6941
Sök

sinus live 1500 eller sinus live 3000

2 911 Inlägg
19 oktober 2007
Helst så många batterier som möjligt wink

Nä, men minst två, helst fler. Gärna Optima eller liknande högkapacitetsbatterier, vi har två demobilar och ena har fyra batterier, sju i den andra.
Räkna med cirka 2000kr per batteri.

Till A3000 skulle jag personligen köra iallafall tre battier, bilens ordinarie +2.
Man märker enorm skillnad på allt med en så enkel sak som batteri smile

735 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
okej....tack så mycket för alla svar:)

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

735 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
klara "sinus live 1500" att driva basarna...de e väl en fråga som jag riktar till medlemen "decibel" han har ju grejat med dom stegena värkar det som. big_smile

sinus live 1500 eller sinus live 3000 till fyra sony x-plöd 15", 450 watt rms, 1500 watt max, enkla talspolar, 4 ohm.?

Projekt Ford Mondeo.

1 045 Inlägg
19 oktober 2007
blomisen skrev:
klara "sinus live 1500" att driva basarna...de e väl en fråga som jag riktar till medlemen "decibel" han har ju grejat med dom stegena värkar det som. big_smile

sinus live 1500 eller sinus live 3000 till fyra sony x-plöd 15", 450 watt rms, 1500 watt max, enkla talspolar, 4 ohm.?

stegen är väll mätta att ge ungefär halva effekten en vad det står på pappret,
men nog borde basarna röra sig allt bra i alla fall.

2 911 Inlägg
19 oktober 2007
Dehär hokus-pokus mätningarna som görs i skrubben hemma hos folk ska man inte lita blint på, det är däremot en god vägledning, inte mer.

Problematiken är inte att enas om att ett steg levererar XX watt, utan metoden och tillvägagångssättet man mäter på, självklart tycker alla som mäter att deras metod är rätt.
Och när det då blir 4-5st som mäter olika steg (på olika sätt) får man svårt att jämföra dem sinsemellan.

Att sinus live levererar 3kw ska man ta med en nypa salt, runt 2000-2300 skulle jag nog säga i pure power.

735 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Men klarar sinus live 1500 av att driva 4 st sony x-plöd basar? big_smile

Projekt Ford Mondeo.

Team Autohifi!
865 Inlägg
19 oktober 2007
JA!
Du klarar dig med 1st Sinus Live SL-A1500 till dina 4st Sony Xplöd basar.

Good luck!

735 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
MrCalle skrev:
JA!
Du klarar dig med 1st Sinus Live SL-A1500 till dina 4st Sony Xplöd basar.

Good luck!

okej tack så möe big_smile

Projekt Ford Mondeo.

1 045 Inlägg
20 oktober 2007
Decibel skrev:
Dehär hokus-pokus mätningarna som görs i skrubben hemma hos folk ska man inte lita blint på, det är däremot en god vägledning, inte mer.

Problematiken är inte att enas om att ett steg levererar XX watt, utan metoden och tillvägagångssättet man mäter på, självklart tycker alla som mäter att deras metod är rätt.
Och när det då blir 4-5st som mäter olika steg (på olika sätt) får man svårt att jämföra dem sinsemellan.

Att sinus live levererar 3kw ska man ta med en nypa salt, runt 2000-2300 skulle jag nog säga i pure power.

nu vill jag itne trampa nån på tårna eller ha nån diskution om detta eftersom jag inte mätt dessa steg själv,

men hade inte en åf för sinus live (BAE) mätt stegen också och fått ut samma resultat, och som jag fatta skulle han ha bra utrustning.

men om man ser till effekten dom lämnar och priset så är det ett prisvärt steg att basa med, sen hur dom låter får någon annan svara på..

Mvh nyberg

Team Autohifi!
865 Inlägg
20 oktober 2007
NMI skrev:
Decibel skrev:

nu vill jag itne trampa nån på tårna eller ha nån diskution om detta eftersom jag inte mätt dessa steg själv,

men hade inte en åf för sinus live (BAE) mätt stegen också och fått ut samma resultat, och som jag fatta skulle han ha bra utrustning.

men om man ser till effekten dom lämnar och priset så är det ett prisvärt steg att basa med, sen hur dom låter får någon annan svara på..

Mvh nyberg

Det jag tror att Decibell menar är den att oavsett vilket steg du gör dessa mätningar på så kommer du få ett annat resultat en vad tillverkaren har fått och angivet.

Kollar man på de mättningar som vi har gjort inligt CEA så kan man få ut max 1612watt vid 5% THD & 14.4volt på ett SL-A1500 vilket ger en verknings grad på ca:75%, sen finns det andra som har fått andra resultat beroende lite på metod.
Vissa tycker att deras metoderna är riktigare en vad CEA är men det får stå up till dem.
Kan tänka mig att Orion mäter sina steg med CEA även de och anger sin effekt utifrån det resultatet?

Sen BEA´s mätning är väll den mäst riktiga mätning utanför CEA som är gjord.
Han mäter då stegen i 12volt inte 14.4 som normalt är standard.
Han kollar även till disten och det gör inte de med en multimeter i handen.

Kortfattat så kan man säga följande:
Om 10 personer mäter på sitt sett på en och samma produkt så kommer de få ut 10 oilka resultat, de resultat är helt ointrisant för person nummer 11 eftersom han förfarande inte kommer överesstämma någon av de 10 innan.

Enda anledningen till att det pratas om att Sinus inte skulle lämna den effekt som det är specat till är just att det är billigt.
Billiga saker kan ju inte vara bra har vi fått lära oss, Men?
Ja tror nog att flera en jag är nöjd med detta steg och vad det levererar för den peng som det kostar.

Mycket nöje!

Good luck!

Sök