5870
Sök

Tips om flippfront

168 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Tja.
Har letat och letat, ser detta som en av de sista utvägarna. Jag letar efter en flippfront till pv/duett. Ska vara byggd i glasfiber, gärna med scoop. I eller runt småland. Hör av er om ni har några tips. /Mvh Linus. hmm

613 Inlägg
25 oktober 2007
Sista utvägen kan de väl inte vara.. Går att plasta själv me tongue

168 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
p.p. skrev:
Sista utvägen kan de väl inte vara.. Går att plasta själv me tongue

Jo, klart det går. Men om jag vill bli klar tills nästa sommar så är det nog bättre att köpa färdig och modda "lite mjukt".

782 Inlägg
26 oktober 2007
finns div epaforum och där borde det ju finnas någon som vet om någon som kanske har gjort någon för länge sen och som ligger i någon lada och skräpar.
dom ända flippfronterna jag kommer ihåg från epa tiden var byggda i plåt.
den enda personen som jag vet kan ha någon är jan nyren utanför motala men tyvärr så verkar han omöjlig att få tag på.

168 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
patrik79 skrev:
finns div epaforum och där borde det ju finnas någon som vet om någon som kanske har gjort någon för länge sen och som ligger i någon lada och skräpar.
dom ända flippfronterna jag kommer ihåg från epa tiden var byggda i plåt.
den enda personen som jag vet kan ha någon är jan nyren utanför motala men tyvärr så verkar han omöjlig att få tag på.

Jo, jag har kollat runt lite där också. I gamla dar gjordes många i plåt, men nu för tiden finns de även i glasfiber.smile Det finns ett ställe i Kalix som tillverkar nya flippfronter, men min budget vill inte riktigt just nu. Tänkte mest på om det är någon som har en front liggandes, behöver inte vara i allt för bra skick, ska ändå moddas. Känns onödigt att köpa nytt då också.

Sök