14 oktober 2007
Trådstartare
Hejhejhej.
Ni som inte orkar läsa allt det här, kan ju hoppa längst ner, där står själva problemet.
Nu är jag lite konfunderad här, en regning dag när jag kom ut till bilen för en färd till falun så vägrade bilrackarn starta. Jahapp tänkte jag, det var ju inte så jävla kul. Fick ringa till min käre far som hjälpte mig att starta bilen med startkablar.
Okej tänkte jag i mitt stilla sinne, nu är det väl bra då. Och sen gick bilen den veckan, sen stack jag iväg och jobbade i en vecka, så då stog bilen den veckan. Sen när jag kommer hem och ska åka iväg och köpa mig lite flottmat från Gyllene Måsen, så jag sätter mig i bilen och vrider på nyckeln. Jo vad händer då? Absolut ingenting kan jag tala om för er. Så då får jag rulla igång bilen, och åker iväg för att köpa mat, frid och fröjd.
När jag kommer hem och stänger av bilen, provar jag för skojs skull om bilen startar nu, och den startar galant. Ja vad roligt tänkte jag och gick upp för att äta. Cirkus en halvtimme senare ska jag åka iväg till en vän för lite umgänge, då är det samma visa igen. Så då försöker vi med startkablar, och det funkar inte. Så då fick vi rulla igång den, igen. Sen till slut när jag väl kom hem tänkte jag att jag laddar väl batteriet över natten, och förhoppningsvis funkar det dagen därpå. Och jajamensan, det gjorde det bannemig. Har funkat finemang hela dagen idag, tills jag lämnade ett par vänner på en fest på andra sidan byn, då vägrar den starta, IGEN. Så då tar jag hjälp av 3 dalkarlar som får hjälpa mig att springa igång bilrackarn. Sen åker jag väl ett par mil och kikar lite och tänkte att batteriet kanske skulle ladda lite eller nåt, fan vet jag. Jag är inte allt för haj på det här med bilar, så jag gav det ett försök. Och när jag kommer hem provar jag att starta bilen, och biljäveln startar såklart.
Nu till mitt problem ; Hur i hela fridens namn kan det funka ibland, och ibland tuggar inte ens startmotorn? Nu innan jag gick upp tittade jag på kondensatorn vad den visade för volttal, och den visar dom konstiga siffrorna 13.10V. Så om det är nån som har någon idé på vad det kan vara för vajsing, kan ju gärna berätta det för mig.
MVH Schnüppen.
Senast redigerat av Snoppen (14 oktober 2007)
Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.