Vad gör er förbannade bakom ratten?

adida
11 oktober 2007 · 21 Inlägg

idioter i bilar, skaplig sammanfattning... lr?

chrgus 119 Hk/Liter
11 oktober 2007 · 246 Inlägg

nicke_b2 skrev:

richardoo290 skrev:

Jag sa aldrig att man får köra 120 på 90 väg men sa att högsta tillåtna hastighet är 120 som du skrev var 90 i tidigare inlägg!!
Konstigt att endel folk  " vågar" riskera sitt liv med att köra 90 och inte du? och det är fortfarande inte "bara att köra om"! man måste ha fritt för att göra det! Men det vet väl du som har teorin boken bredvid!!!!!!!:p
ps. jag förstår teori boken ds.
Mvh Niclas

nej! det gjorde jag inte... pratade med en kille innan dig! läs igenom tråden fattar du!
vi prata om en 90 väg och så kom du och missförstod allt!!
endel folk har vett i skallen och sänker hastigheten lite när vädret är dåligt och man känner sig lite osäker.  varför riskera att sladda av vägen i en hal kurva när man bara kan sänka farten lite??  och nej jag har ingen teoribok brevid.. men jag kan den! nu e du tyst och slutar missförstå! /sluta även klanka ner på folk för att de inte tar onödiga risker!  hur mycke tror du man vinner i tid på att köra i 90 istället för 85??  och är vädret dåligt kan man känna sig mycket säkrare om man bara sänker farten litegrann ibland! p*cko visa hänsyn!

Jag tänker visa hänsyn när alla andra i trafiken gör det! vilket blir typ.......ALDRIG!


Hej hopp

Mvh niclas

Blir säkert bra om alla tänker så.... hmm

Move your mind
richardoo290 VOLVO for life..
11 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Mvh niclas

Blir säkert bra om alla tänker så.... hmm

precis,  dem man stör sig på fungerar som han...  vi som sköter oss i trafiken är ett fåtal men det blir fler för varje år...

robert_87 Lokförare
11 oktober 2007 · 126 Inlägg

alias_kladde skrev:
att köra i sthlm för där är det en jävla massa idioter bakom ratten man kan nästan lukta sig till att de betalat sitt körkort.

Fick du ditt körkort gratis eller?

Jag betala mitt körkort iaf!

Saab 900 Aero -96
saab_9
11 oktober 2007 · 117 Inlägg

på folk som inte verkar fatta vad blinkers är till för

laazy vorsprung durch teknik
11 oktober 2007 · 886 Inlägg

Min Hatobjekt i trafiken:

1.Traktorer.
2.Epatraktorer.
3.Raggare som glider i 50 på 70/90vägar.
4.Folk som inte använder blinkersen.

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
11 oktober 2007 · 548 Inlägg

Folk som inte kan hålla hastigheter! Ena stunden ligger de i 80 sen 100 ner till 70 och upp till 90 osv.. Ser hellre att de ligger i 80 hela tiden istället! Helt OK för mig!
Sen det här med blinkers, jag litar väldigt dåligt på folk när de blinkar för ibland så har vissa missat att de åker och blinkar! Såg en bil som fick fronten ofrivilligt borttagen när denne skulle åka ut på 90-väg då bilen som kom, blinkade höger för att köra av! Rondeller skall vi inte tala om! Där kan ju ingen vad som gäller nu!

Senast redigerat av MikeAero (11 oktober 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
beemern .......
11 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

alla jävla fartgupp, förbannade snålvägverket som inte fixar vägarna och sånna som inte använder blinkers då de är andra bilar runtikring te.x i en rondell, och sånna som brukar köra 3-40 på 50väg. och lika på andra farter...

Netzki
12 oktober 2007 · 165 Inlägg

Sketna pojkspolingar som tror de äger vägen. Gör idiotiska omkörningar på småvägar. Tack vare såna idioter ligger min moster på operationsbordet med krossade höfter och knän.

Kärringar som ligger i 80 på 110-vägar utan anledning. Ljust ute, torrt och fint väglag. Fast kanske har bilar som inte gör mer än 80, vad vet jag. Som en tidigare sa, inför kontroller över en viss ålder.

Hygglo
12 oktober 2007 · 41 Inlägg

Jag är så irreterad på alla moppe ungar. Som har trimmat skiten ur moppefan och ligger och blåser 90 inne i byn och kör om på insidan.

John87 Stolt Volvoägare
12 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Hygglo skrev:
Jag är så irreterad på alla moppe ungar. Som har trimmat skiten ur moppefan och ligger och blåser 90 inne i byn och kör om på insidan.

Bara att börja blinka höger precis innan han kör om och se på när ungjäveln får panik wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
12 oktober 2007 · 1 300 Inlägg

Hygglo skrev:
Jag är så irreterad på alla moppe ungar. Som har trimmat skiten ur moppefan och ligger och blåser 90 inne i byn och kör om på insidan.

HA HA! Gör som John säger, det skulle väl vara skoj att se? ;P

I do it my way
Hygglo
12 oktober 2007 · 41 Inlägg

Kan ju säga att det har hänt att dom har prejats ut i trottoarkanten och stupat (dock inte av mig)

John87 Stolt Volvoägare
12 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Hygglo skrev:
Kan ju säga att det har hänt att dom har prejats ut i trottoarkanten och stupat (dock inte av mig)

Tyvärr behövs nåt sånt ibland för att de ska lära sig.
Räcker ju inte direkt med att man säger att det är dumt...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Hygglo
12 oktober 2007 · 41 Inlägg

John87 skrev:

Hygglo skrev:
Kan ju säga att det har hänt att dom har prejats ut i trottoarkanten och stupat (dock inte av mig)

Tyvärr behövs nåt sånt ibland för att de ska lära sig.
Räcker ju inte direkt med att man säger att det är dumt...

nä precis, men sen så är ju hastigheten ett stort problem också. Jag körde ju själv trimmat i moppeåldern, men inte fan körde jag som dom gör nu, jag körde med förstånd och tog det lungt.

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
12 oktober 2007 · 887 Inlägg

Yes, äntligen en tråd där man kan få skriva av sig..

*Till att börja med, Idioter som kör 60-90 på 30-vägar!
*Folk som inte kan högerregeln.
*Folk som inte vet vad blinkers betyder, speciellt i byte av fil samt omkörning
*Folk som kör för SAKTA när dom kommer upp på motorvägen
*Samma som ovan fast på påfarter..
*Idioter som klistrar sig fast i röven på en!
*Folk som byter fil i rondell med heldragen linje igenom.
*Bönder med sina traktorer m.m på motorvägar.
*Långtradare i vänsterfil på motorvägen.
*60km/h förare i vänsterfilen på motorvägen.
*Åsnor som kör runt med sommardäck på vintern!!
*Att 90 åriga tanter/gubbar som inte ens kan gå, får köra bil!
*Blinkers som glömts på.
*Helljus som glömts på.
*Felparkerade bilar som blockerar ingång till garage t.ex.
*Bilar som kör om, men när det ändå finns 100 bilar till framför.
*Zig-zak åkande idioter i rusningstrafik.
*Slitna blinkers (vita istället för gula)
*Bromslampor som inte fungerar.
*Min syster i trafiken.. (värre fartdåre får man leta efter)
*Min morsa i trafiken.. (segare människa får man leta efter)
*Rattfyllerister samt drogpåverkade förare.
*Panikinbromsning av bilen framför när det skiftar till gult.
*Folk som kör med helljus på.
*Samtliga taxibilar i sthlm!
*Nästan det samma när det gäller bussarna.
*Folk som snackar i telefon och kör som galningar.
*CYKLISTER SOM VÄNTAR PÅ ATT DET SKA BLI GRÖNT (och står framför bilkön)!!!!!!
*Fotgängare som TRYCKER på knappen vid övergångsställe men kutar ändå ut vid rött! (så står man där och väntar för att Ingen ska gå över)

*Folk som slickar mittlinjen mellan två filer.
*Folk som kör vingligt.
*Hästskit efter snutar.
*Glassplitter som inte tagits bort.
*Stora bilar framför en som skymmer sikten..
*När man har bråttom och folk inte byter fil för att man ska åka förbi!
*Folk som blockerar rondeller..

Ge mig fem minuter så kommer jag på mer.. men detta är väl det jag stör mig på mest.
Är inte någon perfektionist själv, och kör väl lite hur som helst.. men det märks på folk, som kör DÅLIGT och folk som bara kör lite småslarvigt för stunden.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
BMW-328I
12 oktober 2007 ·

Jojje_ skrev:
Yes, äntligen en tråd där man kan få skriva av sig..

*Till att börja med, Idioter som kör 60-90 på 30-vägar!
*Folk som inte kan högerregeln.
*Folk som inte vet vad blinkers betyder, speciellt i byte av fil samt omkörning
*Folk som kör för SAKTA när dom kommer upp på motorvägen
*Samma som ovan fast på påfarter..
*Idioter som klistrar sig fast i röven på en!
*Folk som byter fil i rondell med heldragen linje igenom.
*Bönder med sina traktorer m.m på motorvägar.
*Långtradare i vänsterfil på motorvägen.
*60km/h förare i vänsterfilen på motorvägen.
*Åsnor som kör runt med sommardäck på vintern!!
*Att 90 åriga tanter/gubbar som inte ens kan gå, får köra bil!
*Blinkers som glömts på.
*Helljus som glömts på.
*Felparkerade bilar som blockerar ingång till garage t.ex.
*Bilar som kör om, men när det ändå finns 100 bilar till framför.
*Zig-zak åkande idioter i rusningstrafik.
*Slitna blinkers (vita istället för gula)
*Bromslampor som inte fungerar.
*Min syster i trafiken.. (värre fartdåre får man leta efter)
*Min morsa i trafiken.. (segare människa får man leta efter)
*Rattfyllerister samt drogpåverkade förare.
*Panikinbromsning av bilen framför när det skiftar till gult.
*Folk som kör med helljus på.
*Samtliga taxibilar i sthlm!
*Nästan det samma när det gäller bussarna.
*Folk som snackar i telefon och kör som galningar.
*CYKLISTER SOM VÄNTAR PÅ ATT DET SKA BLI GRÖNT (och står framför bilkön)!!!!!!
*Fotgängare som TRYCKER på knappen vid övergångsställe men kutar ändå ut vid rött! (så står man där och väntar för att Ingen ska gå över)

*Folk som slickar mittlinjen mellan två filer.
*Folk som kör vingligt.
*Hästskit efter snutar.
*Glassplitter som inte tagits bort.
*Stora bilar framför en som skymmer sikten..
*När man har bråttom och folk inte byter fil för att man ska åka förbi!
*Folk som blockerar rondeller..

Ge mig fem minuter så kommer jag på mer.. men detta är väl det jag stör mig på mest.
Är inte någon perfektionist själv, och kör väl lite hur som helst.. men det märks på folk, som kör DÅLIGT och folk som bara kör lite småslarvigt för stunden.

Oj de va mycket du! wink

Rojpen
12 oktober 2007 · 2 230 Inlägg

den listan var riktigt bra den.. är väll typ samma saker jag stör mig med på.. spec cyklister som ska cykla där bilar kör..

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Jimm
12 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Mest stör jag mig på folk som kör 85 på 110 2+1vägarna, så jävla kul när man kommer i 120 och så får man bromsa ner så att man kryper fram bakom nån gubben eller kärring. Dem tycker tydligen att det är läskigt att köra i vägens hastighet när det är så smalt. (2+1)

Så blir jag även förbannan när man ska ta sig till polare på andra sidan staden helst om man har brottom. och hamnar bakom nån raggare, dem har hemhögtalare på full volym som spelar meduza eller onkel konkel eller tillochmed hyffsad 60tals musik, fast men full diskant så det skär i öronen. Till råga på allt sticker det ut 10 armar ur bilen som skvätter öl och slänger burkar åt alla håll och vrålar på allt och alla. Men värst är ändå att dem ligger i 6km/h på 50 gatorna och kommer ett fartgupp så går det så sakta så det ser ut som dem står stilla.

Annars har jag vatt med om att vägen skiftar från 50 till 90 hyffsat fort och man då kör Alton utan att ha brottom så tar det ju ett litet tag innan det rör sig, då ska folk kör om (trots att man gasar) lagom när man är uppe i 70 inte fan slutar man gasa precis när den rör sig lite på 3an, då ska dem ändå in framför och ska prejja en av vägjävlen. Inte kul när man sitter i en 690kg skitbil.

Anna sak som stör hyssat i stan är att man själv kan reglerna och stannar när det är högerreglen som gäller, bara det att det gör ingen annan på vissa stora vägar, så då stannar dem som jag ska lämmna och bara väntar och folk bakom tutar. Så förbannat jobbigt, en dag kommer nån som inte stannar så åker man på att iallafall.

Schotttz
12 oktober 2007 · 586 Inlägg

Det jag stör mig på mest i trafiken är nog folk som inte kollar på skyltarna hur dom ska köra i rondeller, och i vilken fil dom ska köra i. Vissa är sjukt dåliga på det.

Och folk som inte kollar i speglarna, dom är nog dom allra värsta! Man ligger och kör på motorvägen i vänsterfilen i ca 140km/h. Precis innan man ska köra om en bil så häver han/hon sig ut och man får stå på bromsen. Det har nog hänt en 5-6 gånger på ganska kort tid. Jag brukar tuta och blinka med helljusen åt dom. För det är inte så svårt att kolla i backspegeln, för dom skulle ha sett mig.

Sedan en sak som jag och en tjejkompis var med om igår. Hade varit och ätit på Sibylla och skulle över Stallbackabron i Trollhättan. Jag får en Audi i röven och släpper förbi honom, eftersom det såg ut som de hade bråtton. Han körde om, och fick en lastbil framför sig. Så jag kör om han igen, och får han i röven. Och den jäveln plockar nästan backspegeln på min bil, kör över heldraget och "sick-sakkar" mellan bilarna. Synd att han inte körde i diket, jag blev jäkligt arg. Och tjejkompisen drog nog en ramsa på alla svordommar som finns ;P

Bättre att komma försent, än att hålla på riskera sitt, och andras liv i trafiken. Det är inte värt det!

Senast redigerat av SpotniX (12 oktober 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang