4122
Sök

för få små och billiga lägenheter i Sverige!

8 921 Inlägg
26 oktober 2007
MeloveGolf : Hedersmord kommer inte från Islam. Blir lite trött på folk som inte har koll på fakta utan spekulerar hej villt.

Back to topic

Fotograf på Tierp iDag

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
fan nu har ni förstört tråden! sad

föds man i sverige och pratar svenska så är man svensk oavsett hudfärg. då skall man behandlas med samma respekt som vem som helst i sverige!

men om man pratar som en wannabe utlänning, som en turkfjortis med butterfly-kniv..
så är man utlänning oavsett om man har på papper att man e svensk.

känner muslimer och indonesier.. men dom kan erkänna med stolthet att dom kommer därifrån. och inte hävda att dom är svenskar, det är bara på papper säger dom.

och de flyktingar som kommer hit och lever på våra skattepengar som går till gratis skola utbildning osv..  sedan flyttar de tillbaka med en gång och skaffar sig jobb.. det är att utnyttja oss svenskar. dem är förjävliga!

"jag tycker om mina grannar och har abslout inget emot dem! - sålänge dom inte kommer in i mitt hus och slänger upp fötterna på bordet och rotar i mitt kylskåp!"

slutdiskuterat! vill ni gnälla vidare så skapa en ny tråd i off-topic så fortsätter vi där!

//BACK TO TOPIC

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
26 oktober 2007
jag har en etta på 29 kvadrat. 2100/ mån inkl. värme vatten garage 450kr/mån

/Street

4 554 Inlägg
26 oktober 2007
mer resjobb till ungdommarna, baracker å husvagnar finns de gott om och så tjänar man goa pengar å är trött fter jobbet så dom inte hittar på ofog;)

Makaronborrare
993 Inlägg
26 oktober 2007
Det är konstigt att en tråd som handlar om för få lägenheter i Sverige kan flippa ut och börja handla om invandring och om hur inkompetenta och korkade folk på yrkesförberedande program är. *suck*

385 Inlägg
26 oktober 2007
oj oj oj oj oj ja har läst allt nu och visst de kanske inte var helt vanliga komentarer men att hedersmord kommer från islam föri h*l**** *** *** ****** *** ******* *** .
De där skulle nog få mig banad från denna sida så ja avstår o skriva ner de:P.
Men ge fan i och säga att de kommer från islam jag är muslim (från iran) och har en jäkla stor släkt men har aldrig hört ordet hedersmord hos någon av de .
Och när jag säger stor så menar ja stor!
Back to topic killen vill ju ha lägenhet , inte en argument om invandrare, politik och hur man ska vara för att bli kallad för svensk.
Go kväll på alla gorgare;)
Senast redigerat av nimoz (26 oktober 2007)

FreddeK
26 oktober 2007
calibra1992 skrev:
Det är konstigt att en tråd som handlar om för få lägenheter i Sverige kan flippa ut och börja handla om invandring och om hur inkompetenta och korkade folk på yrkesförberedande program är. *suck*

visar ju mognaden på denna fantastiska sida!wink

524 Inlägg
26 oktober 2007
av ren nyfikenhet, vart kommer hedersmord ifrån då? Förklara de en gång för alla så är de klart sen.

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2007
GrebyAxel skrev:
av ren nyfikenhet, vart kommer hedersmord ifrån då? Förklara de en gång för alla så är de klart sen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hedersmord

Wiki skrev:
Dock är hedersmord vanligast i vissa muslimska länder, vilket är en djupt rotad förislamsk tradition.
Senast redigerat av FireTraXX (26 oktober 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
Hedersmord kan ju ungefär jämföras med avensjuka här uppe i Europa länderna.
Ofta hör man "sambo blev mördad pga svartsjukedrama" eller något liknande

same business same deal typ... =P

Iofs. så är det nog inte så mycket för hedern som sådant händer.
Utan just för att någon blir förbannad för att någon annan varit otrogen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
RouziMotorsport skrev:
jag är från Iran och jag är INTE muslim.

finns många som kommer ifrån iran men inte är muslimska, va ville du få ur dig när du sa det?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
RouziMotorsport skrev:
richardoo290 skrev:
RouziMotorsport skrev:
jag är från Iran och jag är INTE muslim.

finns många som kommer ifrån iran men inte är muslimska, va ville du få ur dig när du sa det?

Som sagt..

........ja?

Långtradarchaffis
224 Inlägg
26 oktober 2007
RouziMotorsport skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Phaetoon skrev:

Vi tar inte emot så fruktansvärt mycket flyktingar längre. Bortåt ett tusental om året om man går efter Genevekonventionens defintion av flyktingar. Totalt klassas ungefär 10% av alla invandrare till Sverige som flyktingar (per år)

Största invandrargruppen i Sverige består av finländare. Nästan 200 000.
Den största typen av invandring är anhöriginvandring.

Ett stort problem är att vi tog emot för många flyktingar på en gång under krigen på Balkan. Detta kanske man kan skylla på dom andra Europeiska länderna som inte tog emot speciellt många?

jaså ?
bara 40.000 från iran/iraq detta år
morsans polare jobbar som lärare och lär dom svenska och att leva på vårat sätt hmm

Ja, och erat sätt är ju det rätta tongue
Har någon här ens fakta svart på vitt att det inte finns lägenheter pga invandrare?
Jag skrattar när jag läser vissa inlägg. Så fort ett problem uppstår ska ett gäng bönder visa framfötterna och tro att dem kan allt och skylla på invandringen såklart...fy va patetiskt.

Ni tillhör då den grupp man kallar inkompetenta. Vet ni vad det betyder?
Hur många här handen på hjärtat har gått t.ex Natur eller samhäll? Där man får en större inblick i hur det ligger till i världen och samhället, inte ett gäng bönder som har gått fordonsprog och ska snacka politik haha......komiskt detta.

-Over & Out-

Rouzimotorsport, erkänn att det ändå är tur att vi "inkompetenta bönder", som du utrycker det, som går / gått fordonsprogrammet finns ? Vem skulle annars laga tex din bil om den skulle gå sönder ? smile

Och det du säger om "bönder" som gått fordonsprog inte har några kunskaper om politik är skitsnack rakt egenom från din sida!  Hur kan du sitta o säga att en som gått fordon är värdelös på politik när du i själva verket inte har en aning om det? Bara för att du kanske träffat på någonn/några som gått fordon inte vet eller kan ett dugg om politik behöver du absolut inte dra alla över en kam, vilket du just gör i ditt inlägg.   Du får oss fordonare att framstå som nollor.  Man är inte dum i huvudet bara för man går fordon. 

Sorry för lite OT, åter till tråden.

Va det gäller lägenheter som är dyra och svåra att få tag i så beror det nog oftast på vart man är bosatt. Som någon skrev tidigare så verkar det svårare att få tag på lägenhet i dom lite större och mer befolkade städerna, men lättare att få lägenhet / hyresrätt i lite mindre städer / Samhällen etc.  Man kanske får anpassa sina stuider till den stad man har möjlighet att bosätta sig i för en billig peng, ja säger inte att det är helt möjligt men de skulle ju kunna gå.  Vill man inte flytta och läsa på annan ort och inte hittar någon hyresrätt i den staden man är bosatt så är det nog inte så mycket att göra åt tyvärr sad   

Tack för mig / R.L

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Makaronborrare
993 Inlägg
27 oktober 2007
Rlundgren skrev:
RouziMotorsport skrev:
Team-Adolfsson skrev:

jaså ?
bara 40.000 från iran/iraq detta år
morsans polare jobbar som lärare och lär dom svenska och att leva på vårat sätt hmm

Har någon här ens fakta svart på vitt att det inte finns lägenheter pga invandrare?
Jag skrattar när jag läser vissa inlägg. Så fort ett problem uppstår ska ett gäng bönder visa framfötterna och tro att dem kan allt och skylla på invandringen såklart...fy va patetiskt.

Hur många här handen på hjärtat har gått t.ex Natur eller samhäll? Där man får en större inblick i hur det ligger till i världen och samhället, inte ett gäng bönder som har gått fordonsprog och ska snacka politik haha......komiskt detta.

-Over & Out-

Rouzimotorsport, erkänn att det ändå är tur att vi "inkompetenta bönder", som du utrycker det, som går / gått fordonsprogrammet finns ? Vem skulle annars laga tex din bil om den skulle gå sönder ? smile

Och det du säger om "bönder" som gått fordonsprog inte har några kunskaper om politik är skitsnack rakt egenom från din sida!  Hur kan du sitta o säga att en som gått fordon är värdelös på politik när du i själva verket inte har en aning om det? Bara för att du kanske träffat på någonn/några som gått fordon inte vet eller kan ett dugg om politik behöver du absolut inte dra alla över en kam, vilket du just gör i ditt inlägg.   Du får oss fordonare att framstå som nollor.  Man är inte dum i huvudet bara för man går fordon. 

Va det gäller lägenheter som är dyra och svåra att få tag i så beror det nog oftast på vart man är bosatt. Som någon skrev tidigare så verkar det svårare att få tag på lägenhet i dom lite större och mer befolkade städerna, men lättare att få lägenhet / hyresrätt i lite mindre städer / Samhällen etc.  Man kanske får anpassa sina stuider till den stad man har möjlighet att bosätta sig i för en billig peng, ja säger inte att det är helt möjligt men de skulle ju kunna gå.  Vill man inte flytta och läsa på annan ort och inte hittar någon hyresrätt i den staden man är bosatt så är det nog inte så mycket att göra åt tyvärr sad   

Tack för mig / R.L

Det är sant. Nu beror ju inte bostadsbristen enbart på det men alltför många stirrar sig blinda på att dom ska ha lägenhet i centrum. När jag satte mig i kö på lägenhet i Falkenberg fick jag reda på att kön var nästan 2 1/2år lång. Valde då i stället att anmäla intresse på en lägenhet 15km från stan och fick den nästan direkt. Bor där i dag och ser inga problem i att bo utanför stan. Tar ca 10min att åka till stan med bil beroende på hur tung gasfoten är och det är inget att gnälla över

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
calibra1992 skrev:
Rlundgren skrev:
RouziMotorsport skrev:

-Over & Out-

Tack för mig / R.L

Det är sant. Nu beror ju inte bostadsbristen enbart på det men alltför många stirrar sig blinda på att dom ska ha lägenhet i centrum. När jag satte mig i kö på lägenhet i Falkenberg fick jag reda på att kön var nästan 2 1/2år lång. Valde då i stället att anmäla intresse på en lägenhet 15km från stan och fick den nästan direkt. Bor där i dag och ser inga problem i att bo utanför stan. Tar ca 10min att åka till stan med bil beroende på hur tung gasfoten är och det är inget att gnälla över

men du måste ju se de framtida problemen som! en vacker dag får folk inte plats nånstans!  hus/ lägenheter måste byggas.. det är vad tråden handlar om!

Makaronborrare
993 Inlägg
27 oktober 2007
richardoo290 skrev:
calibra1992 skrev:
Rlundgren skrev:

Tack för mig / R.L

men du måste ju se de framtida problemen som! en vacker dag får folk inte plats nånstans!  hus/ lägenheter måste byggas.. det är vad tråden handlar om!

Nej som sagt. Det är inte den enda lösningen att flytta utanför stan
Problemet är att många bra fastigheter revs under lågkonjunkturen på 90talet när dom hade svårt att få lägenheterna uthyrda. Så här i efterhand var det inte så smart kanske

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
wink
calibra1992 skrev:
Problemet är att många bra fastigheter revs under lågkonjunkturen på 90talet när dom hade svårt att få lägenheterna uthyrda. Så här i efterhand var det inte så smart kanske

när mina föräldrar var små kunde dom hitta lägenhet hur enkelt som helst... fanns gott om dem, och det var mkt billigt att bo där med..  nu i min generation är det svårt att få tag i lägenhet..  iallafall om man vill ha en vid ett specifikt område..

tänk då nästa generation... de kommer la inte ens finnas några lägenheter till den,,  e ni me?
det måste byggas och det är mkt!

Makaronborrare
993 Inlägg
27 oktober 2007
richardoo290 skrev:
wink
calibra1992 skrev:

när mina föräldrar var små kunde dom hitta lägenhet hur enkelt som helst... fanns gott om dem, och det var mkt billigt att bo där med..  nu i min generation är det svårt att få tag i lägenhet..  iallafall om man vill ha en vid ett specifikt område..

tänk då nästa generation... de kommer la inte ens finnas några lägenheter till den,,  e ni me?

Jobbar själv som fastighetsskötare på ett kommunalägt bostadsbolag. Och som det är i dag så är det dålig lönsamhet i att bygga hyresrätter då diverse stöd dragits in. Vi har ett projekt i gång nu med ett gäng höghus som ska byggas och där blir hyresrätter. Men sen är det osäkert och det är jävligt trist. Resultatet kommer ju bli att man får se 30-35 åringar som får bo hos sina föräldrar :p

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
calibra1992 skrev:
richardoo290 skrev:
wink
calibra1992 skrev:

Jobbar själv som fastighetsskötare på ett kommunalägt bostadsbolag. Och som det är i dag så är det dålig lönsamhet i att bygga hyresrätter då diverse stöd dragits in. Vi har ett projekt i gång nu med ett gäng höghus som ska byggas och där blir hyresrätter. Men sen är det osäkert och det är jävligt trist. Resultatet kommer ju bli att man får se 30-35 åringar som får bo hos sina föräldrar :p

fyfan.............................  blir lessen bara ja tänker på det sad

482 Inlägg
27 oktober 2007
Det finns helt klart för lite billiga lägenheter 1;or och 2:or men de finns är olika i runt om i sverige. här i motala där jag bor så är det ingen brit på dem och de finns skapligt billiga än så länge runt 2000 spänn för en 1 a på 40 kvm. men åker man till linköping så fins det kanppt några hyres lägenheter och de som finns är dyra riktigt dyra. Men finns ju andra sätt för de som vill flytta hemifrån man kan ju hyra en stor lägenhet och va några stycken som delar. Men tycker att det är sjukt av politiker och företag att ska va så svårt att bygga små billiga lägenheter till ungdomar och i stället satsa på de 50 åriga paret som ska ha nära till city och har råd att betala för det.

just real power
no turbo shit

Sök