Volvo 740 åsikter:)

ThorskeN
21 oktober 2007 · 287 Inlägg

Dom är så fula så dom är snygga, på nått konstigt sätt.

Nej men en jävligt bra bil är vad det är, ska nog köpa mig en snart också kanske:)

foborg
21 oktober 2007 · 332 Inlägg

Kantigt är snyggt tongue   740 passar fint som första bil .. men ska man styla den så bör man väl göra sej av me den när man fyllt 20 år .. då kan det vara läge att göra sej av med biltemastylade 18 årsbilen o köpa sen en 850 eller Saab 93 kanske? big_smile

BMWKimmo Mekaniker
21 oktober 2007 · 472 Inlägg

Pålitlig men kantig och soppaslukande

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Bjork skrev:
Pålitliga som få...har sj haft en som vinterbil, den höll fint..

Ett under att inte " FireTraXX" har skrivit sin åsikt än lollol

Andra tråden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bostrom RS
21 oktober 2007 · 886 Inlägg

Inge fel på 740 :p Har själv haft en som första bil big_smile

Focus RS
paradyne Green Street Elite
21 oktober 2007 · 676 Inlägg

har en som första bil D:

Schotttz
22 oktober 2007 · 586 Inlägg

740, säger ingenting annat än tummen upp!

Jag har ägt min 740GL i 3 år, och den har ta mig fan aldrig svikit mig. Jag tycker att det är en kanonbra pendlar bil, bruksbil, slit-å-släng bil...

Har gått ca 25.000 mil och kommer säkert gå det dubbla, om man bara sköter och vårdar den. smile


Brosan har en gammal 745GLE, en gammal taxibil ifrån Göteborg. Den har gått 42.000 mil, och det är bara att vri om nyckeln och köra. Det är inte illa det.

Tinoz 10 sec före dig...
22 oktober 2007 · 540 Inlägg

sa till mig själv. innan jag skulle ta körkort.. jag ska fan inte ha en 740. (hade en bona kompis som hade en riktigt nergången 740) men det försvann den dagen jag såg min första bil.. ojoj har haft 2 till efter det var av en jag byggt på.. saknar dom alla utom 745:an;) gick inte som den skulle....

tycker att det är bra och roliga bilar, man ska inte säga något om man inte kört den!

herr lilltroll bullsmugglare
22 oktober 2007 · 190 Inlägg

helt ok bil, pålitlig, lätt skruvad, billig och en jävligt rolig vinterbil.

men helt klart så var ju nån bakfull eller hade årets idetorka när den skulle designas...

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
richardoo290 VOLVO for life..
22 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

en gåta då:  vad är det som går och går men aldrig går sönder? 

                   svar: 740!

chrille_ Servicerådgivare
22 oktober 2007 · 715 Inlägg

Inget fel på 740 kanske men jag har aldrig gillat bilen ... men bara för de så ser jag inget fel på folk som kör 740 !

mvh chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

richardoo290 skrev:
en gåta då:  vad är det som går och går men aldrig går sönder? 

                   svar: 740!

hade min en vecka jag och inatt så rasade motorn så ditt svar är totalt felaktigt wink


fast dock så bryr jag mig inte för jag hade inte förväntat mig nått annat av en volvo heller roll näe skämt och sido



till topic, svider lite att säga när man är volvo hatare men är dom stylad på rätt sett så kan dom se skaplig ut faktiskt.. har dock alldrig gillat kvaliten hos volvo (eller så är det jag som haft otur med alla volvos) smile

Senast redigerat av _Glenne_ (22 oktober 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
richardoo290 VOLVO for life..
22 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

_Glenne_ skrev:

richardoo290 skrev:
en gåta då:  vad är det som går och går men aldrig går sönder? 

                   svar: 740!

hade min en vecka jag och inatt så rasade motorn så ditt svar är totalt felaktigt wink


fast dock så bryr jag mig inte för jag hade inte förväntat mig nått annat av en volvo heller roll näe skämt och sido



till topic, svider lite att säga när man är volvo hatare men är dom stylad på rätt sett så kan dom se skaplig ut faktiskt.. har dock alldrig gillat kvaliten hos volvo (eller så är det jag som haft otur med alla volvos) smile

du måste haft en jävla otur då, ..  volvo håller världbäst i min uppfattning.. men tex: saab har jag många hemska minnen av.. samma med ford... usch!

kanske bra bilar men inget jag pesonligen gillar hmm

VOLVO RULES!! big_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

richardoo290 skrev:

_Glenne_ skrev:

richardoo290 skrev:
en gåta då:  vad är det som går och går men aldrig går sönder? 

                   svar: 740!

hade min en vecka jag och inatt så rasade motorn så ditt svar är totalt felaktigt wink


fast dock så bryr jag mig inte för jag hade inte förväntat mig nått annat av en volvo heller roll näe skämt och sido



till topic, svider lite att säga när man är volvo hatare men är dom stylad på rätt sett så kan dom se skaplig ut faktiskt.. har dock alldrig gillat kvaliten hos volvo (eller så är det jag som haft otur med alla volvos) smile

du måste haft en jävla otur då, ..  volvo håller världbäst i min uppfattning.. men tex: saab har jag många hemska minnen av.. samma med ford... usch!

kanske bra bilar men inget jag pesonligen gillar hmm

VOLVO RULES!! big_smile

hehe okej, själv så är ford det enda som verkar hålla för mig, eller hyffsat iaf, lite för klena bakaxlar men det är väll vad jag kan klaga på hos ford.... och volvo, näe dom jävlas för mkt för mig... hehe vi har typ tvärtom uppfattning tongue

men volvo är säkert trevliga bilar för dom som har volvos som fungerar roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
decib3L Körv
22 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

_Glenne_ skrev:

richardoo290 skrev:

_Glenne_ skrev:

hade min en vecka jag och inatt så rasade motorn så ditt svar är totalt felaktigt wink


fast dock så bryr jag mig inte för jag hade inte förväntat mig nått annat av en volvo heller roll näe skämt och sido



till topic, svider lite att säga när man är volvo hatare men är dom stylad på rätt sett så kan dom se skaplig ut faktiskt.. har dock alldrig gillat kvaliten hos volvo (eller så är det jag som haft otur med alla volvos) smile

du måste haft en jävla otur då, ..  volvo håller världbäst i min uppfattning.. men tex: saab har jag många hemska minnen av.. samma med ford... usch!

kanske bra bilar men inget jag pesonligen gillar hmm

VOLVO RULES!! big_smile

hehe okej, själv så är ford det enda som verkar hålla för mig, eller hyffsat iaf, lite för klena bakaxlar men det är väll vad jag kan klaga på hos ford.... och volvo, näe dom jävlas för mkt för mig... hehe vi har typ tvärtom uppfattning tongue

men volvo är säkert trevliga bilar för dom som har volvos som fungerar roll

Ford ska det vara cool

big_smile

Truckdriving Man
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

decib3L skrev:

_Glenne_ skrev:

richardoo290 skrev:

du måste haft en jävla otur då, ..  volvo håller världbäst i min uppfattning.. men tex: saab har jag många hemska minnen av.. samma med ford... usch!

kanske bra bilar men inget jag pesonligen gillar hmm

VOLVO RULES!! big_smile

hehe okej, själv så är ford det enda som verkar hålla för mig, eller hyffsat iaf, lite för klena bakaxlar men det är väll vad jag kan klaga på hos ford.... och volvo, näe dom jävlas för mkt för mig... hehe vi har typ tvärtom uppfattning tongue

men volvo är säkert trevliga bilar för dom som har volvos som fungerar roll

Ford ska det vara cool

big_smile

kan inte annat än hålla med cool

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
steifan DR!FTT3KN!K3R
22 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Volvosar går visst sönder, fördelen är ju att det finns så många i bruk
och därför finns det fortfarande rätt så bra med reservdelar i lager smile

Lite värre med gamla udda-bilar.. reservdelar ersatta med 'utgått' är ingen höjdare wink

Niklas1987 NO
22 oktober 2007 · 2 182 Inlägg

Jag har Volvo å Saab som favoritbilar cool
Men min drömbil är en Cadillac Fleetwood -55 smile

Nog om det tongue

Jag tycker många älder bilar håller bättre än nya bilar, men om man går tillbaks nåra år å jämför volvo å saab med andra bilar, så höll dem bättre än genomsnittet, visst dem går sönder ibland wink men vilken bil går inte sönder?

Lätt att få tag i delar är det ju också, billiga delar dessutom.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Volvo_Mannen Volvoskadad
22 oktober 2007 · 6 017 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Volvo__Mannen skrev:

Rallyhalle skrev:
Tycker som turboforssen, hellre en 740 än en liten sketen Honda civic. De e väl inget fel på 740. Dom är väl lite för kantiga för mig också men jag klagar inte på den iaf, den är ju inte särskilt ny heller. Varför klaga på 740 hela tiden, de e en bra bil. De finns redan tillräckligt me sånna här trådar.

håller med fullstädigt utom det me utseedndet, en 740 ÄR snygg tongue

Ja okej, en välskött lagom småstylad 740 e snygg wink Bara man inte gör ögonlock me eltejp å 2 miljoner tärningar i rutan å håller på så. Men de finns ju saabar å hondor å andra bilar som ser ut på de viset också tongue

Din är ett exempel på en snygg 740 smile

hehe man får tacka! big_smile

Jonas
Muttley
22 oktober 2007 ·

jag tycker inte bilarna är snygga för fem öre. men de går bra de kan jag väl inte neka till.men inget som kommer i min ägo. räcker med att brorsan har en.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang