Projekt: Chevrolet camaro rs -92

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
21 oktober 2007 · 148 Inlägg

Lite bygg bilder mm går från 100% standad t som står nu.. projektet började vintern 2006 och kommer fortsätta.. massor av timmar i garaget åh massa timmar på jobbet.. men allt går bara man vill smile



Info

chevrolet camaro rs -92..

305 tbi från början uppgraderades t ett holley tpi system. så lite andra lätta modifieringar headers 3" brola.. msd tändning. och så en procharger centrifugal kompressor med intercooler.. som mappades av mig åh då blev det 366hk 485nm enligt g-tech riktig map så bör d va nära 400hk.. ´men inte lönt byta allt annat på 5l block för få d hålla när laddet ska upp.. så bilr en ny spis.. åh nytt e ju nytt så kommer ett fabriks nytt 383 block 6,3l.. sen så e lite annat uppgraderat me stötdämpare fjädrar stag mm cassi förstarkt.. mer info finns på min sida på garaget smile


383 cui Dart Block..
.Liter: 6.3
.CC: 6276
.4 bullt block med arp bulltar
4340 Forged steel crank - K1 / Carrillo
.4340 6.000 Forged H-beam rods - K1 / Carrillo
.Mahle or JE forged pistons
.Moly file fit rings
.New Dart block painted your choice of color
.Dura-bond cam bearings
.Block plug kit
.Oil filter adapter
.Comp Cams Solid roller cam
.True double roller timing set
.Custom gasket set
.Chrome timing cover
.Professional products balancer
.Balancer bolt
.Melling high volume oil pump
.Melling oil pump drive shaft
.Melling oil pump pickup
.Solid roller lifters
.Dart Pro 1 aluminum heads
.7/16 screw in rocker stud
.Comp push rod
.Aluminum full roller rockers
.ARP head bolts
.Chrome valve covers
.Custom oil pan
.Autolite spark plugs
.Oil filter
.12 pt bolt kit


.Block sonic checked for thickness
.Block pressure tested @40 psi
.Block stroker clearanced
.Block square decked w/BHJ fixturing
.Aligned hone mains
.Bored and honed w/torque plates
.All clearances checked to the nearest .0001”
.Rotating assembly balanced
.Engine blueprinted w/specs sheet on file
.Dyno tested 460hk 690nm

Insprutning: Holley Stealth Ram MPFI Systems
Insprutning Typ: Multi-port
Insugs Platta: 8st 45mm Insugs Kanaler Polerad Holley
Insugs Mattrial: Polerat Alu
Fuel Rails: Holley
Spjäll Hus: Holley 2st 58mm Spjäll 1,200 cfm
Spjäll Hus: Matrial: Billet Alu
Spridare: (lbs/hr): 24 lbs./hr *ska uppgraderas*
ECM: Holley
Holley: Bredbands Lamba
Bränsle Pump: Holley 120psi
Bränsle Trycks Regulator
MAP Sensor
IAT Sensor
TPS Sensor
IAC Motor
Ny Kabel Härva
Holley Comander 950 Data Box

Luft: ProCharger öppet filter Moroso vevhus vent

Överladdning: Procharger P1-cs intercoold system
kompressor:P1-CS
Intercooler: procharger 60x40x10cm 3"
soppa pump:borsch 135pis
soppa trycks regulator: procharger
Dump Ventil:procharger
tryck rör: 3" polerat

P1-cs Info
Volute Diameter: 9"
Max Supercharged HP: 925
Base HP Range of Motor:200-550
Max Flow: 1300 cfm
Max boost (psi): 32 *2,1bar*
Inlet Hose Diameter:3,75"
Inducer Diameter: 3,75"
Exducer Diameter:6,25"
Outlet Hose Diameter:3"
Outlet I.D:2,62"
Max Impeller RPM:65 000

laddtryck: 0,6bar på 305an uppgraderas t ? kompressor max 32psi *2,1bar* på 383an

Avgassystem: Borla 3” Rostfritt Från Katt.. sen egen byggt från bakaxel 3" ut till 2st centrerade ss style slutrör..
Headers: Pace Setters 1 8/5” Och 3” Ut
Katalysator: Rostfri Race (100 cell 3”)


Bakaxel GM 7.625.. och *Eaton Differential* på g..

Växellåda T-5 (manuell)*Under Uppgradering*


Fälgar, däck och bromsar:

Zenetti Five 20x10" bak 20x8,5" fram
Däck Falken 245-35 20 Bak 305-25 20.
bromsar SSBC slitsade skivor fram är amrikanskt så trummor bak men *Uppgraderas med nya bakaxlen t skivor 2 kolvs ok bak*

Chassi:

KYB AGX Adj 8 level rear 6 level front Shocks Struts
Eibach Springs 1,7"
förstärkt chassi med båge.. *
Mer Uppgraderingar på gång*

Interiör / Inredning:

2 sportstolar i läder. extra mätare t a-stolpen bränsle tryck laddtryck och luft/bränsle mix
sparco Fyrpunktsbälte
sparco växel knopp
sparco pedaler

Övrigt:

1992 innebar Camarons 25 års jubileum och sista årsmodellen för tredje generationen. Det var också sista årsmodellen som tillverkades i Van Nuys fabriken norr om Los Angeles, den enda Camarofabriken sedan Norwood stängde 1987. Versionen tillvärkades i 602 ex.

Sommar 06 hämtar bilen malmö.. efter fått för mig köpa en camaro

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/Camaron5.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/Camaron2.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/15564563.jpg

Sen så ville ha nya fälgar.. pratade om 18" först men va fan 18" e t volvo 240is.. slutade me 20x10 krom smile

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/275vs225.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/IMAGE_00032.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/camaronborgholm1.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/Camaronborgholm2.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/Camaronborgholm3.jpg

Dax ställa av 06/07 kunne man ju inte låta bli bilen när den bara står.. tongue blem nytt sprut mm mm

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/264456.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P22-08-07_1945.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/box1234.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/uppgradering1.jpg

avgas uppgradering

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/headersnya.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/headers1.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/borla3avgas.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P30-08-07_1848.jpg

Chassi

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/dmpare4.jpg



Klart för sommar 07
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/hgdfhdch.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/klartunderlocket.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/vr071.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/vr072.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/burn3.jpg

hösten 07.. slö bil tongue hmm kompressor åh intercooler måste väl göra susen?

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/kompressorkit.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P08-09-07_1619.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P11-01-08_1912.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P21-12-07_1720.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P08-09-07_2326.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/IMG_1943.jpg

Blev d Skillnad? mja vi må pröv :woohoo:

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/burn78621.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/436543643.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/burn45645.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/burn4648.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/54367457.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/burn454.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/4653644n5.jpg
det va dom 20" däcken d ja :blink:

bilen innan ställdes in för sommaren 07

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/camaron6897858.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/IMG_1938.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/434364.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/IMG_1948.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/IMG_1943.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/KameraNyabilder002.jpg

och så kom vinter 07/08 där vi e nu.. på börjat nytt projekt wink

började me böja till en båge i sommras 45mm rör med 3mm gods för bli godkännt..

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/443eca2c0c597.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/564646.jpg

lackering själv.. tongue

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/lackatbge.jpg

bara börja riva inredning åh igång svetsa:)

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/4564656415.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P01-10-07_20101.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/bge.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/bgebak.jpg

va f*n går ju inte stänga dörren mer måste modifieras tongue

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/gjhfgjf37.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/fgfjhgfjf.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/sgdfhgdf02.jpg

motor 305 inge kul ju.. far kom med iden att byta t 350.. men inte kul nog.. slutade med fabriks ny motor byggd av företag i usa 383 dart block någ komp maskin för ta mer ladd wink

så kom på lika bra lägga ny lack motor rum när motor e ur?tongue

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/aaaaaaa32.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/motorrum.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/nylackat2.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/nylackad23.jpg

Väntar på motor så hade inte så mycke göra.. så byggde fjäderbens stag bak.. rostfritt 35mm 3 mm gods..

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/446464653.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/hdfhdghs.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/dhdghdgf341.jpg

Söndags kvällen gick till klippa åh böja lite alu plåt. Till extra mätare.

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/mtare.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/mtare2.jpg

nya odern summit + heldel mer men orkade inte spara mer bilder tongue
ACCEL 32 lbs./hr 336.0cc/min 14.4 ohms, Eaton Detroit Lockers, Fule Cooler, McLeod Street Twin Clutch Kits god för över 1200hk ,MSD MAP Sensors 3Bar
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/summit.jpg

nya dumpen kom med.. Greddy Tper R
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P28-02-08_16471.jpg

Kör platt-järn i plan-slipen.. ska bli fläns t dumpen..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P01-03-08_1131.jpg

Planad smile fint som snus trots slipen e från 60 talet..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P01-03-08_1218.jpg

Sågat ut min fläns bara slipa till hålet åh kanterna..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P01-03-08_1415.jpg

så där ja svetsat klart smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P01-03-08_1525.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P01-03-08_15251.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P01-03-08_15252.jpg

Weastgate ombyggt för ta plats på tryckrör.. hoppas det funka.. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080318006.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080318009.jpg

Ute tvättad..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080326038.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080326035.jpg

Tråkigt så lackade lite saker smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080420085.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080420083.jpg

kom hem par lådor me saker från summit racing smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080423092.jpg
Koppling modell extrem twin för över 1200hk
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080501110.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080423093.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080423094.jpg

Soppa Kylare
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080423096.jpg
Grövre spridare
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080423097.jpg
Inte så kul om kadanen far i marken..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080423098.jpg

plockade ihop gammla motorn körde med i sommar smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080501111.jpg

Race kalmar..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20080606184.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/kalmar-1.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/amazon-blackrace.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/dsc_6940.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/untitled-1.jpg
Halt men piss vattnet dom kastar ut!
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/img_4748.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/large_94422-905526.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/chevy.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/camaro.jpg

fick hem äntligen hem skärmarna mm väntat 4 månader på att företag i usa har gjutigt det smile
3.5" bak 2" fram.

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081106487.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081106495.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081106500.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081108504.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081108503.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081108507.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081108506.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081106497.jpg

dax börja kapa.. lite läskigt gå lös me kapen åh hand släggan wink
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/hmm.jpg
Delat. smile slå upp inneskärmen..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081115522.jpg

Punktat fast innerskärmen. bara kapa bort ytterskärmen med.. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081115525.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081116528.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081116529-1.jpg
Test
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081115514.jpg

lite mera plats får bli spacer på 20" men race däcken går in. brädda bmw plåtisar..

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081115520.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081115516.jpg

Modifiera dit orginal sidorna igen.. hmm kan bli många timmar med det..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081117532-1.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081117533.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081117534.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081117535.jpg
för kort spoiler bygga på 20mm.
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081121541.jpg
sido kjol fram spacklad slipad en gång.. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081121540.jpg
plastat bak jävla pill me former mm.. men börja sakta men säkert byggas fram smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081121545.jpg
mera glasfiber.. börja bli segt nu.. men en sida till på bilen sen..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081128583.jpg

Laga i efter emblem. pill
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081128585.jpg

Ska det hålet va där? nja..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081122553.jpg

Där ska ju d hålet vara istället.
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081128587.jpg

Börja se ut som något nu iaf.. efter 3 helger dyngnet runt i garaget tongue
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081128586.jpg

plastat gammal mot ny skärm smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081130602.jpg

Lagom hjulhus smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081129588.jpg

Så blir det me 20"ana
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081129593.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20081129591.jpg

Inge kul montera saker som dom ska ju.. wink vingen e lutad bakåt för inte se ut som på andra bilar.. åh delad på kanten istället.. bilderna förklara bättre smile

Förlängd
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090109749.jpg
Delad i lagom bitar smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090110761.jpg
Så ska det bli bara plasta ihop allt..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090110764.jpg
Börja på ta form.. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090111770.jpg
Bredad tröskel wink
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090110762.jpg
åh så nya tanklocket på plats wink
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090110765.jpg

Lite bredare wink
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090130855.jpg
gjoter d sista snyggar till i hjulhusen
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090130856.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090130853.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090130857.jpg

jaha blev d mer plats för hjulen.. mja 325or e för smalt iaf wink
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090113802.jpg
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090113801-1.jpg

Och efter 3 månaders kapande svetsande plastande åh slipande så e det äntligen klart för skicka på lack.. fått ett lack test.. kommer 4 till snart sen bestämma det på med färg.. sen kan man börja jobba med d roliga igen.. maskin. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090208914.jpg

hehe ser ut som epa tongue
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090208915.jpg

Mumma vilken röv ho fick smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/namnls-1.jpg

passform kallar ja det smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090224987.jpg

så blir det..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090224991.jpg

Lite mer former.. påminner lite om supra när inte ljusen e på plats..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090224988.jpg

emblem kommer ss supercharged t skärmarna med smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090223967.jpg

färg bestämmd.. oginal me blå pearl i klarlacken syns dumt på bild.. bara skicka på lack plocka ihop allt åh ta tag i motorn igen kul kul smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090217940.jpg

så bild på första färg provet.. ska modifieras lite mer e grön pearl i klarlacken kommer med koppar röd med sen en annan special effekt som lakeran hittat på vet inte vad en. men han e duktig som få. litar fullt på han. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/20090205877.jpg

på väg t lack..
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200903131020.jpg

nya intercoolern kom smile

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200903171030.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200903171033.jpg

Tillbehör.. tongue

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200903161027.jpg

Resultat
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905101222.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905101223.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905151239.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905101217.jpg

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905101224.jpg

dit med intercooler med..

fixat plats.. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905131230.jpg

Intercooler fäste åh ett st dump!
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905141236.jpg

resultat

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/200905141232.jpg

ny motor hemma 350 cui -96a plockars ner fixas till lite.. smile
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P02-06-09_1807.jpg

massa onödiga tillbehör!
http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P03-06-09_2115.jpg

mer onödiga saker..

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P03-06-09_211502.jpg

lite grundfärg på blocket.. smile

http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P09-06-09_185701.jpg

383cui allt nytt. bänkad t 460 hk utan kompressorn på sidan. åh 4port förgasare. tummen upp
[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P28-02-10_16-1.jpg

[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P14-03-10_1201.jpg

[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P20-03-10_144901.jpg

[img]http://i200.photobucket.com/albums/aa250/mr_z-28/P20-03-10_145001.jpg



allt för nu men kommer mera bilder info när kommit längre me bygget :silly:
Kul att du kollade mitt projekt hoppas du gillar det //olss

Senast redigerat av Olss (4 april 2010)

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
21 oktober 2007 · 423 Inlägg

fyfan va najs

Granathe
21 oktober 2007 · 136 Inlägg

mkt roliga bilder och rolig läsning smile kommer följa den här tråden big_smile lycka till!

VW Passat 1.8T. 97-
Thaien
21 oktober 2007 · 933 Inlägg

Puff2k skrev:
fyfan va najs

Håller med.smile

BMW M5 (1999)
Constantine
21 oktober 2007 · 679 Inlägg

Riktigt nice ja, det är väl lite ovanligt med manuell låda på domdär va?

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
21 oktober 2007 · 148 Inlägg

Constantine skrev:
Riktigt nice ja, det är väl lite ovanligt med manuell låda på domdär va?

mja d finns inte allt för många ex med t-5lådan.. e mer 4gen camaros som manuell kom i men då e d t-56 smile

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Goven
21 oktober 2007 · 264 Inlägg

de ska va automat ! big_smile

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
steve-N
21 oktober 2007 · 97 Inlägg

Grymt bygge! 700++ lär du ju vara nöjd med, eller skall du behöva stoppa i en dragstermotor för att va nöjd haha.

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
21 oktober 2007 · 148 Inlägg

men får se inte köpt motor en så kanske bli lite mindre måste få drivlina hålla me åh målet me bilen e 500hk så vi får se kommer komma bilder info när e så långt kommet smile

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
darkwizard Fordonstekniker
21 oktober 2007 · 1 740 Inlägg

detta blir fint, men ska du behålla 5-pet eller ska du satsa på en 6-pet låda.

hur ska du köra sen med bilen, blir det strippen eller nåt annat...

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
steve-N
22 oktober 2007 · 97 Inlägg

Ah okej! Men ett mål på 500hk låter ju lagom. Man kan ju ha sjukt kul med mycket mindre hästar än det, men vill man vara en av värstingarna så måste man ju sikta högt;D

Att drivlinan pallar med öset från motorn är ju kanske att föredra:) Klart att nånting alltid går sönder när man bygger en sånn bil som du gör, men lite tråkigt att t ex få byta låda varje månad haha. Så se till att du har robusta grejer redan från början så du slipper köra in den i garaget igen efter lite buskörning:P

peter_1976 JDM
22 oktober 2007 · 2 201 Inlägg

ser riktigt fint ut det. har själv haft en camaro, 5 liters.
riktigt sjyssta fälgar

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
22 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

Nice car dude wink hehe
Ser grym ut, gillar dessa bilar skarpt! du gör ett underbart arbete me bilen!
lycka till i fortsättningen!
mvh kimpa

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
28 oktober 2007 · 148 Inlägg

tack så mycket för trevliga kommentare alltid kul folk gillar det man pysslar med smile

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Nipton
28 oktober 2007 · 53 Inlägg

väntar tills du har fått bänkat den nya motorn smile

Hakan_J
28 oktober 2007 · 380 Inlägg

Trevligt bygge smile

Broken-Arrow
28 oktober 2007 · 735 Inlägg

Olss skrev:
tack så mycket för trevliga kommentare alltid kul folk gillar det man pysslar med smile

Härligt bygge smile den här tråden kommer att följas med spänning big_smile

Born With Nothing..Die With Everything
Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
24 december 2007 · 148 Inlägg

Nipton skrev:
väntar tills du har fått bänkat den nya motorn smile

hehe mja kommer t våren tongue bestämmt motor åh den kommer om par månader e lite leverans tid hmm

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
5 januari 2008 · 148 Inlägg

camaro67 skrev:
De blir fränt de där

tack du mjo tror d kan bli rätt tufft när e klart smile

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang