Team c4 Audios Projektbil (Bilsterio)

ogio www.rallyshop.se
11 oktober 2007 · 551 Inlägg

Nu har det hänt, vi har laggt vantarna på en Ford från 84, raka och fina kanter ett utmärkt utgångsobjekt till nästa sässongs bilsteriotävlingar....
Bilens höfra dörr är grå och resten av bilen är vit, ska lackas och spackla lite på skärmkanterna nu i helgen.
17 tums lättmettalfälgar ska på och så ska de sänkas det är allt.. PÅ UTSIDAN
Insidan så ska baksätet UT.
Dörrarna ska rymma 2 stycken 5.25 kitt och vars 1 10 tumms bas, allt byggs av Mig och André.
Instrumentpanelen skall få bafflar till 5.25 Kitt.
Där bak ska Andrés Kicker kx 1.12500 stegen linkas till en efekt på 3000w RMS = 6000w. I kofferten ska även 6 stycken tudor batteri klämmas in i en ballja som vi hoppas att Ph ska kunna svettsa till oss.
Vad som skall drivas med kicker stegen är ännu oklart, men till en början blir det min Blaupunkt wv380, men framtiden säger att det kommer bytas måga gånger om.
Sterion får en 8mm ström kabel och där i mellan sitter en kondensator med digital dissplay som kommer visas under sterion. (INPLASTAD)
Strömen som kommer drass är 50 kvadrat gånger 2, av varje. 2 pluss 2 jord.
Vi hoppas på en rolig vinter och ett sju helsikes drag när nästa sessong drar igång.

Mvh Jocke // Team c4 audio

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
ogio www.rallyshop.se
18 december 2007 · 551 Inlägg

idag tog jag första spadtaget med fiestan. Generatorn var jag 100% på att den hade gett upp. Men så var inte fallet petade dit den med ny jord och med ny försörjning till batteriet och nu laddar den nästan 14v.
Sen är det var klart tänkte jag provstarta mnedn där var bara 10.6 V på batteriet men den startade som en klocka! Gick hur bra som helst fast än att den stått stilla i snart 2 månader!
Sen gick jag loss med vinkelslipen i reservhjulsbaljan och tog bort nästan allt. Ska få platts emd 3 batterier där. Blir en trä låda som jag glasfibrar och skruvar dit sen på undersidan blir det också glasfiber så inte skitet ruttnar, pallar inte svettsa där bak, blir lättare att färsta batterier osv.. SÅ nu ska bara två stötdämpare bakl ordnas och en sak till som jag inte vet vad den heter men den ska bytas. FÖlj gärna bilderna på www.garaget.org/ogio sen projekt!
Någon som är duktig på det med bilder här får gärna hjälpa till!
Nu är jag glad igen :p

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang