Jag kan nog hålla med om att finns för få lägenheter men sen är också frågan den om det beror på migrations politik eller om det handlar om utbildnings möjligheter.
Så som jag kan se det är det så att kostnaderna stiger allt eftersom och därför har det ändå börjat tänkas på liksom det förslaget för maxtaxa för lägenheter.
Ni som klagar på att invandrare tar era bostäder! Jag ställer mig den frågan i vilket fall som helst om de kan ta era bostäder som ni säger varför kan då inte ni vara där först? Tyvärr så handlar det egentligen om att vi själva inte satsar på billiga lägenheter som de gör. Det finns många lägenheter lediga men på grund av att många söker sig in till storstäder ökas trycket på bostäder där. Detta i sin tur beror delvis på att många nyetablerade jobb finns där liksom de senaste utbildningarna.
Från att veta detta inser man plötsligt vart är det vi är på väg? Vi studerar allt mer och folk satsar på akademiska utbildningar, men vad vi i själva verket behöver är
http://www.ams.se/go.aspx?c=30950 där det presenterar de yrken som behövs mest och de i sin tur är ofta inte i behov av att bo i större städer. Jag tror att en lösning på problemet som jag kan se det är att folk ska satsa mer på att stanna i de mindre samhällena men också utbilda sig till jobb och sen söka sig till en stad som behöver det.
Men självklart behövs bostäder, men än så länge har vi kunnat bo och leva och det är inte alla av dessa människor som behöver flytta hemifrån.
Sluta klanka ner på de som tar för sig, gör likadant själva nöj er med ett område där det är billigt. Vad som behövs göras är att sänka kostnaderna på bostäder och sedan försöka sprida oss till städer där det behövs dessa jobb som jag presenterade för många av dessa städer där jobben behövs har bostäder.
rapporterna bygger mycket på att titta på de största städer. Detta börjar nästan liknas vid London under industrialismen då för mycket folk bodde tätt och ingen visste hur man skulle klara sig då folk sökte sig till större städer i tron om att jobben fanns där.