Vad gör er förbannade bakom ratten?

evilaudio
11 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

ofta e de ju en massa gammla kärringar å gubbar som sniglar sig på vägen å e rädda för att köra fortare än 60..tongue  inför förarprov vart 5 år efter de att man fyllt 60..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
richardoo290 VOLVO for life..
11 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Jag sa aldrig att man får köra 120 på 90 väg men sa att högsta tillåtna hastighet är 120 som du skrev var 90 i tidigare inlägg!!
Konstigt att endel folk  " vågar" riskera sitt liv med att köra 90 och inte du? och det är fortfarande inte "bara att köra om"! man måste ha fritt för att göra det! Men det vet väl du som har teorin boken bredvid!!!!!!!:p
ps. jag förstår teori boken ds.
Mvh Niclas

nej! det gjorde jag inte... pratade med en kille innan dig! läs igenom tråden fattar du!
vi prata om en 90 väg och så kom du och missförstod allt!!
endel folk har vett i skallen och sänker hastigheten lite när vädret är dåligt och man känner sig lite osäker.  varför riskera att sladda av vägen i en hal kurva när man bara kan sänka farten lite??  och nej jag har ingen teoribok brevid.. men jag kan den! nu e du tyst och slutar missförstå! /sluta även klanka ner på folk för att de inte tar onödiga risker!  hur mycke tror du man vinner i tid på att köra i 90 istället för 85??  och är vädret dåligt kan man känna sig mycket säkrare om man bara sänker farten litegrann ibland! p*cko visa hänsyn!

evilaudio
11 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

vem har sagt att man kör 90 på en 90 sträcka?? men kör ju 120..big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Garic
11 oktober 2007 · 539 Inlägg

jag skiter i det mesta... har jag tid så kör jag lugnt och lyssnar på musik smile  är det bråttom då kör jag om bara smile

men det finns en sak som gör mig riktigt förbannad... alla j*vla farthinder i stan!!!!!!

Senast redigerat av Garic (11 oktober 2007)

wimhed
11 oktober 2007 · 510 Inlägg

evilaudio skrev:
ofta e de ju en massa gammla kärringar å gubbar som sniglar sig på vägen å e rädda för att köra fortare än 60..tongue  inför förarprov vart 5 år efter de att man fyllt 60..

Det roliga är att dom där gammla kärringarna och gubbarna, även andra yngre (men flest gammla) kör i 60 på en 70 väg, sen när det väl blir 50, då ligger dom kvar i 60 smile Påfarter är också jobbiga med dom som har mopedmotorer i sina bilar .. När man väl kan axelerera upp över 100km/h, visa då vad bilen går för och testa dra den .. Tror att alla hade blivit gladast då smile
Mvh Johan (jag gör också misstag och glömmer blinka, men likförbannad blir jag förbannad när någon annan glömmer blnka) ..

Senast redigerat av wimhed (11 oktober 2007)

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
nicke_b2
11 oktober 2007 · 266 Inlägg

richardoo290 skrev:

Jag sa aldrig att man får köra 120 på 90 väg men sa att högsta tillåtna hastighet är 120 som du skrev var 90 i tidigare inlägg!!
Konstigt att endel folk  " vågar" riskera sitt liv med att köra 90 och inte du? och det är fortfarande inte "bara att köra om"! man måste ha fritt för att göra det! Men det vet väl du som har teorin boken bredvid!!!!!!!:p
ps. jag förstår teori boken ds.
Mvh Niclas

nej! det gjorde jag inte... pratade med en kille innan dig! läs igenom tråden fattar du!
vi prata om en 90 väg och så kom du och missförstod allt!!
endel folk har vett i skallen och sänker hastigheten lite när vädret är dåligt och man känner sig lite osäker.  varför riskera att sladda av vägen i en hal kurva när man bara kan sänka farten lite??  och nej jag har ingen teoribok brevid.. men jag kan den! nu e du tyst och slutar missförstå! /sluta även klanka ner på folk för att de inte tar onödiga risker!  hur mycke tror du man vinner i tid på att köra i 90 istället för 85??  och är vädret dåligt kan man känna sig mycket säkrare om man bara sänker farten litegrann ibland! p*cko visa hänsyn!

Nu kommer person angreppen ja!! längtat så...........:p
Jag tänker visa hänsyn när alla andra i trafiken gör det! vilket blir typ.......ALDRIG!
Men inget att göra åt1 vi säger så här du har bråttom, jag kör framför känner mig "lite osäker" saktar då ner till 60 för att inte "sladda av vägen"!  blir inte du förbannad då om du har möte hela tiden?? Jag svarar för dig.......
Jo du blir förbannad!

Hej hopp

Mvh niclas

beta
11 oktober 2007 · 804 Inlägg

evilaudio skrev:
vem har sagt att man kör 90 på en 90 sträcka?? men kör ju 120..big_smile

Nej 119, 29km/h över, kortet ska man ju behålla. Pengar är en värdslig sak men rätten att köra bil är viktig! big_smile

ShadowD Sensation
11 oktober 2007 · 74 Inlägg

bönner , kärringar o folk som inte kan blinka, e fan de värsta:S

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded
nicke_b2
11 oktober 2007 · 266 Inlägg

wimhed skrev:

evilaudio skrev:
ofta e de ju en massa gammla kärringar å gubbar som sniglar sig på vägen å e rädda för att köra fortare än 60..tongue  inför förarprov vart 5 år efter de att man fyllt 60..

Det roliga är att dom där gammla kärringarna och gubbarna, även andra yngre (men flest gammla) kör i 60 på en 70 väg, sen när det väl blir 50, då ligger dom kvar i 60 smile Påfarter är också jobbiga med dom som har mopedmotorer i sina bilar .. När man väl kan axelerera upp över 100km/h, visa då vad bilen går för och testa dra den .. Tror att alla hade blivit gladast då smile
Mvh Johan (jag gör också misstag och glömmer blinka, men likförbannad blir jag förbannad när någon annan glömmer blnka) ..

Jag har märkt det oxå och jag finner det väldigt jobbigt!
Gubba as och kärringar, åk kollektivt!

Mvh niclas

loudness
11 oktober 2007 · 4 554 Inlägg

håller på att flippa helt varje morgon när 2filer blir 1 och varenda jävel ska köra hela sträckan och sen tvärstanna och knö sig före utan ens blinka.. kan de va så svårt att byta fil i tid och bespara massa inbromsningar för andra.. undra om dom köra heeela sträckan på påfarterna till motrorvägar också..

HOLLELLE
11 oktober 2007 · 409 Inlägg

folk med fina bilar saknar ofta blinkers..

Hoolmgren
11 oktober 2007 · 83 Inlägg

Folk som kör med dimljus OCH halvljus kvällstid, förstår dom inte att dom bländar? speciellt dom som åker runt med xenonkonverterade dimljus och tror att dom är så jävla snygg.
Värst är det när det är blött, då vägbanan blir som en spegel, åtta lyktor rätt upp i öga!

Vad jag vet får man inte ha mer än två ljuskällor frammåt starkare än 10W.

Senast redigerat av Hoolmgren (11 oktober 2007)

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.
BBAD Utbildad hobbymekare
11 oktober 2007 · 1 125 Inlägg

stör mig på folk som inte kan trafikreglerna

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Sushikocken Sleeper
11 oktober 2007 · 3 084 Inlägg

när det är två-enfiligt varför ska folk då gasa på då det blir två filer... sen saktar dem ner då det blir en, idioter!! fast man lider oftast då det blir enfiligt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Eddie_Boy
11 oktober 2007 · 584 Inlägg

NitrousOxideSystem skrev:
det jag stör mej på mest är folk som ska ligga i 85km/H på 90 väg och sen när det kommer en kurva så går dom ner till 70 bara för att bilen inte ska välta hmm

och så får man alltid möte så att man inte kan köra om !

Hahah precis så känner jag med big_smile

superhuman
11 oktober 2007 · 32 Inlägg

Det är bra jävla jobbigt när folk som gjort fel i trafiken blir förbannade på en själv när man påpekar det smile

alias_kladde
11 oktober 2007 ·

att köra i sthlm för där är det en jävla massa idioter bakom ratten man kan nästan lukta sig till att de betalat sitt körkort. de visar fan aldrig hänsyn och de vet inte vad placeringar innebär. störst går först är tydligen deras motto och gör man likadant hänger de sig på hornet och tror att det fixar biffen. blir förbannad av att bara tänka på det.

Caffe
11 oktober 2007 · 1 436 Inlägg

Jag stör mig på folk som skall tränga sig, inte kan högerregeln och vägrar släppa om en.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Ashra
11 oktober 2007 · 346 Inlägg

baaki skrev:
Jag stör mig på alla som inte kan högerreglen, vilket är sjukt många. Sen alla som inte lär sig att använda påfarterna till motorvägarna för att få upp farten, fan livsfarligt att hamna bakom gamla kärringar och gubbar som inte drar upp bilen i mer än 50-70km/h på påfarterna!

bra summering!

Samt folk som inte vet hur man kör i rondell

m_a_c X40 Nordic
11 oktober 2007 · 784 Inlägg

Stör mig på tre saker:
1 Folk som inte kan förmå sig att blinka ut ur rondeler.
2 Folk som kör alldeles för fort i stadstrafiken där det finns fotgängare och barn. Fortkörning ägnar man sig åt på bra vägar utanför stan
3 Pansionärer som inte borde köra bil. Som inta kan hålla rätt hasighet. Som inte kan se skyltarna utan man/fru får tala om vad som står. Dessutom vad har en normal 70 åring för reflexer 2 min eller? Man borde införa lämplighetstest på alla över 60.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang