3792
Sök

240 problem

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
fick lite problem med min 240 igår,
tankmätaren och motortemp mätaren la av, + att fläkten la av, jävligt störande nu när det börjar bli kallt
har bytt alla säkringar framför förardörren! men funkar ändå inte, vad fan är felet?
fläkten slutade funka på läge 1 och 2 först men funkade lite på läge 3, men nu funkar den inte allas:S Hjälp

21 761 Inlägg
24 oktober 2007
Kolla om det finns spänning till säkringen för fläkten, är väl säkring 3. Kolla också så att det inte har lossnat någon jordkabel bakom eller under instrumentpanelen.

Att fläkten lägger av på hastighet 1 och 2 är inte helt ovanligt, det brukar vara fläktmotståndet som går sönder, men att även högsta hastigheten lägger av verkar lite skumt. Kan iof vara fläktmotorn som är dålig.

Fast problemet med tank+tempmätare kan ju förstås hänga ihop med fläktproblemet också, därför är jag fundersam på jordkablarna till de sakerna. På min 240-86 så lever de båda mätarna sitt eget liv, verkar vara glapp någonstans. Inte ovanligt det heller.

845 Inlägg
24 oktober 2007
är väl gansak ovanligt att mätarna flippar ur.. min fläkt brukar lägga av ltie nu och då mend e är bra för att kabeln till fläktknappen lossnar big_smile

men ajg tror benhårt på jordfel..

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Okej okej,,, någon annan som vet vad det kan va?smile

Sök