Tatueringsträsket.. Tips o tycke..

Fallan Illustratör
23 oktober 2007 · 826 Inlägg

Tjena.. 
Är nu på väg att besämma mig för vad min första tatuering ska föreställa..  Har varit lite upp o ner med detta o är fortfarande inte riktigt säker.. Men detta koncept är väl det som jag är mest inne på nu..  Så första frågan är: Vilken font av dessa två är snyggast? Sen skulle jag även vilja ha någon typ av "krumelur" eller diskret ram runt om eller nånstans. Har suttit o ritat några förslag men det är inget som faller mig direkt i smaken.. Så har någon något tips på hur man skulle kunna ordna det???

Här är bilderna iaf.. (dom e photoshopade)

Förslag 1
http://pici.se/thumbs/t_GfRygovpG.gif

Föslag 2
http://pici.se/thumbs/t_EHUALSiPK.gif

Tack på förhand / Danne

Tänker...
Brother_B Servicetekninker
23 oktober 2007 · 70 Inlägg

Jag tycker fonten på första bilden är snyggast.

Är du från ryssland ?

_b
richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

ser förjäkligt ut, hmm

Fallan Illustratör
23 oktober 2007 · 826 Inlägg

Hehe.. Nä jag e bara så jäkla less på alla chinatecken och ser ingen koppling till folk som vill ha det så jag tänkte, varför måste jag ha det..  Skippade dock iden om att ha Hammer & Sickle symbolen då det skulle bli för mkt.. 

Haha.. Jo smaken e som baken. Kanske smälter det hela om ett tag o inser att jag inte vill ha nån av dom men därför är det bra o höra andras synpunkter o att photoshoppa en bild kan ju vara en förhandsvisning på hur det kommer se ut..

Det står förövrigt "Daniil" vilket är det ryska namnet för Daniel.. tongue 

Fler synpunkter?

Senast redigerat av Fallan (23 oktober 2007)

Tänker...
Ashra
23 oktober 2007 · 346 Inlägg

Smaken e ju som baken. Dock föll inte de mig i smaken.  Det viktigaste är ju som sagt att du är nöjd. Bästa är ju att smälta ett par dagar sedan kolla på den igen och se vad/om du kan förbättra den.

richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

jag skoja bara asså,

den verkar snygg, riktigt snygg för att vara tatuering...
men jag är inte så mkt för tatueringar bara tongue

Fallan Illustratör
23 oktober 2007 · 826 Inlägg

Jo absolut och ingen kommer få bestämma om jag ska ha den eller inte..  Det gör jag ju själv..  Dock kan det ju vara roligt o få andras synvinkel på det hela o förhoppningsvis snappa upp lite nya ideér..

Men om denna iden skulle slopas nudå så vad kan man då ha ist? Den ska vara unik och inte ha ett uttjatat tema..  Förslag?

Tänker...
richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Fallan skrev:
Fler synpunkter?

mnja,  ryska...  asså.. kolla om du hittar nått annat ballt språk?
eller mixa texten i photoshop?

men ryska... hmm

Fallan Illustratör
23 oktober 2007 · 826 Inlägg

richardoo290 skrev:
jag skoja bara asså,

den verkar snygg, riktigt snygg för att vara tatuering...
men jag är inte så mkt för tatueringar bara tongue

mnja,  ryska...  asså.. kolla om du hittar nått annat ballt språk?
eller mixa texten i photoshop?

men ryska... hmm

Nä det är inte morsan heller ha jag fått erfara..  Hon sa nått i den här stilen.. "Den där va fan inte snygg..  Du ser ut som nån ligist med kriminellt förflutet"..  Sen frågade hon vad det stog.. tongue

Jag kollade runt lite.. Provade arabiska åsså men vet då inte om det blir rätt när ja skriver.. tongue

Senast redigerat av Fallan (23 oktober 2007)

Tänker...
richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Fallan skrev:
Men om denna iden skulle slopas nudå så vad kan man då ha ist? Den ska vara unik och inte ha ett uttjatat tema..  Förslag?

latinska?  .. heroglyfer? .. runor?..  men inte ryska..

Fallan Illustratör
23 oktober 2007 · 826 Inlägg

richardoo290 skrev:

Fallan skrev:
Men om denna iden skulle slopas nudå så vad kan man då ha ist? Den ska vara unik och inte ha ett uttjatat tema..  Förslag?

latinska?  .. heroglyfer? .. runor?..  men inte ryska..

Hmm.. där sa du nått..  Ska kolla upp o se hur det blir..  Säg att man provar runor, vad skulle lämpa sig att ha som krumilur eller ram då?

Tänker...
Ashra
23 oktober 2007 · 346 Inlägg

Min erfarenhet. Jag ville ju också ha någorlunda egengjorda tatueringar. inget man bara plockat från nätet etc.   Dock har ju ritförmåga som en 2 åring :-)

Så man gjorde en klassiker att man laddade ner varenda bild man hittade på tatueringar. Kollade igenom inte så mycket tatuering i helhet utan vad som var snyggt med varje tatuering.  Sedan drog jag igång  photoshop och började en lång Klipp och klistra session.  Ett par veckor senare och mååånga timmar spenderade hade jag en tatuering jag var nöjd med.  Slutändan blev bitar från 9 st tatueringar ihopklippta för att skapa en tatuering jag kände mig nöjd med=)

richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Fallan skrev:

richardoo290 skrev:

Fallan skrev:
Men om denna iden skulle slopas nudå så vad kan man då ha ist? Den ska vara unik och inte ha ett uttjatat tema..  Förslag?

latinska?  .. heroglyfer? .. runor?..  men inte ryska..

Hmm.. där sa du nått..  Ska kolla upp o se hur det blir..  Säg att man provar runor, vad skulle lämpa sig att ha som krumilur eller ram då?

sök bilder på runor/runstenar på google.. studera bilderna och skaffa inspiration.. som du sedan gör nått snyggt med i photoshop, som också blir någott "alldeles eget"

Fallan Illustratör
23 oktober 2007 · 826 Inlägg

Ashra skrev:
Min erfarenhet. Jag ville ju också ha någorlunda egengjorda tatueringar. inget man bara plockat från nätet etc.   Dock har ju ritförmåga som en 2 åring :-)

Så man gjorde en klassiker att man laddade ner varenda bild man hittade på tatueringar. Kollade igenom inte så mycket tatuering i helhet utan vad som var snyggt med varje tatuering.  Sedan drog jag igång  photoshop och började en lång Klipp och klistra session.  Ett par veckor senare och mååånga timmar spenderade hade jag en tatuering jag var nöjd med.  Slutändan blev bitar från 9 st tatueringar ihopklippta för att skapa en tatuering jag kände mig nöjd med=)

Jo den idén har jag provat me.. Men skulle gilla bäst att ha den ritat och utformad själv..  Dock är det ju en perfekt metod att göra som du gjorde om man bara vill skapa en egen och unik tatuering.. Har grubblat över ett par ideér nu i sommaren som gått men har sån jäkla beslutsångest.. Fårn dödskallar till text osv..
Är en sån där som kan står o välja pizza tills dom andra ätit färdigt.. tongue

Tänker...
richardoo290 VOLVO for life..
23 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Fallan skrev:

Ashra skrev:
Min erfarenhet. Jag ville ju också ha någorlunda egengjorda tatueringar. inget man bara plockat från nätet etc.   Dock har ju ritförmåga som en 2 åring :-)

Så man gjorde en klassiker att man laddade ner varenda bild man hittade på tatueringar. Kollade igenom inte så mycket tatuering i helhet utan vad som var snyggt med varje tatuering.  Sedan drog jag igång  photoshop och började en lång Klipp och klistra session.  Ett par veckor senare och mååånga timmar spenderade hade jag en tatuering jag var nöjd med.  Slutändan blev bitar från 9 st tatueringar ihopklippta för att skapa en tatuering jag kände mig nöjd med=)

Jo den idén har jag provat me.. Men skulle gilla bäst att ha den ritat och utformad själv..  Dock är det ju en perfekt metod att göra som du gjorde om man bara vill skapa en egen och unik tatuering.. Har grubblat över ett par ideér nu i sommaren som gått men har sån jäkla beslutsångest.. Fårn dödskallar till text osv..
Är en sån där som kan står o välja pizza tills dom andra ätit färdigt.. tongue

inga dödskallar snälla...  enbart en snygg och stilren text, du är väll inte en medlem i hell angels eller?

Fallan Illustratör
24 oktober 2007 · 826 Inlägg

Nä den iden har jag kommit över.. Men har varit inne på den bland många andra ideér som även de lags på hyllan.. Sen kan ju dödskallar symbolisera saker i sig.. Men är som sagt inne på att skriva något, inte rita upp något objektivt.


Asså snacka om tråkigt det vart med runskrift om jag nu gjort rätt..  Där krävs verkligen nått extra för att piffa till det.  Ni kan ju prova skriva Daniel själva med hjälp av detta alfabet så ser ni hur det blir..

http://www.runristare.se/runstensskolan/bilder/alfarunor.GIF

Senast redigerat av Fallan (24 oktober 2007)

Tänker...
Sandra Bilnörd...
24 oktober 2007 · 310 Inlägg

Mina spontana tankar: Är du rysk? Har du ryskt påbrå? Om ja, kör på det. Om inte, skippa idén. Fick jag välja så skulle jag utan tvekan ta runskriften före ryskan. Du kan inte typ rita en runsten och skriva ditt namn där i? Eller ta ditt efternamn om det har lite "roligare" bokstäver? Eller kanske både för-och efternamn?
Jag valde att tatuera mitt namn som ett ambigram och är grymt nöjd med det.

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd
BMW-328I
24 oktober 2007 ·

Själv har jag tatuerat in grekiska bokstäverna SIGMA och EPSILON över hela axeln och armen. Eget och snyggt. cool

shogun
24 oktober 2007 · 2 117 Inlägg

Sandra skrev:
Jag valde att tatuera mitt namn som ett ambigram och är grymt nöjd med det.

Det blev mycket snyggt Sandra. Bra val smile

Jag valde att göra min egen variant med Kanji-tecken och som jag till 100% vet är korrekt översatt. Samtidigt betyder det också något som känns viktigt och rätt för mig.

Senast redigerat av shogun (31 oktober 2007)

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Sandra Bilnörd...
24 oktober 2007 · 310 Inlägg

shogun skrev:
Det blev mycket snyggt Sandra. Bra val smile

Tack! smile

Hittade en sida med lite olika bilder så runskrift. Personligen gillar jag den högst upp till höger.

http://img141.imageshack.us/img141/5448/57up3.jpg

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang