Tänker Ni På Säkerheten När Ni Köper En Bil ?

FREE30 Avstängd
12 oktober 2007 · 92 Inlägg

jag köper alltid stora trygga bilar.MB S KLASS tex.jag har sett en hel del livs farliga bilar
listan kan göras hur lång som helst.

GOLF 1
FIAT UNO

bara som exempel..livsfarligt.jag skulle inte köra en meter med sån.de behöver inte vara du
men en annan som klantar till det.ni vet att de många nya stora bilar i trafiken som VOLVO V70 och SAAB 9/5 .fasiken om en stor krockar med liten alltså.ja jag är trygg i alla fall !!!

hur har ni det? tänker ni på säkerhet?.kör altid med bälte på och nya färska däck jag !!

It Get´s Only Better
Lars-P
12 oktober 2007 · 427 Inlägg

Har iaf 4p bälte riktiga stolar och snart bur så det duger ju men det är ju säkerhet vid bankörning som dom sakerna verkligen har betydelse smile i övrigt brydde jag mig inte om säkerhet när jag köpte min bil..

camaro67 Meister
12 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Hehe.. jag har ju inte riktigt börjat åka än.. Men hur är krocksäkerheten i en Camaro från -67? Inte så värst. Stenhårda balkar. Kan även tillägga att det inte finns några bälten i den. Men de ska jag väll hänga dit några.. Tror inte att jag kommer att tänka så mycke på sådan i framtiden heller men jag kommer ju inte köpa typ golf eller någe annat smått och tråkigt. Tittar nog mer på vad som är fränt just för tillfället skulle jag tro

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
FireTraXX DFFL
12 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Egentligen inte, men jag föredrar en säker bil framför en osäker.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
mellowd Drop Shop
13 oktober 2007 · 926 Inlägg

Nej, går det att äta?

Tom Darth Vader
13 oktober 2007 · 1 644 Inlägg

Då jag först köpte en r5:a, och nu söker en gammal volvo, så nej. Det är inte nån prio.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Honken_ Klyphuggare
13 oktober 2007 · 328 Inlägg

Har knappt funderat över säkerheten alls men vet att mina bilar inte är dom säkraste precis

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
FREE30 Avstängd
13 oktober 2007 · 92 Inlägg

jag hade en liiten rackare för många år sen på skoj .liten som hundkojjan.autobianchi eller nått kan den ha heta? de va ju bus kul hehehe.ne då tänkte man inte .man ville åt det skojigaste bara smile

It Get´s Only Better
Hellfire
13 oktober 2007 · 160 Inlägg

Har inte brytt mig alls tidigare men nu när man är far till en liten plutt så har man börjat att tänka till lite extra. Men så blev det Saab denna gång med krockkudde och allt.

HOLLELLE
13 oktober 2007 · 409 Inlägg

inte ett jävla dugg faktist. golfen har inte ens airbag och vinterbilen har iofs airbag men den är en lättviktare på 1100 kilo typ.

jag dör gärna framför ratten..

Mitchell
13 oktober 2007 · 8 Inlägg

Jag tycker säkerheten är mycket viktigt... smile därav är mina halvgamla bilar någlunda nya... wink Saab 900T -97  BMW 328IA -95 smile

robert_87 Lokförare
13 oktober 2007 · 126 Inlägg

Köper man bara SAAB så vet man att säkerheten är bra! wink

Saab 900 Aero -96
FREE30 Avstängd
13 oktober 2007 · 92 Inlägg

när man själv blev farsa nått år sen.de va väll då jag börja tänka oxå faktiskt på detta
detta är igentligen inte så stor fråga om ekonomi.som sagt en lite äldre större bil behöver inte kosta skjortan att äga och köpa.finns vissa smarta val där.specielt vinter tid ska man ha en stor bil.i alla fall övre mellan klass med nya dubb däck av ledante fabrikat som tex Nokian Hak5 .såna beställde jag till S Klassen idag när jag hade gjort klar äffären.235/50x18 dubb på vintern.bästa däcken.inte billigt men tycker man om bilar så vadå.jag festa för 3tusen i mån förr.nu är ja nykter och lägger pengarna på bilar.nästa är sluta röka och lägga ännu mer stålar på bilar smile de bara välja.fin bil.eller supa och röka smile
roligare med fin bil tycker jag då

It Get´s Only Better
OverBoosted AUTOBAHNRASER
13 oktober 2007 · 3 804 Inlägg

enda säkerheten i min bil är airbag o den skulle ja gärna byta ut mot en sportratt. Smart? nae... Snyggt? aaa smile


Bmw osv..
Holiace
13 oktober 2007 · 1 754 Inlägg

Kort svar: Nej.

Långt svar: Nej, kommer inte ha råd med säkerhet, säkerhet kostar pengar, mer än min budget ^^

Jag kan inget om allt.
BMWKimmo Mekaniker
13 oktober 2007 · 472 Inlägg

Ja det gör jag Därför kör jag BMW

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
NIzmO Ollikkala Racing
13 oktober 2007 · 1 724 Inlägg

Nej aldrig haft en tanke på säkerhet när jag köper bil, sen kanske man tänker lite i efterhand hur säker bilen är men inget jag lägger nån större tanke på.
Som nån sa säkerhet kostar pengar och det har jag inte råd med just nu.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
NiV3Rt
13 oktober 2007 · 371 Inlägg

Hade faktiskt inte en tanke på säkerheten när jag köpte min senaste bil. Har dock i efterhand kommit på att min gamla mazda 323 var en jävla dödsfälla. Nu har jag trots att jag inte tänkte på säkerheten alls en ganska säker bil smile

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
dusty Living in the fastlane
13 oktober 2007 · 2 616 Inlägg

Ser det som ett plus i kanten tongue

twin_cam Smålänning
13 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Nja, visst, saaben ligger ju på medelgod, men jag skiter egentligen i om den är säker, jag hade gärna ägt en rolig lite bil, typ golf 1 gti, lancia a112 abarth eller nåt tongue

Man hinner inte lida innan man dör wink Fan, slå ihäl sig om man krockar med en lyktstolpe smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang