4277
Sök

Sjuk annons med bild från min bil :S

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Hej,
Såg en annons på en 190e idag på blocket..
Såg väl fräch ut.. men sen kollade jag på bilden under.. :S
Min ny instalerade sterio!? mad
http://www.blocket.se/vi/13873155.htm?ca=10_s

org bild..
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=68329

Sen ser jag och pappa på bilden att bilen är högerstyrd och bilden på min sterio är ratten på vänster sida tongue haha
Men sen ser det inte ut som en svenska natur heller i bakrunden hmm
Får man verligen göra så här?
Skrev ett mejl till blovket, för den verkar ju inte vara så sergiös..
mvh kimpa

1 297 Inlägg
21 oktober 2007
väldigt konstigt att han skulle göra så. han kanske har samma stereo fast ingen bild på den? smile Den var då väldigt förminskad, kanske för att ägaren till bilden inte skulle känna igen den smile Var ju värre när någons civic tror ja de var låg ute på blocket. "Det är inte min bil på bilden men den ser likadan ut" ^_*

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 oktober 2007
helt sjukt,

det är din bild och dom har absolut inga som helst rättigheter att göra så!
frågan är ju varför? lol

men om du nu ogillar det så kontakta polis och prata me dom!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
richardoo290 skrev:
helt sjukt,

det är din bild och dom har absolut inga som helst rättigheter att göra så!
frågan är ju varför? lol

men om du nu ogillar det så kontakta polis och prata me dom!

Tycker bara det är lite lustigt tongue hehe
Finns ju kamrer, vill bara varna folk, ser ju inte ut som en venlig annons på blovket, ingen svenska natur  heller hmm men ändåp, ta bilder så där, skrev till blovket istället, på osergösa annonser..
Men de va lite lustigt de där me ratten och diverse, och om man skriver att man har fin inredning i bilen tar man väl ingen bild direkt med lite rost på sidan, sen som ni kanske ser så sitter det andra stolar i hans annonsbilds bil..
Jag har 16ventilsstolarna, kollade och halvskinn, hans är i tyg tongue
Men men, bra lustigt va det :p
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
MrTobias skrev:
väldigt konstigt att han skulle göra så. han kanske har samma stereo fast ingen bild på den? smile Den var då väldigt förminskad, kanske för att ägaren till bilden inte skulle känna igen den smile Var ju värre när någons civic tror ja de var låg ute på blocket. "Det är inte min bil på bilden men den ser likadan ut" ^_*

Precis, men jag känner igen min sterio och mina ner hängande kablar tongue
Om jag hade varit han hade jag tagit en på en fin inredning, min inredning är typ utriven på bilen tongue hehe

8 156 Inlägg
21 oktober 2007
Det där handlar säkert om bedrägeri. Bilen är säkert inte hans i verkligheten heller?
Jag skulle polisanmäla om jag var du. Man får inte använda någon annans bild utan tillstånd heller.

Det har ju hänt förr att bedragare säljer billiga bilar och kräver 1000:- eller liknande, insatt på ett konto innan man ens fått se bilen i verkligheten. Billigare vid snabb affär typ...

*Edit:
Telefonen är inte registrerad heller, eller så har han hemligt nummer...
Senast redigerat av Phaetoon (21 oktober 2007)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Det där handlar säkert om bedrägeri. Bilen är säkert inte hans i verkligheten heller?
Jag skulle polisanmäla om jag var du. Man får inte använda någon annans bild utan tillstånd heller.

Det har ju hänt förr att bedragare säljer billiga bilar och kräver 1000:- eller liknande, insatt på ett konto innan man ens fått se bilen i verkligheten. Billigare vid snabb affär typ...

*Edit:
Telefonen är inte registrerad heller, eller så har han hemligt nummer...

Okej, lät inte så kul de där inte med nummret hmm
Aja, hoppas bara att de tar bort den där annonsen. finns så många bluffare ute nu, men de brukar ju göra sånna här misstag, hoppas bara att folk vågar säga till att det är deras bild smile
Polisanmälan kommer nog inte leda nån vart, de på blovket beklagar att bilen kommit upp och ska ta bort den, men tycker att de va lite fult gjort ändå.. aja, hoppas bara att annonsen försvinner och ingen blir lurad..
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Nu är annonsen raderad och annonsören hålls det koll på från blocket., hoppas bara ingen går på hans bilder och texter om han skickar ut nån mer annons någon gång..

Tråden kan låsas och deletas
mvh kimpa

811 Inlägg
21 oktober 2007
En polare till mig fick sin bil upplagd på blocket. till salu.
Så när telefonen börja ringa med folk som ville köpa bilen undra han vart dom hade ´fått för sig det. Då fick han svar att den låg på blocket. och mycket riktigt. Där fanns hans bil.

Skumt som tusan. Vet inte om det kom fram vem som stod bakom det. Har för mig att han polisanmälde.

Sök