Kan detta skapa en fin ljud, vill inte ha råbas. Det ska va fint och spela högt med ganska djup bas. Lyssnar mycket på techno/trance fast även en hel del dansband och "Rix-fm" musik. Till nästa fråga efter mina ljudbehov: Kan någon säga vad för låda jag ska bygga? Och hur den ska konstrueras och hur många liter? Den ska sitta i en saab 900 -95
Till den som kanske vill veta eller undrar ska jag köra med en alpine CDA-9887R som huvudenhet.
Basarna har jag inte hört men steget lirar kanon. Jag hade kört på kicker basar istället eftersom det nästan är samma pengar. Typ 2xl512" där vet jag att du kommer flytta högavis med luft med ett sånt paket och samtidigt kommer dom lira kontrollerat. Kör nämligen själv L512 och mutantsteg men bara en bas i min fiesta och det funkar till allt och jag saknar verkligen inte bas Sen finns det mycke att tillgå om man vill dra på ordentligt. Så det är ett säkert köp
Basarna har jag inte hört men steget lirar kanon. Jag hade kört på kicker basar istället eftersom det nästan är samma pengar. Typ 2xl512" där vet jag att du kommer flytta högavis med luft med ett sånt paket och samtidigt kommer dom lira kontrollerat. Kör nämligen själv L512 och mutantsteg men bara en bas i min fiesta och det funkar till allt och jag saknar verkligen inte bas Sen finns det mycke att tillgå om man vill dra på ordentligt. Så det är ett säkert köp
Kanske de Har ju hört att kickers fykants basar är ganska feta. Men eftersom kicker basarna går att få i 2x4 Ohm kan man ju parallell koppla 2 st sånna och få dem i 1 Ohm, steget är ju stabilt i det, vilket borde betyda att jag får ut 1500 RMS på basarna. Med de systemet borde jag väll kunna dra på ganska ordentligt?? Och med bra kontroll dessutom??
En fråga till. Ska dom basarna ha sluten eller portad låda? vilket blir bäst efter mina behov? Och ska man sätta basarna i samma låda och dubbla volymen eller två seperata lådor?
ska du driva dom me samma steg så kan du ha dom i samma låda.. bara du stagar lådan ordentligt.
oftas så brukar portat spela högre medans slutet ger bättre ljudkvalite,
Okej sluten låda blir det nog då! Men "Stagar"? Är inte så insatt? Menar du att sätta järn stänger inne i lådan på nått vis, och i så fall hur ska dom sitta?
ska du driva dom me samma steg så kan du ha dom i samma låda.. bara du stagar lådan ordentligt.
oftas så brukar portat spela högre medans slutet ger bättre ljudkvalite,
Okej sluten låda blir det nog då! Men "Stagar"? Är inte så insatt? Menar du att sätta järn stänger inne i lådan på nått vis, och i så fall hur ska dom sitta?
järn stänger är lite väl overkill men en utsågad bit mdf eller spånskiva runt 5cm bred från golv till tak funkar fint.
Vanligt dämpull i sluten låda så är du kittad sen. JAg menade precis så som du sa oxå att köra 2x4 ohm bryggat. Det kommer ge mos. Dämpull kan man fuska lite med och köpa billiga fiberkuddar på jysk. Det funkar utmärkt.