Söker medarbetare / starta företag i Örebro

Logic
26 oktober 2007 · 1 Inlägg

Har endel funderingar på starta eget företag. Inget AB utan något i mindre skala, kanske med en medarbetare.

Tillgång till lokaler med lyft finns samt mängder med verktyg och erfarenhet från både tävlingsmek (på hobbynivå dock) rikta bilar, takbyten och göra skärmar och lite annat i glasfiber.. Har kollat runt lite och inte hittat nån firma i Örebro som sysslar med sån styling som tex. göra skräddarsydda fronter mm. Man skull också kunna renovera bromsar, laga rost etc.

Låter det som en bra ide? Vilken företagsform kan vara lämplig för denna verksamhet?

Tack på förhand! smile

decib3L Körv
26 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

Finns ett liknande företag som är som du säger. och det går rätt bra för dom smile Så kör på säger jag! big_smile

Truckdriving Man
LotL
26 oktober 2007 · 135 Inlägg

jag har gått o tänkt på o göra något sådan där med:P hehe, men insåg att ja har både för lite kunskap, och pengar för o starta något,, så det får tyvärr stanna som drömmar för mig:(

Om man kan gasa fullt, så har man trimmat för lite.
Caffe
26 oktober 2007 · 1 436 Inlägg

Allt går om man bara är driftig och frammåt! Våga satsa!
Själv skulle jag hoppa på något liknande om jag hade kunskapen och inte skulle rycka in om några månader...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang