5866
Sök

Sätes- dörr klädsel

1 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Tjena, ny på forumet men har sökt runt en del och hittat flertalet trådar om dörrklädel samt sätesklädsel men hittade inte direkt någon utförlig förklaring på hur detta går till och vad man behöver?

Har precis köpt min första bil, BMW 730ia -88.

Bilder kommer upp så fort jag fixat detta om någon behöver specifikationer angående projektet.

All klädsel är beach just nu, både i dörrarna och sätena, både fram och bak.

Vill nu klä om allting, mycket just för att lära mig hur det går till men även för att snygga till den.

Om någon vet någon bra guide eller har tips att ge så skulle jag uppskatta de.

Tack på förhand

//Joakim
Senast redigerat av Pakken (26 oktober 2007)

782 Inlägg
27 oktober 2007
vet ingen guide men borde finnas böcker som går att få tag på ev finns det tom på biblioteket.
En sak vet jag, att det är mycket lättare att få till något som inte ser så amatörmässigt ut om du använder luddigare, hårigt tyg för då syns inte sömmarna så bra men det ser nog lite konstigt ut med långhårigt tyg i en 730.
Räkna inte med att det kommer bli speciellt snyggt första gången du ger dej in på att sy en hel bilinredning men för att lära sej måste man ju försöka och det kanske visar sej att du är en naturbegåvning.
går det inte speciellt bra så finns det många skrotade e32or med fräsch skinnklädsel för mindre pengar än vad du får lägga på material om du ska sy något.

Sök