MDS Dynamic Convertible 650 DC för/nackdelar

OverBoosted AUTOBAHNRASER
30 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Hejsan!

Vill veta varför mds är så opopulära och alla snackar skit om dom personligen tycker jag det är bra grejer för dom priserna

MDS Dynamic Convertible 650 DC nackdelar och fördelar med det  kittet?

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (30 oktober 2005)


Bmw osv..
Theo
30 oktober 2005 · 859 Inlägg

Jag tycker vi skippar övre delen av ditt inlägg, då detta behandlats här på forumet fler gånger än en den senaste tiden.

Och så var det dedär med rubriken igen!

MDS Dynamic Convertible 650 DC för/nackdelar kan vi däremot prata mer om...

Scratch
31 oktober 2005 · 719 Inlägg

Har lyssnat på dom och gilla dom inte tyckte själv att FD-6 kittet lätt mkt bättre hade mkt bättre basåtergivning. Det försvinner bas när konen har håll i sig som ett koaxial system, men mellan och diskanten tyckte jag lätt fint.

Har själv inskaffat ett par FD-6 på streetcarsfest mässan för 600kr och dett var dom lätt värda.

Det är vad ja tycker om dom!

live free, die young.
Scratch
31 oktober 2005 · 719 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
nja fd det är bara mkt bas och mkt diskant i dom inget finlir alls

Mkt diskant vill jag inte på stå beror ju på hur man kopplar dom! Tycker dom låter mkt mjukt och fint och börjar inte låta skrikiga när man lyssnar på distad musik på högre volymer.

Sen är MDS ett märke som är inriktat på ljudtryck och inte finlir visst har dom gräjer i den kategorin, men då finns det mkt annat som spelar bättre för samma peng tex (DLS, Infinity osv).

Själv ska jag testa Clarion finaste kit när jag fått in lite cash då man behöver steg osv oxå.

live free, die young.
timpan_87
31 oktober 2005 · 781 Inlägg

själv gillar ja mds.. har de mesta i min bil därifårn och ja tycker de spelar kanon..

har me hört många som klagar på mds. å deras priser men de flesta är bara avensjuka för deras ännu dyrare högtalare bara spelar sämmre:)

Theo
1 november 2005 · 859 Inlägg

Hur är dom monterade? Vad driver dem? Ganska svårt att gissa;-)

/Theo

TT-Avant
1 november 2005 · 6 851 Inlägg

Kan bero på att du har för lite effekt till dem än vad du bör ha. koppla in ett steg och det kommer låta bättre, även det så skall de spelas in.

Det är många bra högtalare som låter "illa" och dåligt när de är nya, men låter hur bra som helst efter nån månad eller så
*beroende på hur mycke man spelar med dem då förståss*

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
TT-Avant
1 november 2005 · 6 851 Inlägg

Ja, den CD spelaren du har nu är aldeles för klen (effekt mässigt) för att kunna få dina högtalare att spela bra på hög volym.
Ett slutsteg skulle göra saken helt annorlunda.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
rotel
1 november 2005 · 136 Inlägg

Kan vara som Tiaz säger att högtalarna inte är "inspelade".

Holme
1 november 2005 · 1 417 Inlägg

Ett slugsteg gör säkert susen ska du se.
Tappa inte gnistan nu, det löser sig smile
Låna ett steg av någon polare, för att se om det blir bättre då. I så fall vet du ju vad du ska skriva på önskelistan smile

rotel
1 november 2005 · 136 Inlägg

hmm, tror knappast att du får bättre ljud med 2st 12" istället för framsystemet smile smile

Kan du inte bara åka till mds och lyssna igen då ?
Höra om det är någon skillnad ?
Dom kanske kan ge tips på vad som kan göra ljudet bättre ?

/johan    smile

Scratch
2 november 2005 · 719 Inlägg

Att just basen börjar låta dåligt är ett tecken på för lite effekt.  Tror det inte finns några framsystem för 2000kr som går att driva fullt ut med endast huvudenheten.

Du är nog tvungen att köpa ett slutsteg för att driva dessa.

live free, die young.
Vogge
2 november 2005 · 494 Inlägg

ja tänkte på de har du något delnings filter inkopplat ? de kan väll blir rätt kasst ljud om rena diskant skrikor försöker spela massa bas och shit?? och om du har de kan du ju kolla om de finns någon inställning för vart filtretr delar! kan vara lurit att se mina filter var man tvunen att ta isär lite för att kuna ändra och när ja fick dem stod de på full big_smile

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
lapin_kulta Maskinmontör
2 november 2005 · 139 Inlägg

fast det sår på cd-spelaren att den ger ut 4x50w max men de ger ut ungfär bara 4x10Wrms och det är inte så mycket och hötalarna du försker driva med det ligger på 130Wrms och 260w max...du behöver ett slutseg för att det skall orka driva dom...

Rwd 4 Fun :D
lapin_kulta Maskinmontör
2 november 2005 · 139 Inlägg

jag föreslår den neddre

Rwd 4 Fun :D
Scratch
2 november 2005 · 719 Inlägg

lapin_kulta skrev:
fast det sår på cd-spelaren att den ger ut 4x50w max men de ger ut ungfär bara 4x10Wrms och det är inte så mycket och hötalarna du försker driva med det ligger på 130Wrms och 260w max...du behöver ett slutseg för att det skall orka driva dom...

RMS effekten beror ju helt på vilken enhet du har. Har 4x25 konternuelig effekt = RMS/Nominall  på min som e 4x50 max. Watt rms brukar oftast var 50% av max effekten, men finns ju undantag. Sen ska man ju ha ett steg som ger minst 50% av vad elementen är på. Så räcker ändå inte med enhetens steg för att driva dom fullt ut.

live free, die young.
lapin_kulta Maskinmontör
2 november 2005 · 139 Inlägg

Scratch skrev:
RMS effekten beror ju helt på vilken enhet du har. Har 4x25 konternuelig effekt = RMS/Nominall  på min som e 4x50 max. Watt rms brukar oftast var 50% av max effekten, men finns ju undantag. Sen ska man ju ha ett steg som ger minst 50% av vad elementen är på. Så räcker ändå inte med enhetens steg för att driva dom fullt ut.

rms effekten på en bilstereo är inte 50% av max effekten läst en gång nånstans där där dom testade bilstereon på 4x50w och största delen av dom så var mellan 10Wrms och 12Wrms ingen av dom som domtestade så hade rmsWatt 50% av max effekten.... jag skrev ju att han behöver ett slutsteg för att orka driva dom

Rwd 4 Fun :D
Scratch
3 november 2005 · 719 Inlägg

rms effekten på en bilstereo är inte 50% av max effekten läst en gång nånstans där där dom testade bilstereon på 4x50w och största delen av dom så var mellan 10Wrms och 12Wrms ingen av dom som domtestade så hade rmsWatt 50% av max effekten.... jag skrev ju att han behöver ett slutsteg för att orka driva dom

keke... alla clarion enheter e på 25wrms eller 31wrms och alla e på ca 50watt max. Fast har ingen koll på andra märken.

live free, die young.
lapin_kulta Maskinmontör
3 november 2005 · 139 Inlägg

nåja det var nog en par år sen jag läste det... kan ju ha ändra mycket sän dess

Rwd 4 Fun :D
Theo
3 november 2005 · 859 Inlägg

Scratch skrev:

rms effekten på en bilstereo är inte 50% av max effekten läst en gång nånstans där där dom testade bilstereon på 4x50w och största delen av dom så var mellan 10Wrms och 12Wrms ingen av dom som domtestade så hade rmsWatt 50% av max effekten.... jag skrev ju att han behöver ett slutsteg för att orka driva dom

keke... alla clarion enheter e på 25wrms eller 31wrms och alla e på ca 50watt max. Fast har ingen koll på andra märken.

Det finns ingen Huvudenhet som ger 25x4WRMS. Däremot finns det många märken som skriver det i sina instruktionsböcker och liknande.

Som sagt 4x10WRMS är mer realistiskt.

/Theo

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang