Gujen
12 oktober 2007
· 406 Inlägg
Thorssa skrev:
Gujen skrev:
Tjenare ang. xenon så är det olagligt i alla former av eftermontering UTOM i helljus! men vem bryr sig utom bliprovningen. så det spelar ingen roll hur godkända de är osv! Tycker du ska köra på 8000k, 6000k har alla vanliga bilar typ, MB, BMW. Jag har haft från 6000K till 12000K som jag har nu (i samtliga ljus!) på bilderna! ljusskillnad på 6000K till 8000K är inte nämnvärt tycker jag. 8000k har en lätt ljusblå/vit ton på marken, 6000k vit ton med blå stick. 10000K blått 12000k mörkblått med violett ton. lycka till!
Enligt xenonkungen är det godkänt även i dimljus men hur väl det stämmer vet jag inte. "Vanliga bilar" som du skriver har inte 6000K utan ca. 4300K, för jag antar att du menar originalbilar?
Själv kör jag med 8000K och det är en sjuk skillnad mot halogen men när det är dags att byta funderar jag på att ta 6000K för att få lite bättre ljus när det är blött. Du som har haft båda, skilde det mycket mellan dessa när det var blött och mörkt?
Mb och bmw kör 6000k så vitt jag vet och hört! är dessutom kraftiga blåstick i de ljusen, volvo mfl kör 4300k ialf. nej jag vet inte alls faktiskt, böt enbart pga av styling efekten, helljusen blir sämmre med xenon mot halogen pga av att lampan inte är uträknad för reflektorerna. men halv ljuset blir bättre dimljuset 10ggr bättre!! nästan som halv ljus nu haha har faktiskt inte upplevt någon större skillnad på tappad ljusmängd med de olika kalvin halterna:) även fast det ska vara stor skillnad.
Senast redigerat av Gujen (12 oktober 2007)
FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)