom har några originalgrejer för sänkning. Finns ju till alla andra bilar så tongue

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
päeon
3 mars 2008 · 3 Inlägg

här har du!
Jag hittade den här i min dator! smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/16571/271133_3giyku.jpg

Mvh:Päron

Thunder
15 januari 2009 · 23 Inlägg

smile

Tack.

/ Thunder.

Volvo XC60 D5 AWD "R-Design" (2011)
VXC70
2 februari 2011 · 210 Inlägg

gammal tråd förlåt för jag skriver, men såg att ni tror att nivåreglerings stötdämparna har nått med elektronik att göra, så är det inte stötdämparna har inget med elektronik de reglerar sig av sig självt med hjälp utav ventiler inuti. lastar man i bagaget för det är bak dessa dämpare finns så tar dämparna och håller sig på samma nivå som bilen vore olastad. för man inte ska tappa markfigång.

är nog inga problem att sänka V70XC. finns sänkningssatser till dessa med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang