4265
Sök

när public service är som sämst eller ja när den är sämre än sämt

study
772 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1099639.ab

ja vad säger man idiot.
jag hade ju tänkt betala tvlicens någon gång i framtiden men så länge svt finns kvar med media kåta reportrar som attackerar statsminster eller visar hur man knarkar så tänker nog jag aldrig betala tv licensen.

det där ska fan producenten stå för personligt. kostnaden alltså.
Senast redigerat av moose46019 (26 oktober 2007)

1 453 Inlägg
26 oktober 2007
Oerhört korkat att det inte klipptes...men även SVT bemannas av människor.

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2007
Äsch, finns ingen mening med att betala licensen ändå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
26 oktober 2007
Ovanligt korkat! Då vet jag vart mina pengar går då! Droga ner programledare!

-Mike-

1 703 Inlägg
26 oktober 2007
Men herrejävlar....
Kokablad tuggas ju av flera miljoner människor då de har en uppåtpiggande effekt, hungerdämpande,  samt ger för stunden ökad pretationsförmåga.
Hur vore det om "reportern" skrev om det?!  Det brukas ofta av arbetare i sydamerika mfl.

Härligt att vi svenskar är så jävla insnöade.

Ett exempel, gräs är i sverige klassat som drog och är förbjudet. Konstigt då det är endast en ört.
Tobak, som man vet orsakar cancer etc etc är lagligt...
Jaja, så lever i dubbel moralets sverige.

Och till sist:
Det är ju ett reseprogram, som går ut på att prova på och rapportera om andra kulturer... så vart i ligger problemet?!

Jag HATAR!!! Aftonbladet och Expressen, jag kan inte beskriva med ord va frustrerad jag blir när jag råkar bläddra igenom ett lösnummer.

427 Inlägg
26 oktober 2007
Sjukt.. för min del kunde svt lagt ner för länge sen, finns det inte nått program jag tittar på svt. Och sen att nån chef där på svt sa att det var okej och att de visar hur droger kan användas i flera program....nå dockumentär isf hoppas jag. packat o klart är väll ett reseprogram.

study
772 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
henkebenke skrev:
Men herrejävlar....
Kokablad tuggas ju av flera miljoner människor då de har en uppåtpiggande effekt, hungerdämpande,  samt ger för stunden ökad pretationsförmåga.
Hur vore det om "reportern" skrev om det?!  Det brukas ofta av arbetare i sydamerika mfl.

Ett exempel, gräs är i sverige klassat som drog och är förbjudet. Konstigt då det är endast en ört.

Och till sist:
Det är ju ett reseprogram, som går ut på att prova på och rapportera om andra kulturer... så vart i ligger problemet?!

Jag HATAR!!! Aftonbladet och Expressen, jag kan inte beskriva med ord va frustrerad jag blir när jag råkar bläddra igenom ett lösnummer.

jaha så det är okej att lära barn hur man knarkar eller? i ett program som bekostas av alla som betalar licensen.

men i sådana fall kanske man ska testa på stenning och sådnat också för det finns väl någon kultur som har det fortfarande

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2007
henkebenke skrev:
Men herrejävlar....

Och till sist:

Håller med dig...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 703 Inlägg
26 oktober 2007
moose46019 skrev:
henkebenke skrev:
Men herrejävlar....

Och till sist:

jaha så det är okej att lära barn hur man knarkar eller? i ett program som bekostas av alla som betalar licensen.

Knarkar?! Som sagt. Kokabladet är lika mycket knark som cigg.

Och föresten, vad jag vet så sups det och rökas i vart och vartannan tvkanal utan att nån bryr sig.

1 703 Inlägg
26 oktober 2007
Och ja, jag betalar hur mycket tvlicens som helst, och vill jag se nån som knarkar ska jag få det wink

Lite mer kött på benen... som Aftonhoran har missat:

Kokabladet används som bekant vid framställningen av kokain, men själva kokabladet är lika mycket kokain som vindruvor är vin, för att använda en gammal jämförelse.

Kokabladet används mycket såväl i Bolivia som i Peru och andra länder sedan tusentals år tillbaka och har många bra egenskaper; det motverkar exempelvis höjdsjuka och trötthet.

Kokabladet är inte en drog, men genom att rubricera som Aftonbladet gör, får man intrycket att så är fallet. Ett sådant misstag försvårar en större förståelse för problematiken kring kokabladet i Bolivia och andra länder. Användandet av kokablad är lagligt såväl i Bolivia och Peru, men kokainframställning och användandet av kokain är förbjudet.
Senast redigerat av henkebenke (26 oktober 2007)

study
772 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
så indirekt är det som tug tobak.
jaha jag trodde det var någe kraftigare. men jag tycker ändå inte man ska sända detta tidigt på dagen.

Sök